Ketään muuta oululaista, joka kaipaa vieläkin Stockmannia?
Kommentit (105)
Mitä odotitte kun käytte vaan ikkunashoppaamassa ja sitten tilaatte halvemmalöa netistä tai kiinasta? Ei ne pyhällä hengellä menesty.
Stockmannin kahvilan lohibagelia on ikävä.
Roberts coffee on hiljentynyt stockan lähdön myötä, varmaan sekin pian lopettaa. Ennen oli auki 20 saakka, nyt suljetaan klo 18.
Mulla tulee Oulusta mieleen Bruce Springsteenin Born to run -biisi, jota olen kuunnellut viime päivinä. Sanat menee:This town rips the bones from your back, It's a death trap, it's the suicide rap, we gotta get out while we're young.
Vierailija kirjoitti:
Stockmann oli hienostunut ja rauhallinen. Valkeassa on basaaritunnelma.
Ikävöin myös Pukumiestä, Valkean Pukumiehen valikoimat ovat vain varjo Rotuaarin Pukumiehen valikoimista.
Miksihän ne valehteli että Stockan tilat täyttyvät, useita kansainvälisiä ketjuja muka tulossa. Ja nyt heittivät vielä että ensi vuonna ne täyttyy.
Miksi? Joku tässä mättää.
Kuinkahan ison osan Oulun keskustan liiketiloista omistaa ulkomainen sijoitusyhtiö?
Ennen ne olivat kotimaisessa omistuksessa.
Valkean tulo pakotti Stockan lopettamaan, ei mikään muu.
Vierailija kirjoitti:
Valkean tulo pakotti Stockan lopettamaan, ei mikään muu.
Höpöhöpö. Stocka on pitkään ollu lainatulla ajalla. Ne sulki muualtakin liikkeitä.
Harkitsen muuttavani takaisin Tornioon, en jaksa Oulua enää. Näitä ihmisiä, tyhjiä liiketiloja, rikollisia, ihmisr*skaa.
Mulla on ikävä niitä liikkeitä mitä siinä oli ennen kun se talo laitettiin maahan ja stockmann rakennettiin tilanne. Pikku Sipuli kahvilaa varsinkin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se välillä vieläkin harmittaa, kun ei tule sen takia enää keskustassa käytyä ollenkaan. Nyt kun vimakin loppui, niin ei ole mitään asiaa sinne enää...
Joo, mulla ihan sama. Valkeaa vältän kuin ruttoa. Pitäisi muuttaa pois, en kestä enää Oulua.
Sama. Oulu meni pilalle, tunnelma lähti. Ei mitään syytä käydä enää kaupungilla. Anttilakin katosi. Koko kävelykatu on jotenkin kuollut ja rähjäinen, sieluton. En pidä Valkeasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se välillä vieläkin harmittaa, kun ei tule sen takia enää keskustassa käytyä ollenkaan. Nyt kun vimakin loppui, niin ei ole mitään asiaa sinne enää...
Joo, mulla ihan sama. Valkeaa vältän kuin ruttoa. Pitäisi muuttaa pois, en kestä enää Oulua.
Sama. Oulu meni pilalle, tunnelma lähti. Ei mitään syytä käydä enää kaupungilla. Anttilakin katosi. Koko kävelykatu on jotenkin kuollut ja rähjäinen, sieluton. En pidä Valkeasta.
Onneksi on muitakin samoin ajattelevia.
Harvoin tulee keskustassa enää käytyä. Tykkäsin, kun Vima oli vieressä. Jommasta kummasta tai Pukumiehestä löytyi se, mitä oli hakemassa. Valkea ei houkuta, joten ajelen Zeppeliiniin ostelemaan ruotsalaisten ketjujen tusinatuotteita.
M35 kirjoitti:
Eipä ole vaikuttanut stockkan lähtö itsellä mitenkään. Erittäin harvoin tuli käytyä.
Ai sinäkin olet Oulusta? Niin minäkin. Muistelisin meidän riidelleen jossain ketjussa. Pitäisikö sopia tapaaminen t.a.p.p.e.l.u.a varten?
Vierailija kirjoitti:
Harkitsen muuttavani takaisin Tornioon, en jaksa Oulua enää. Näitä ihmisiä, tyhjiä liiketiloja, rikollisia, ihmisr*skaa.
Sinä olet ihmisr*skaa, wt.
Vierailija kirjoitti:
Ei se Torniokaan vaikuta miltään tapahtumakeskukselta. Taisi Tornion keskustan kaupat siirtyä Rajalla kauppakeskukseen...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi on muitakin samoin ajattelevia.
Tämä on todella surullista. Minulla on ollut koko elämäni pituinen suhde Oulun kanssa, ja kaupunki on nykyään vain varjo entisestä omaleimaisesta itsestään. Kaipaan eloisaa, kaunista ja vanhaa tuttua Ouluani, josta minulla on paljon ihania muistoja. Tämä alasajo ja kurjistaminen näyttäisi ikävä kyllä olevan nyt joku yleisempikin kehityssuunta Suomessa. Ahdistavaa.
Hajanainen kaupunkirakenne, joka taas johtaa runsaaseen yksityisautoiluun joka taas johtaa valtatien varren kauppakeskusten menestykseen keskustan kustannuksella.