Miten muut ihmiset jaksaa harrastaa ja touhuta töiden jälkeen?
Itse olen aina aivan loppu!Varsinkin aamuvuoron jälkeen.Ei puhettakaan,että jaksaisin lähteä lenkille,salille tms.Juuri ja juuri jaksan pitää kodin siistinä.Seuraava työpäiväkin ahdistaa jo valmiiksi mielessä.
Kommentit (17)
Kannattaa tehdä ne työpäivää ennen. Aikasemmin nukkumaan ja heräät aikasemmin.
Menen aina viimeistään kympiltä nukkumaan.
Ja liikuntaa harrastan työpäivien jälkeen 3-5 kertaa viikossa.
Kliseistä mutta täysin totta, että liikunta piristää, lyhyellä mutta varsinkin pidemmällä aikavälillä.
Testaa vaikka! Mene nyt ulos puolen tunnin -
45 min reippaalle kävelylenkille. Väitän, että vaikka olo nyt ja aluksi olisi nuutunut ja väsynyt, olet pirteämpi kun tulet takaisin kotiin!
jes kirjoitti:
Samaa ihmettelen minäkin. Onko sinulla lapsia? Minulla ei tulisi mitään harrastusta mieleen kun pitää lapsia hoitaa sitten loppu päivä.
Lapset jo niin isoja,ettei heitä tarvitse hoitaa.Teen vuorotyötä.Tänään heräsin 4.45,huonosti nukutun yön jälkeen ja olen niin väsynyt että oksettaa!
Harrastuksia on muutakin kuin sali ja lenkki.
Herään töihin 3.35 ja pelkästään askelia tulee työpäivän aikana 15 000-20 000 plus kaikki raskaat nostot. Jaksan just ja just raahautua bussipysäkille töiden jälkeen. Vai vielä lenkille 😂😂
Kiitos harrastusten pääse aamulla sängystä ylös ja jaksan koko vkon. Ilman treeniä 4-5 kertaa vkossa siitä ei tulisi yhtään mitään. Ei tarvitse niin kauaa sitä treeniä vääntää vähempikin riitttä kunhan pulssi nousee ja hiki lentää. Tämän ajan otan tv:n tuijottamisesta ja lupaan että kannattaa ja uni maittaa vielä päälle.
Kaikki liikunta on parempi kuin ei mitään :)
suosittelen lämpimästi !
Tämä on varmasti totta.No ainakin harrastan edes hyötyliikuntaa.Poljen päivittäin pyörällä töihin.yht. 14 km.Paitsi talvella.Mutta liikkua pitäisi enemmän.
Aamuvuorot on pahimmat. Olisi hyvin aikaa töiden jälkeen tehdä sitä sun tätä, mutta ei vaan jaksa.
Tänään just aamuvuoro takana ja tuntuu, että väkisin nukahdan tähän.
Se on ihan totta, että liikunta piristää, mutta kun ei jaksa nousta ja lähteä lenkille. Ei vaan jaksa.
Ei varmaan oikeasti jaksakaan, mutta jotkut kokevat tarvetta luoda sosiaaliseen mediaan kuvaa, että elämässä sattuu ja tapahtuu. Ketäänhän ei paljosta tekemisestä lopuksi palkita, vaan sama arkku odottaa jokaista.
En tiedä, en vaan ite jaksa. Yritän sitten hyötyliikunnalla (jää vähän aiemmalla pysäkillä pois, kävellen kauppareissut etc.) ja viikonloppuna sitten ulkoilua enemmän.
Mä piristyn sitten, kun oon siellä harrastuksessa. Mutta mun työpäivät eivät varmaan ole niin hektisiä kuin sun, vaikka oonkin kyllä usein aika väsynyt työn jälkeen. Mä teen töitä kotona, joten on ihan kivaa vaihtelua lähteä kotoa. Meillä on kaksi vanhempaa kotona, niin voidaan vuorotella.
Tulisin hulluksi jos en töiden jälkeen harrastaisi. Nollaa pään. Patikoin, juoksen, ratsastan. Lähes joka päivä. Mullakin vuorotyö, ei onneksi iltoja. Kun pääsen 12 aikaan jo ni ehdin ottaa vartin torkut jos tarvii, sitten reippaana harrastamaan ! Iltavuoropäivinä sitten saatan ajella heti aamusta patikoimaan. Alkaa päivä hienosti niin:) Välivuoropäivät hankalimpia varsinkin nyt kun tulee pimeä aikaisin. Mut silti, vaikka väsyttäisi joskus niin lähden vaikka väkisin, ikinä se ei kaduta kun vaan saa lähdettyä . Olis kaameaa jos elämä olis vain työtä niin siksikin lähden liikkeelle. Varmasti kohdallani hyvä kuntokin auttaa jaksamaan... ja sitä taas ei saa makaamalla...
Mä teen kolmivuorotöitä.Aikasta aamua,myöhäistä iltaa,öitä,välivuoroa.Verottaa pahasti jaksamista.
Ihan viimeistään kympiltä nukkuun nii jaksaa käydä salilla töiden jälkeen
Meni vuosia tajuta tämä mutta jo puoli tuntia ratkaisee t. Raksamies
Hyvin jaksan vaikka mitä!
En tosin enää viitsi tehdä kuin 8-12, neljänä päivänä viikossa.
Seitkytluvulla jo duunit aloitin, on jo aika loiventaa ja nuoret saa enempi työaikaa.
Samaa ihmettelen minäkin. Onko sinulla lapsia? Minulla ei tulisi mitään harrastusta mieleen kun pitää lapsia hoitaa sitten loppu päivä.