Jos olisit osallistunut "Toisenlaiset äidit / teiniäidit" ohjelmaan niin olisiko sinusta saatu reposteltavaa av-palstalle ja iltapäivälehtiin?
Ja tämä tietenkin koskee niitä, joilla on lapsia.. :)
Kommentit (8)
No olisi kyllä. Tai juuri ajasta ennen kuin lapseni syntyi. Ja esim. siitä, että lapseni isä kuoli silloin, kun olin raskaana.
On hassua, että jotkut, ketkä tuntevat minut vain ajalta ennen lapseni syntymää, luulevat, että olen jotenkin edelleen samanlainen kuin silloin 18-vuotiaana. Ja lapseni tosiaan hänkin jo nyt on täysi-ikäinen.
Kyllä... Siksi en tuollaiseen sarjaan menisikään.
Tällä palstalla löydetään kenestä vaan reposteltavaa, ei tarvi edes olla erityisen toisenlainen, joten kyllä.
Ikääni olisi kauhisteltu (18v) mutta muuta reposteltavaa tuskin olisivat keksineet. Ihan normaalia arkea elettiin, mitä nyt vuokralla asuttiin ja minä opiskelin, mutta tuollaista elämää se on monella kolmekymppiselläkin perheellä.
Vanhemman paniikkihäiriö herättäisi varmasti joissain ihmisissä moraalipaniikkia, vaikka hoidon piirissä olenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vanhemman paniikkihäiriö herättäisi varmasti joissain ihmisissä moraalipaniikkia, vaikka hoidon piirissä olenkin.
Paniikki- ja/tai ahdistuneisuushäiriö nyt on todella yleistä ja tavallista tänä päivänä ja melko yleistä yli 15 vuotta sitten. Monilla saattaa lisääntyä ne oireet kun saa lapsen, kun alkaa pelätä lapsensa ja itsensä puolesta enemmän.
Varmaan olisi, potkaisin miehen pihalle, kun lapsi oli 6kk (kyllästyin katsomaan kännäämistä, lyömistä ja henkistä väkivaltaa), palasin kouluun, kun lapsi oli 11kk, tappelun päiväkodin kanssa, kun lasta kiusattiin. Löysin työharjoittelussa nykyisen aviomieheni ja muutimme hänen luokseen lyhyen seurustelun jälkeen. Nykyään jo 7v yhdessä, esikoisen bioisä ei ole kuvioissa, poika pitää miestäni isänään ja mies haki oheishuoltajuuden poikaani.
No ei kyllä, elin silloin vielä hyvinkin rauhallista ja tasapainoista elämää. Ainoa mikä siihen aikaan oli ehkä poikkeuksellista oli se että minä menin molempien lasten kohdalla töihin kun vauva oli 6kk ja mies jäi kotiin.