Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies jatkuvasti somessa!

Vierailija
15.10.2018 |

Hei, keskustelua aiheesta - somekoukku. Seurustellut nyt 6kk (ikä +35), kaikin tavoin mukava mies ja meillä menee hyvin, mutta päivä päivältä enemmän harmittaa miehen "jatkuvan puhelimella" oleilu. Luotan ettei siellä mitään "pettämis"juttuja harrasta, mutta itse en ymmärrä tuota! Miksi siellä pitää olla kokoajan?? Välillä tuntuu että se menee kaiken edelle. Mietin kestänkö sellaista. Kaipaisin tästä aiheesta kunnon keskustelua.

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten miehen kanssa kunnon keskustelu aiheesta meni?

Vierailija
2/30 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tekemistä sinä olet ehdottanut korvaaksi tekemiseksi? Itse koen, että sometus korvaa lukemisen, television katselun ja muun joutoa ajan, jota jokaisella tulisi olla.  Enkä usko, että mies kuitenkaan on koko aikaa. Käy kuitenkin töissä, viettä sinun kanssa aikaa, harrastaa ja tapaa kaveita?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tuo on sinulta pois?

Vierailija
4/30 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailma on muuttunut lapsukaiseni. Sosiaalinenmedia on osa arkista sosiaalistaelämää, jossa ylläpidetään ihmisuhteita.

Vierailija
5/30 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis niinäkin aikoina, jotka vietätte yhdessä, mies on koko ajan somessa? Miten hän vastasi, kun otit asian puheeksi?

Oma mieheni totesi juuri kuluneena viikonloppuna, että hänestä olisi mukavaa, jos jakaisimme edelleen Hesarin aamiaispöydässä sen sijaan, että minä selaan uutiset netistä. Minusta hänen pyyntönsä oli hyvinkin kohtuullinen, joten laitoin koneen pois.

Vierailija
6/30 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maailma on muuttunut lapsukaiseni. Sosiaalinenmedia on osa arkista sosiaalistaelämää, jossa ylläpidetään ihmisuhteita.

Ei somessa silti tarvitsisi roikkua silloin, kun vietetään aikaa kumppanin tai edes ystävien kanssa.

Vierailija
7/30 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei, keskustelua aiheesta - somekoukku. Seurustellut nyt 6kk (ikä +35), kaikin tavoin mukava mies ja meillä menee hyvin, mutta päivä päivältä enemmän harmittaa miehen "jatkuvan puhelimella" oleilu. Luotan ettei siellä mitään "pettämis"juttuja harrasta, mutta itse en ymmärrä tuota! Miksi siellä pitää olla kokoajan?? Välillä tuntuu että se menee kaiken edelle. Mietin kestänkö sellaista. Kaipaisin tästä aiheesta kunnon keskustelua.

Pysyykö puhelin silloinkin kädessä, kun vedät mieheltä housut kinttuun ja käyt käsiksi?

Toisin sanottuna tee jotain äläkä valita.

Vierailija
8/30 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä on ystäviä, aihe vapaan tyylistä haastavia keskusteluja esim. ilmastonmuutoksesta, poliittisia- ja yleissivistäviä, omaan harrastuksen liittyviä keskusteluja. Älypelejä, ruokareptejä, kirjoja, dokumentteja, televisio-ohjelmia ja ihan mitä tahansa mikä itseään sattuu kiinostamaan.

Vierailija
9/30 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei somessa silti tarvitsisi roikkua silloin, kun vietetään aikaa kumppanin tai edes ystävien kanssa.

Sitä tässä nyt odotellaan miten tuo on ollut aloittajalta pois. Aloittaja ei kuitenkaa voi omia kaikkea miehen aikaa itselleen vaan aikuisella saa olla jotain omaakin.

Vierailija
10/30 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikä sen kumppanin kanssa tarvitsisi koko aikaa roikkua.

Vierailija
11/30 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletan, että kyseessä on seurustelusuhde, jossa tavataan muutaman kerran viikossa. Minusta on outoa, jos niinäkin aikoina pitää roikkua somessa. Ap voi korjata, jos kyse on jostain muunlaisesta seurustelusta.

Vierailija
12/30 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tämä mukavuus tulee esille, jos mies on koko aikaa puhelimella? 

Vierailija
13/30 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletan, että kyseessä on seurustelusuhde, jossa tavataan muutaman kerran viikossa. Minusta on outoa, jos niinäkin aikoina pitää roikkua somessa. Ap voi korjata, jos kyse on jostain muunlaisesta seurustelusta.

Ap voisi tosiaan itsekin osallistua keskusteluun ja määritellä mikä on tämä hänen määritelmä jatkuvalle puhelimella ololle.

Vierailija
14/30 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä itse teet kun mies on puhelimella? Yrität käydä keskustelua, kudot sukkaa, katsot tosi-tv ohjelmia?

Vierailija
15/30 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt pääsen vastaamaan. Eli näemme n. 5-6 krt vkossa, töistä riippuen. Harrastamme yhdessä noin 3 iltaa vkossa. Mutta kun olemme minun tai hänen luonaan, vaikka istumme sohvalla (itse toivoisin että voisimme jutella, tai olla vain lähekkäin..) , tai olemme aamiaispöydässä tai esim hotelli aamupalalla, hän selaa puhelintaan. Vessassakin istuu puhelimella. Ja kyllä, koen sen välillä hyvinkin loukkaavana. Olemme siitä puhuneet, mutta emme päässeet asiassa eteenpäin. Muutaman kerran kun olemme olleet viettämässä kahden keskistä aikaa muualla kuin kotona, niin olen pyytänyt häntä jättämään puhelimen pois vaikka siksi aikaa kun syömme. On tehnyt niin kyllä.. mutta tuntui kurjalta sanoa asiasta. Niin, tämä on sitä nykyaikaa, mielestäni aivan syvältä.

Mihin ihmiset tarvitsee enää toisia ihmisiä .. ? :(

ap

Vierailija
16/30 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja mitä itse teen kun hän on puhelimella, usein yritän puhua, mutta hän ei näe ei kuule, silloin joko rupean siivoilemaan tai sitten otan itsekin puhelimen käteeni ja selailen sitä, mutta kun en edes keksi mitä sieltä selaisin yli 10min.. huoh

ap

Vierailija
17/30 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No nyt pääsen vastaamaan. Eli näemme n. 5-6 krt vkossa, töistä riippuen. Harrastamme yhdessä noin 3 iltaa vkossa. Mutta kun olemme minun tai hänen luonaan, vaikka istumme sohvalla (itse toivoisin että voisimme jutella, tai olla vain lähekkäin..) , tai olemme aamiaispöydässä tai esim hotelli aamupalalla, hän selaa puhelintaan. Vessassakin istuu puhelimella. Ja kyllä, koen sen välillä hyvinkin loukkaavana. Olemme siitä puhuneet, mutta emme päässeet asiassa eteenpäin. Muutaman kerran kun olemme olleet viettämässä kahden keskistä aikaa muualla kuin kotona, niin olen pyytänyt häntä jättämään puhelimen pois vaikka siksi aikaa kun syömme. On tehnyt niin kyllä.. mutta tuntui kurjalta sanoa asiasta. Niin, tämä on sitä nykyaikaa, mielestäni aivan syvältä.

ap

No olemaan siellä puhelimen toisessa päässä? Luuletko, että miehesi selailee tekoälyn juttuja sieltä puhelimestaan?

Mua ei haittaisi, olen itsekin ihan puhelinriippuvainen. Ystäviä nähdessäkin me pidetään oikein sometustaukoja juttelun lomassa, kun jokainen selaa läpi omat feedinsä. Joskus näistäkin saa sitten uuden keskustelun aikaan, kun on yhteisiä tuttuja. En koe, että some olisi pois keneltäkään, se on ainakin mulle tuonut vain lisää sosiaalista elämää. Ja ihan aikuinen olen, 30+.

Miksi sua vaivaa, mitä mies tekee VESSASSA? Olisiko jotenkin parempi, jos lukisi siellä lehteä?

Vierailija
18/30 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ap

Ihmiset ei enää tarvitse toisiaan tullakseen toimeen ja toista tarvitaan enää lähinnä seksiin. Eikä parisuhde ole enää mikään ihanne ja normi. Ihmiset tapailee ajankuluksi ja keskittyy itseään kehittäviin ja kiinnostaviin asioihin.

Oletteko te keskustelleet mitä te haluatte teidän suhteelta? 

Vierailija
19/30 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ap

Jos sinä olet ilmaissut hänelle, että toivoisit hänen laittavan puhelimen pois ollessanne yhdessä, ja hän on valinnut olla tekemättä niin, niin jäljelle jää kai vain sen pohtiminen, kuinka paljon hänen some-riippuvuutensa sinua haittaa. Onko se niin iso ongelma, että suhteenne kaatuu siihen? Vai onko suhteessanne kuitenkin niin paljon hyvää, että opit elämään sen kanssa, että mies myös yhdessä ollessanne roikkuu somessa?

Vierailija
20/30 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Ihmiset ei enää tarvitse toisiaan tullakseen toimeen ja toista tarvitaan enää lähinnä seksiin. Eikä parisuhde ole enää mikään ihanne ja normi. Ihmiset tapailee ajankuluksi ja keskittyy itseään kehittäviin ja kiinnostaviin asioihin.

Oletteko te keskustelleet mitä te haluatte teidän suhteelta? 

Ap seurustelee, mies tapailee?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme yhdeksän