Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Auttaako hormonaaliseen akneen oikeasti mikään muu, kuim e-pillerit? :(

Vierailija
15.10.2018 |

Olen siis e-pillerit lopettanut noin kolme vuotta sitten jatkuvan päänsäryn ja niihin liittyvien auraoireiden takia eli mullehan ei tämän takia niitä sitten enää ikinä voida määrätä ja tällä hetkellä ehkäisynä kuparikierukka. E-pillerien jälkeen käytin hetken minipilleriä, minkä aikana tämä akne mulle puhkesi ja viimeiset kolme vuotta on ollut tämän kanssa jatkuvaa taistelua. Olen syönyt yhden antibioottikuurin ja myös sen kaikista vahvimman aknelääkkeen eli isotretinoidin ja molemmat auttoivat sen aikaa, kun kuuri oli päällä, mutta näppyjä alkoi ilmestyä heti muutama viikko noiden kuurien jälkeen uudestaa.

Välillä tilanne on parempi ja välillä sitten taas ihan katastrofi, kuten tällä hetkellä: kasvot on täynnä pieniä tukkeumia eli tasaista ihoa ei näy oikein missään ja leukapielissä ja poskissa on kipeitä, ihonalaisia, pahasti tulehtuneita näppyjä. Ihon hyvinvoinnin kannalta mielestäni elän hyvinkin optimaalisesti eli sokerin ja vehnän, sekä maitotuotteiden käyttö on ollut jo vuosia aika minimissä, syön paljon kasviksia, pähkinöitä, hyviä rasvoja ja juon paljon vettä, mutta joku mulla vissiin hormoonitasoissa silti heittää, kun näppyä näpyn perään pukkaa vaan.

Niin ja ihonhoidosta väittäisin tietäväni enemmän, kuin keskiverto suomalaisnainen ja mulla on tarkka ihonhoitorutiini, mitä ilman tilanne olisi vieläkin järkyttävämpi. Käytän viikoittain luonnonkosmetiikan kuorintaa, mutanaamiota ja tulehdusta vähentävää hunaja-yrttinaamiota, puhdistan meikin huolella, mutta herkälle iholle sopivilla tuotteilla ja kosteutan ihoa akneiholle sopivalla voiteella+öisin öljyllä ja käytän kosteuttavaa seerumia alla. Lisäksi joka ilta käytän salisyylihappoa, joka kyllä vähän helpottaa punoitusta ja saa näpyt nopeammin paranemaan.

Kokemuksia kellään, että voisinko saada jostain pysyvän avun tähän?

Kommentit (41)

Vierailija
41/41 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otsonoitu oliiviöljy on mulle ihan ykkönen. Lätkin sitä näppylänalkujen päälle ja lähes aina se hyydyttää niiden kehityksen yön aikana. Pahalle se haisee mutta siihen tottuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi viisi