Miten matkustatte ulkomaille?
Kyselisin vinkkejä mistä löydätte halvimmat lennot, käyttekö useita eri lentohakuja läpi ja etsitte itse hotellit vai kaikki pakettina esimerkiksi kotimaiselta matkatoimistolta? Oletteko vertailleet kumpi halvempaa?
Kommentit (49)
Vierailija kirjoitti:
Me tehdään se 1-3 ulkomaanmatkaa vuodessa koko perhe, 7 henkeä. Ja otetaan aina valmismatkapaketti Tjäreborgilta tai Tuilta pääasiassa, ja hotelli valitaan lasten mukaan.
Eli lapsille mahdollisimman paljon mieleistä tekemistä, isot uima-altaat, vesiliukumäet ja lastenkerhot yms.. Toisinaan otetaan All inclusive, Mutta jos kiva hotelli löytyy keksusta-alueelta niin voidaan syödä ravintoloissakin tai huoneistossa.
Olette äveriäs perhe, koska noin isolla porukalla all inclusive-pakettimatka tulee tosi kalliiksi!Huh!
Vierailija kirjoitti:
Jos en ole vielä varma mihin olen menossa ja haen inspistä, menen esimerkiksi Lentobottiin (https://lentobotti.fi) selailemaan ja joskus ostan todella halpoja lentoja mihin päin vain sattuu pääsemään.
Sieltä löytyy lennot halvalla ja pääsee suoraan skyscanneriin varaamaan, sehän osaa etsiä myös lentoyhtiöistä suoraan joten säästää myös aikaa.
Nyt houkuttelisi käydä Amsterdamissa 70 eurolla kun tuli puheeksi, johan se on taas lähdön aikakin. :)
Sama taktiikka täälläkin. Lentobotista hintakartoitus ja yleensä ostokin koska siellä hinnat ovat ajantasaiset ja lennot aina suoria suoraan kohteeseen. Lentokentällä odottelu ei ole minua varten.
Lentobotin kautta Skyscanneriin tai sitten Momondo. Hotellit Hotels.com tai Trivago.
Atomeina kunhan iso paukku tulee kohdalle.
Useimmiten ihan autolla ajamalla. Joskus laitettu auto laivaan. Vähän sen mukaan mihin suuntaan on lähdetty.
Lentoreissut olen tehnyt ihan matkatoimiston avulla. Ensin ei ollut nettipalveluja ja nyt lapsen kanssa reissatessa maksan siitä että joku muu hoitaa järjestelyt, järkkää oppaan ja bussin kentälle vastaan tms helppoa.
Esim Legolandiin olisi päässyt halvemmalla lentämällä köpikseen, vuokraamalla auto ja varaamalla majoitus. Tai maksamalla vähän enemmän suora lento billundiin, bussi suoraan respaan, liput kouraan ja sama kotiinpäin.
Hotelli vain työmatkoilla, muuten vuokratalo tai huoneisto. Lennot lentoyhtiöiden tarjouksista tai hakusivustoilta.
Vierailija kirjoitti:
Pari ulkomaanmatkaa vuodessa teemme perheen kesken. Lennot katsotaan yleensä Lentobotista ja hotellit Trivago tai Hotels.
Tuosta T:llä alkavasta ei ikinä ainuttakaan ostosta niin kauan kuin spämmäävät mainoksia joka stanan mainoskatkolla!
"Flygarilla" matkustetaan, koska jonnekin Etelä-Afrikkaan tai Seychelleille on aika ankeaa mennä pakettiautolla. Matkaan menisi viikotolkulla aikaa, ja sitähän meillä töissäkäyvillä ei yleensä rajattomasti ole käytössä.
Se sallittu yksi kartonki savukkeita mahtuu myös ihan käsimatkatavaroihin, ja viinaahan saa - kuten tupakkaakin - kyllä ihan kotimaastakin. Onhan se kalliimpaa joo, mutta siihen on varaa ellei kaksin käsin kittaa.