Haluan jakaa tämän teidän kanssa: muutamme viikon kuluttua Australiaan Sydneyn lähelle!
Olen niin innoissani! Rakastan maata, sen ihmisiä ja ilmastoa, rentoutta, helppoutta ja positiivisuutta.
Kaikki turha Suomessa on myyty, loput lähetetty kontissa Australiaan, jossa uusi 320m2 koti odottaa rannalla. Mies on jo paikan päällä. Minä ja lapsi lennämme Singaporeen, johon mies tulee meitä vastaan. Lomailemme ensin pari viikkoa ja sitten lennämme Sydney’iin.
Mies jäi varhaiseläkkeelle mutta varmaan jotain business-ideoita kehittelee jo täyttä häkää (vaikkei tarvitsisi tehdä mitään). Hän on Aasian kanssa ollut koko ikänsä tekemisissä.
Australia on minullekin tuttu paikka. Olin siellä endin vaihdossa puoli vuotta ja sitten tein siellä vielä toisen maisterin tutkinnon.
Jihaasaaaa!!!!
Kommentit (46)
Isäni sisko asuu perheineen Australiassa. Muuttivat 1959. Ansaitsivat omaisuutensa rakennusalalla. Ensin työntekijänä ja myöhemmin oma yritys urakoitsijana. Lapset it-alalla. Valittavat kiinalaisten siirtolaisten määrää. Niitä tuli 90-luvulla samalla tavalla kuin meille somaleja. Alun perin valtio perustettiin Englannista rahdattuihin vankeihin.
Nykyään Australiassa on todella tiukka siisrtolaispolitiikka.
Vähän ihmetten onko Ap: n tarina totta.
Vierailija kirjoitti:
Maailman poliittisessa myllerryksessä, Australia saattaa joutua Kiinan miehityksen alle samaan tapaan kuin Suomi Venäjän alle. Usa puolusti Australiaa maailmansodassa. Kiinalaiset ovat ostaneet todella paljon kiinteistöjä/tontteja Australiasta, että jos Usa mahti katoaa maailmasta, niin voi olla että Australiassa seuraavan tahdin määrää Kiinan presidentti.
Ei mitään pelkoa. Aussit on liian vahva taloudellisesti, poliittisesti ja sotilaallisesti.
Ei ainakaan tarvitse palella. Tänään + 43 astetta lämmintä ja tulipalot ei hallussa. Onnea matkaan.
Elämä siellä on sikakallista.