Haluan jakaa tämän teidän kanssa: muutamme viikon kuluttua Australiaan Sydneyn lähelle!
Olen niin innoissani! Rakastan maata, sen ihmisiä ja ilmastoa, rentoutta, helppoutta ja positiivisuutta.
Kaikki turha Suomessa on myyty, loput lähetetty kontissa Australiaan, jossa uusi 320m2 koti odottaa rannalla. Mies on jo paikan päällä. Minä ja lapsi lennämme Singaporeen, johon mies tulee meitä vastaan. Lomailemme ensin pari viikkoa ja sitten lennämme Sydney’iin.
Mies jäi varhaiseläkkeelle mutta varmaan jotain business-ideoita kehittelee jo täyttä häkää (vaikkei tarvitsisi tehdä mitään). Hän on Aasian kanssa ollut koko ikänsä tekemisissä.
Australia on minullekin tuttu paikka. Olin siellä endin vaihdossa puoli vuotta ja sitten tein siellä vielä toisen maisterin tutkinnon.
Jihaasaaaa!!!!
Kommentit (46)
Olet tietysti taas sellainen tapaus, jolla ei ole mitään läheisiä Suomessa. Ei huolehdittavia vanhempia ei mitään. Eikä mkehelläsikään.
Itse en sukulaisuussuhteideni vuoksi voisi ajatellakaan muuttavani muualle.
Mullakin on suunnitteilla muutto Australiaan. Kylläkin Melbourneen ja vasta ensi vuoden puolella. Onnea muuttoon ap.
:) Tosi kivalta kuulostaa ja toivottavasti elämä siellä vastaa odotuksiasi!
Hauskaa. Siellä on kivoja ötököitä.
Kiitos kaikki!! Meillä on barbie AINA kuumana jos satutte Sydney’iin :DDD
Ap
Jos se tuottaa sinulle iloa niin kuin vaikuttaa niin onneksi olkoon :)
Olen aiemmin toivonut asuvani jossain päin muualla maailmaa, mutta Australia ei ole koskaan ollut toivelistalla. Ensinnä ja tärkeimmäksi se on liian kaukana, sama melkeen kuin kuuhun muuttaisi, heippa vanhat toverit ja muut sukulaiset. Toisekseen, kaikki yhteydet mitä australialaisista kuulen ovat kovin pinnallisia. Tämä ei voi olla koko totuus, varmaan sinne mahtuu ihan kaikenlaista, mutta nykyään arvostan todella paljon yhteiskuntarakennetta ym. sellaisia arvoja joita lähivuosina olen yhdistänyt ainoastaan pohjoismaihin.
Kaikkea hyvään muuttoon. Älä odota liikoja ettei tule pettymyksiä. Hyvä kokemus se on jokatapauksessa.
Hienoa ja hyvästi, älä tuhlaa enää aikaa palstailuun!
Vierailija kirjoitti:
Miten sinne saa muuttoluvan?
Pisteytyssysteemi. Nuo porvoolaiset ei saa tarvittavia pisteitä kasaan, joten siksi ne mielikuvitusmuuttaa sinne.
Vierailija kirjoitti:
Miten sinne saa muuttoluvan?
Haettiin oleskelulupaa (Permanent Residence Visa) konsulaatista. Käsittely kesti 2 kk:tta. Ap
Hyvää matkaa ja palstailehan sitten, kun olet asettunut!
Kesää kohti menet!
No on Australiassa ainakin helluntailainen pääministeri jos ei muuta. Toivottavasti saat "tartunnan" kristinuskosta, on tarttuvaa lajia! :D
Sydney taipuu Sydneyyn, Sydneyssä.
Toivottavasti et tarkoittanut Australiaa kun puhuit miehesi olleen koko ikänsä tekemisissä Aasian kanssa.
Pistäkääs mammat ketju talteen. Tämä on HEL-NYC:n käsialaa, kuten on helppo havaita.
Tommonen lähteminen olisi minunkin haave. Olen kade.
Minua ei kyllä saisi asumaan paahteiseen hiekkakuoppaan.
Ei muuta kuin blogia pitämään!