Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Haluan jakaa tämän teidän kanssa: muutamme viikon kuluttua Australiaan Sydneyn lähelle!

Vierailija
14.10.2018 |

Olen niin innoissani! Rakastan maata, sen ihmisiä ja ilmastoa, rentoutta, helppoutta ja positiivisuutta.

Kaikki turha Suomessa on myyty, loput lähetetty kontissa Australiaan, jossa uusi 320m2 koti odottaa rannalla. Mies on jo paikan päällä. Minä ja lapsi lennämme Singaporeen, johon mies tulee meitä vastaan. Lomailemme ensin pari viikkoa ja sitten lennämme Sydney’iin.

Mies jäi varhaiseläkkeelle mutta varmaan jotain business-ideoita kehittelee jo täyttä häkää (vaikkei tarvitsisi tehdä mitään). Hän on Aasian kanssa ollut koko ikänsä tekemisissä.

Australia on minullekin tuttu paikka. Olin siellä endin vaihdossa puoli vuotta ja sitten tein siellä vielä toisen maisterin tutkinnon.

Jihaasaaaa!!!!

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännää, miten teille on myönnetty oleskeluluvat ilman töitä, kun miehesikin on eläkkeellä...? Mielikuvitusmaailmassa on hyvä matkustaa.

Sydney oli mielestäni yllättävän tylsä kaupunki. Mieluummin muuttaisin Melbourneen. Tosin NZ on vienyt sydämeni, joten Australia ei enää paljon kiinnosta.

Vierailija
22/46 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aurinkoisia päiviä, ihosyöpää väistellen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea, ei sielä varmaan katkeria suomalaisia näy.

Vierailija
24/46 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

:) Tosi kivalta kuulostaa ja toivottavasti elämä siellä vastaa odotuksiasi!

Niimpä. Ne suuret unelmat ja haaveet harvoin vastaa todellisuutta.

Minä en lähtisi.

Vierailija
25/46 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, no minä olen asunnut Australiassa 27 vuotta. Mikä täällä nyt niin hienoa ja kivaa on? Ihan samanlaista se arki on joka paikassa.

Vierailija
26/46 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jännää, miten teille on myönnetty oleskeluluvat ilman töitä, kun miehesikin on eläkkeellä...? Mielikuvitusmaailmassa on hyvä matkustaa.

Sydney oli mielestäni yllättävän tylsä kaupunki. Mieluummin muuttaisin Melbourneen. Tosin NZ on vienyt sydämeni, joten Australia ei enää paljon kiinnosta.

Sydney kyllä on tylsä. Keskusta on pieni, vähän kuin Helsinki, ja liian siisti. Kaikki on kävelymatkan päässä, siinä mielessä kiva paikka.

Melbourne kivan vanhanaikainen ja rosoinen.

27/46 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän tarkoitti sitä kun joutuu pysähtymään Singaporessa ja mies tulee sinne vastaan.

Aussit usein pysähtyy Euroopan reissuilla Singaporessa,levähtämässä. Hyvin yleinen käytäntö.

Ja mies on ilmeisesti työskennellyt paljon Aasiassa.

Vierailija
28/46 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehellä on sijoituksia ja businessta Australiassa. Sillä perusteella tuli Investment Stream Visa.

Me ollaan aikaisemmin asuttu 5 vuotta Sydney’ssä. Mä olen opiskellut ja ollut töissä siellä. Paljon tuttavia ja miehen sukulaisia asuu NSW:ssä. Tuttu, ihana paikka. Toki Melbourne ja Adelaidekin ovat kivoja, mutta Sydney sopii meille parhaimmin.

Ap

Vierailija
29/46 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tommonen lähteminen olisi minunkin haave. Olen kade.

Lähde ihmeessä! :DDDD

AP

Vierailija
30/46 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sitten kun tuhansien hehtaarien maastopalo roihauttaa rantalukaalin taivaan tuuliin?

Vierailija
31/46 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me asuimme East Lindfieldissä, tykättiin kovasti. Sydneyn keskustasta taas en pitänyt lainkaan. Liian steriili makuuni.

Talvi on Sydneyssä sateinen ja viileä. En ole koskaan palellut niin paljon kuin siellä ja nimenomaan sisällä.

Kun ihmettelimme, miksi talossa ei ole eristeitä, niin rakentaja ihan närkästyi ja huomautti, että kattoa vasten on alumiinipaperit.

Meidän asuessamme Australia oli vielä edullinen maa. Viimeisten vuosien aikana hinnat ovat ryöstäytyneet käsistä. Käymme siellä edelleen usein, koska yksi lapsistamme asettui Perthiin Länsi-Australiaan.

Vierailija
32/46 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailman poliittisessa myllerryksessä, Australia saattaa joutua Kiinan miehityksen alle samaan tapaan kuin Suomi Venäjän alle. Usa puolusti Australiaa maailmansodassa. Kiinalaiset ovat ostaneet todella paljon kiinteistöjä/tontteja Australiasta, että jos Usa mahti katoaa maailmasta, niin voi olla että Australiassa seuraavan tahdin määrää Kiinan presidentti.

Vierailija
33/46 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

OT, mutta näin että Tomi Björck aloittaa taaas jonkun safkaohjelman Suomen televisiossa, olikohan Foxilla. Ja kumminkin sanoo Suomesta näin:

"Ei siellä ole mitään ihmeellistä, mutta arki vain toimii siellä. Skidit ovat koulussa, siellä on lämpöä, palmuja ja hieno ruokakulttuuri. Ei ole ollut kyllä mitään kaipuuta Suomeen."

Olis jotenkin suotavaa että nää sinne ausseihin karmit kaulassa painelevat suomalaiset sutten myös eläisivät ja tekisivät duunia vain siellä eikä koko ajan is hakisi tukea ja turvaa täältä inhoamastaan Suomesta.

Vierailija
34/46 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tämän aloituksen tarkoitus alunperin ei ollut saada palstalaisia kateellisiksi, niin ei sitten mikään.

Nuo teennäisen kannustavat ja positiiviset kommentit ovat juuri sitä kateuden peittelyä.

Ihminen on kiero eläin.

Vierailija
35/46 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa! Asun itsekin ulkomailla mutta kylläkin edelleen Euroopassa.

Olen varsin tyytyväinen elooni täällä missä olen, mutta varsin hyvin voisin miettiä vakavissani Australiaan muuttoa! 

Onnea uuteen alkuun!

Vierailija
36/46 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

viasatilta tulee sarja australian kullankaivajat.Jokaiselta kullankaivajalta on varastettu jtn mm.generaattori,autosta akku ja kokoajan saa vahtia valtaustaa salakaivajilta.Vaikuttaa maanpäälliseltä helvetiltä,kun saa kokoajan vahtia omaisuuttaan

Vierailija
37/46 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

OT, mutta näin että Tomi Björck aloittaa taaas jonkun safkaohjelman Suomen televisiossa, olikohan Foxilla. Ja kumminkin sanoo Suomesta näin:

"Ei siellä ole mitään ihmeellistä, mutta arki vain toimii siellä. Skidit ovat koulussa, siellä on lämpöä, palmuja ja hieno ruokakulttuuri. Ei ole ollut kyllä mitään kaipuuta Suomeen."

Olis jotenkin suotavaa että nää sinne ausseihin karmit kaulassa painelevat suomalaiset sutten myös eläisivät ja tekisivät duunia vain siellä eikä koko ajan is hakisi tukea ja turvaa täältä inhoamastaan Suomesta.

Ai miksi? Eihän hän mitään pahaa sanonut Suomesta. Ei ole vain ollut kaipuuta Suomeen. Eikö se olisi huono asia, jos tuossa vaiheessa jo kaipaisi takaisin Suomeen. Olen asunut ulkomailla enkä silloin yhtään kaivannut takaisin Suomeen, mutta en kuitenkaan ajatellut Suomesta mitään pahaa. 

Vierailija
38/46 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

viasatilta tulee sarja australian kullankaivajat.Jokaiselta kullankaivajalta on varastettu jtn mm.generaattori,autosta akku ja kokoajan saa vahtia valtaustaa salakaivajilta.Vaikuttaa maanpäälliseltä helvetiltä,kun saa kokoajan vahtia omaisuuttaan

^ tämä kertoo kaiken olellisen Vauva-palstasta. Repesin!

Vierailija
39/46 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Australiassa on ihanat ihmiset mutta karmiva luonto. Maailman 25 myrkyllisimmästä käärmeestä 20 on Australiassa asuvia lajeja, mukaanlukien koko top 10. Jonkun idänruskeakäärmeenkin hampaat ovat niin pienet, ettei puremaa välttämättä edes huomaa, kunnes sitten 1-2 tunnin päästä alkaa huippaamaan ja kuolemaa ei voi enää estää. Ne pirulaiset vielä luikertelevat ihan ihmisten pihoissa ja tulevat joskus asuntoihin sisään ja menevät keittiökaappien taakse tai sohvatyynyjen alle. Ja myrkyllisiä hämähäkkejä piisaa, punaselätkin viihtyvät vessanpytyn kannen alla. Meressä on valkohaita, tiikerihaita, vasarahaita ja härkähaita sekä maailman myrkyllisintä eläintä, kuutiomeduusaa. 

Vierailija
40/46 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja porukka uskoo tämän...  :D

Mun mielestä tämä oli tylsä, liian tavis. Vähän kun olisi ollut enemmän jotakin ekstraa niin hyvä.