Kenestä YLE on surkea verokohde?
Minusta Yle ei tarpeeksi huomioi kansaa siinä, että mitä ohjelmia ja millä sisällöllä sinne tuotetaan. Yle kuluttaa vuodessa 364 milj.€ ja sillä tuotetaan:
Tarjoamme
neljä tv-kanavaa: Yle TV1, Yle TV2, Yle Fem ja Yle Teema
kolme kanavapaikkaa: Yle TV1, Yle TV2 ja Yle Teema & Fem
myös teräväpiirtona: Yle TV1 HD, Yle TV2 HD ja Yle Teema & Fem HD
kuusi radiokanavaa: Yle Radio 1, Yle Radio Suomi, Yle Puhe, YleX, Yle Vega, Yle X3M
digitaalisia radiopalveluja: Yle Mondo, Ylen Klassinen, Yle Sámi Radio
Yle Areenan, yle.fi:n ja svenska.yle.fi -palvelut verkossa
mobiilipalvelut
teksti-tv:n
Tavalliselle käyttäjälle veroina tämä on noin 13€ kuukaudessa. Ei ole paljon, mutta silti kuluerä ja täysin turha. Yle on tehnyt tappiota, enkä ihmettele.
Kuka edes katsoo aktiivisesti Yleä tai saa siitä mitään? Mikäli rahoitetaan palvelua, jota tuotetaan tulisi edes sisällön olla hyvää ja laadukasta. Esim.vaikka tieteellistä sisältöä joka on todella ajassa kiinni, opetuksellista, jne. Myös elokuvat joita olen yrittänyt areenalta etsiä ovat synkkiä ja masentavia, ei niitö kukaan katso!
Ylen pitäisi petrata! Kyllähän se on helppoa pitää monopoliasemaa ja maksaa suuret palkat pomoille mutta sen edestä pitäisi tehdäkin jotain! Ei pärjäisi Yle yrityksenä, on tappiollinen.
https://yle.fi/aihe/artikkeli/2016/02/18/miten-yle-kayttaa-rahansa
Kommentit (29)
Minun mielestäni sinne voisi ohjata enemmänkin verorahoja.
-Goebbels
”Kun valheen kertoo tarpeeksi monta kertaa, siitä tulee totta.”
"Kuten tunnettua kommunistit nimittävät kaikkea mikä ei ole kommunistista fasistiseksi."
"Propagandan väitteet on suunniteltava tyhmimmän kadunmiehen käsityskyvyn mukaan."
Minä maksan tyhjästä. Sen jälkeen kun Sipilä pisti talon omaan ruotuunsa, en ole katsonut kanavia enkä lukenut uutisia. Dokkarit katson maksukanavilta.
Vero menee silti ja se v'tuttaa.
Ei sillä, että sisällöstä on neljäsosa tarpeellista, voi perustella sitä loppua viihderoskaa. Ylen tehtävä on tarjota uutisia ja sivistystä - silti sisällöstä suurin osa on ihan samaa hömppää kuin mainoskanavilla. Miten esim elokuvat ja sarjat sopivat ylen tehtävänkuvaan? Eivät yhtään mitenkään, eikä sellaisten rahoitus kuulu tulla veroista.
Kai se on yle niinkuin reikäinen asfaltti täälläkin päin. Luulet maksavasi jostain, mutta rahat menivätkin hallinnon ylläpitoon ja osinkoihin.
Vierailija kirjoitti:
Minun mielestäni sinne voisi ohjata enemmänkin verorahoja.
-Goebbels
”Kun valheen kertoo tarpeeksi monta kertaa, siitä tulee totta.”
"Kuten tunnettua kommunistit nimittävät kaikkea mikä ei ole kommunistista fasistiseksi."
"Propagandan väitteet on suunniteltava tyhmimmän kadunmiehen käsityskyvyn mukaan."
Miksi ihmeessä, niillä on Goebbelsin opit siellä käytössä, paholoisten teoista vaietaan, eli valehdellaan kansalle
Vierailija kirjoitti:
Ei sillä, että sisällöstä on neljäsosa tarpeellista, voi perustella sitä loppua viihderoskaa. Ylen tehtävä on tarjota uutisia ja sivistystä - silti sisällöstä suurin osa on ihan samaa hömppää kuin mainoskanavilla. Miten esim elokuvat ja sarjat sopivat ylen tehtävänkuvaan? Eivät yhtään mitenkään, eikä sellaisten rahoitus kuulu tulla veroista.
Mutta kun ei ne enää tarjoa kuin valeuutisia
Maksan mielelläni Ylen kataisesta palvelusta. Mutta ei se sitä tarkoita, etteikö Ylenkin toimintaa voitaisi arvioida kriittisesti ja miettiä, että onko se todella nykyisessä laajuudessa tarpeen.
Tiesit tämän varmaan jo Ylestä mutta otetaan vielä uusiksi jos et usko mikä sen uskon muuttaisi kun uskokaan ei ole muuttunut
https://ylefinland.wordpress.com/yleton-suomi/
Haluatko jotain kivaa ensi yönä? Vaikka nuolla pilluani? kalenterissani on vielä tilaa joten olehan nopea
http://lyli.fi/siljan-seksikoulussa-245
Muista myös että meidän mustalla labradorin-noutaja koiralla on lihaksia ja kaiken lisäks se o-saa ja ymmärtää englannin-kieltä kun se oli aikoinaan pentu-koira se oli niin karismaattinen ja valo-kuvauksellinen että oli koko kylän nähtävyys
- Silja -
Lue myös tarinani
"äiti näinkö sinä minua rakastat"
Vastuusta maksetaan yleensä parempaa palkkaa koska ihminen on käytännössä naimisissa työnsä kanssa. Katso Vero.fi-sivustolta kuinka paljon tuosta palkasta verotetaan. Mieti sen jälkeen olisitko itse valmis 24/7365 olemaan samoissa hommissa. Uutisten maailma ei nuku edes öisin.