Narsismin näkee silmistä
Jos epäilet jotain narsistiksi, katso häntä silmiin. Katse on kylmä, iloton ja lasimainen. Vaikka esittää iloista ja empaattista, katse paljastaa totuuden.Vertaa normaaliin terveeseen ihmiseen, jonka silmistä heijastuu aidot tunteet, koska hän myös tuntee nuo eikä esitä tuntevansa.
Kommentit (48)
Onkos sinulla ongelmia juomiesi kanssa?
Kirjanpito haluttaisiin vapauttaa tarkastuksesta jotta voisi viilata organisaation korttia.
Eiköhän käytös paljasta, mutta kumma, että narsisti jää kiinni valheesta, niin asiaan ei kuitenkaan kukaan puutu, vaan sama ihminen saa jatkaa toimintaansa ja tuhota siinä sivussa parin viattoman lapsen elämän.
No ei saa tollee tehdä diagnoosia. Jollain voi olla joskus tyhjä katse esim siksi, että on väsynyt, masentunut tms.
Vierailija kirjoitti:
Mutta sitten jotkut lääkkeet voi vaikuttaa silmiin...
Totta, mutta useimmiten ei ole kyse narsista jos käyttää esim. mielialalääkkeitä, sillä narsti ei käy pääkopan ongelmien vuoksi lääkärillä vaikka syytä.oliskin.
En ole narsisti, mutta olen tosi onneton ja en usko, että silmäni heijastelevat mitään värikästä tunne-elämää ihan siitä syystä, että sitä ei ole.
Miksi nykyään täytyy epäillä kaikkia narskuiksi?
Vierailija kirjoitti:
En ole narsisti, mutta olen tosi onneton ja en usko, että silmäni heijastelevat mitään värikästä tunne-elämää ihan siitä syystä, että sitä ei ole.
Niistä voi heijastua surua. Narsistilla ei ole mitään tunteita jotka voi heijastua silmistä.
Vierailija kirjoitti:
Mutta sä näytät surulliselta. Toivottavasti et enää kauan :(
En luottaisi silmiin liikaa. Toisilla on luonnostaan lämpimämmät ja toisilla kylmemmät silmät. Tai toiset näyttävät helpommin ilkeiltä ja toiset vaikkapa pelokkailta.
Kun tietää millainen joku ihminen on, niin silloin saattaa kuvitella, että sen silmätkin sen kertoo, vaikka tosiasiassa ei pystyisi päättelemään pelkistä silmistä mitään, jos ei olisi ihmisestä muutakin tietoa.
Vetää roolia. Vaihtaa maisemia kun jää häviölle.
On vaikeaa sanoa missä menee narsismin raja, mutta narsistisilta ihmisiltä saa usein kehuja joita ei tunne ansainneensa. Aina kun joku innostuu minusta enemmän kuin olisi syytä minulle tulee tunne, että se innostuneisuus on laskelmoitua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta sä näytät surulliselta. Toivottavasti et enää kauan :(
Olipa mukavasti sanottu :( muutkin toivoo jo, että poistuisin täältä.
Vierailija kirjoitti:
Minulla taasen on värikäs tunne-elämä, mutta en usko, että silmistä näkyy mitään, koska ne on luonnostaan kylmän harmaat ja tapittavat, kuin nuken silmät. Ihmiset taitaa usein pitää minua ennen tutustumista kylmänä, vaikka todellisuudessa olen kiltti ja empaattinen.
Ei pitäisi antaa ulkonäön vaikuttaa omaan asenteeseensa vaan tutustua ensin ja muodostaa mielipiteensä vasta sitten.
Ihmisen hölmöyden näkee siitä, että tekee yleistäviä tee-se-itse-diagnooseja.
No onhan puhdasta pskaa otsikon väite, ap sattuu tieteämään mielestään narsistin, ja sen silmissä ei näy mitään? Just :)
Olen siis eri mieltä, uskon omiin silmiini, mitä olen nähnyt.
Joskus narsistien uhreilta on iloiset silmät sammuneet. Ja työpaineet, väsymys ym. Veikkaisin näin.
Mutta sitten jotkut lääkkeet voi vaikuttaa silmiin...