Onko lihavalla yhtä hyvät mahdollisuudet saada kumppani kuin laihalla?
Kommentit (48)
Vierailija kirjoitti:
tottakai jos lihava hakee kumppanin muiden lihavien joukosta ai niin nehän ei kelpaa
Mulle ainakin kelpaa. Silloinkin kun olin itse laiha, mulla ehti olla kaksi lihavaa miestä, toinen huomatttavankin lihava.
Vierailija kirjoitti:
Painolla ei ole ainakaan minulle väliä. Mietin kumppanin painoa vain, jos hän olisi sairaaloisen alipainoinen tai niin ylipainoinen, että ei pääse itse sängystä ylös. Luonne on se ratkaiseva, vaikka osa miehistä ja naisista valitsevatkin kumppaninsa pinnallisesti ulkonäön perusteella.
Oletko nainen vai mies?
Lihavista naisista olen huomannut sen, että antavat lähes poikkeuksetta paljaalla.
Moni ehdottanut ihan suoraan että ”jätä se kumi pois”.
Ehkä heillä on tarkoitus tulla raskaaksi ja saada mahdollisimman pian miehelle ”pallo jalkaan”.
Riippuu hoikkuudesta ja lihavuudesta. Jos olet hongankolistaja tai sairaalloisen lihava niin ei helpolla seuraa löydy. Pienet jenkkakahvat uhkeilla naisilla ei haittaa yhtään. Mahaa saa olla mutta sen verran kuntoa että jaksaa tarvittaessa kävellä tai pyöräillä samat pitkät matkat kaupungille kuin mitä minäkin kun autoa ei ole.
ei ole kirjoitti:
Ei. Olen huomannut, että luonteella ei ole juuri mitään väliä. Voit olla vaikka minkälainen k-pää, ylimielinen ja itsekäs, mutta kumppaneita löytyy, jos olet hoikka ja hyvännäköinen. Sen sijaan, jos olet mukava, rento ja helppo luonne, hyvin koulutettu, hyvässä ammatissa, MUTTA ylipainoinen... Ei mitään saumaa löytää kumppania.
Sinä mitään huomannut ole, vaan olet tulkinnut asian näin. Tuohan ei pidä paikkaansa. Kumppaneita löytyy hyvännäköiselle k-päälle joo, mutta minkälaisia ja kuinka pitkäksi aikaa?
Vierailija kirjoitti:
ei ole kirjoitti:
Ei. Olen huomannut, että luonteella ei ole juuri mitään väliä. Voit olla vaikka minkälainen k-pää, ylimielinen ja itsekäs, mutta kumppaneita löytyy, jos olet hoikka ja hyvännäköinen. Sen sijaan, jos olet mukava, rento ja helppo luonne, hyvin koulutettu, hyvässä ammatissa, MUTTA ylipainoinen... Ei mitään saumaa löytää kumppania.
Tämä!
BMI 30 on aikalailla raja. Yli sen olevia naisia ei edes vilkaista.
Ja sinä osaat ihan silmämääräisesti arvioida ihmisen BMI:n?
lihavalle lihava. eli jos osaa katsoa oikeita tyyppejä, voi olla mahiksia.
On, mutta lihavalla ei yhtä paljon varaa valita kuin laihalla. Eli ottajia kyllä löytyy lihavallekin, se on sitten eri asia että minkä tasoista.
Jos lihava nainen on hyvin varakas, niin hän voi saada hoikan, köyhän miehen, yhden tällaisen parin tunnen. Ja esim. Tapolahan sai Matin, kun se oli peeaana.
Vierailija kirjoitti:
On.
Ylipainoisella siskollani riittää koko ajan vientiä, suunnilleen ovelta tulevat hakemaan. Minä olen normaalipainoinen ja ollut viimeiset kymmenen vuotta sinkkuna. Joten ei se ylipaino mitään oikeasti merkitse, vaan muut ominaisuudet.
Tietenkään yksi ominaisuus, kuten paino, ei ole tae mistään, mutta se ei todista, ettei sillä olisi mitään vaikutusta.
Esimerkiksi teidän tapauksessa teidän molempien vienti voisi parantua/huonontua entisestään, jos painonne muuttuisi.
Uskon että painolla on vaikutusta siihen, miten helposti saa kumppanin, mutta joskus muut ominaisuudet vaikuttavat niin paljon, että painon merkitys vähenee. Ehkä siskollasi on vaikkapa sievät kasvot, kun taas jollain toisella ylipainoisella kasvonpiirteet voivat muuttua "tylsiksi". Joidenkin kohdalla voi käydä toisinkinpäin, että vähän pulleampana ruma naama laimenee normaalimman näköiseksi. (Itse näytän laihana naamasta hirveältä.)
Siskollasi voisi olla enemmän vientiä hoikempana, mutta jos hänellä on sitä jo tarpeeksi, niin ei siitä olisi hänelle hyötyä, vaan liika huomio voisi alkaa ärsyttääkin. Sinusta taas en tiedä, ehkä mahdollisuutesi saada kumppani vain huononisivat entisestään jos lihoisit, tai sitten kuulut niihin, jotka saavat kaunistavaa pyöreyttä pullistuessaan, kunhan ei mene liiallisuuksiin.
Mutta moni asia vaikuttaa kumppanin saamisen helppouteen, paino muiden joukossa, ja luonteellakin on tietysti jotain merkitystä.
Kyllä naisilla varmaan likimain on. Siihen vaikuttaa niin moni muukin asia kuin pelkästään se massa. Erityisesti miten se on jakautunut ja muotoutunut.
Miehellä taas on tasaisesti yhtä huonot mahdollisuudet niin laihana kuin lihavanakin. Menestykseen näyttäisi pikemminkin vaikuttavan raha-asiat, status (onko esim. johtaja) jne. silloin kun tavallisista miehistä puhutaan eikä jostain 1% beckhameista.
Mä luulen että lihavalla ja laihalla on melko lailla samanlaiset mahdollisuudet. Toki ne on huomattavasti huonommat kuin hoikalla/normaalipainoisella.
Niin yli- kuin alipainokin on useimpien mielestä rumaa, niin miehillä kuin naisillakin.
Ihmeellisiä oletuksia. Milloin muka paino on alkanut olla tärkein kumppanin valintaperuste? Ja aika yksioikoista olisi kuvitella, että maailmassa ihailtaisi tai tunnettaisi vetovoimaa vain tietynkokoisia ihmisiä kohtaan, tai että olisimme mieltymyksiltämme toistemme klooneja. Mediassa tarjolla oleva ihmiskuva on vääristänyt käsitystämme todellisuudesta.
Ukko35 kirjoitti:
Lihavista naisista olen huomannut sen, että antavat lähes poikkeuksetta paljaalla.
Moni ehdottanut ihan suoraan että ”jätä se kumi pois”.Ehkä heillä on tarkoitus tulla raskaaksi ja saada mahdollisimman pian miehelle ”pallo jalkaan”.
Kertoo kyllä sinusta jotakin, että olet valmis nussimaan mitä tahansa valasta ilman kumia. Hyi vitt*.
En päässyt treffeille kun bmi oli 24, enkä ole päässyt nyt kun bmi on 28. Tuossa on 15-20 kiloa eroa.
Hääohjelmissa on ainakin paljon ylipainoisia morsiamia. Joten siitä päätellen vastaus kysymykseen on kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Ukko35 kirjoitti:
Moni ehdottanut ihan suoraan että ”jätä se kumi pois”.Ehkä heillä on tarkoitus tulla raskaaksi ja saada mahdollisimman pian miehelle ”pallo jalkaan”.
Kertoo kyllä sinusta jotakin, että olet valmis nussimaan mitä tahansa valasta ilman kumia. Hyi vitt*.
Viestistäni ei kyllä ilmene, olenko pannut paljaalla heitä. Mahdollisuus siihen on ollut monesti. Nam vitt*.
Ihan samat mahdollisuudet on kunhan vain ymmärtää etsiä oman tasoistaan kumppania.
Itseasiassa jopa paremmat mahdollisuudet.
No harvemin yli 40-vuotias on niin pinnallinen, että arvostaa ulkonäköä eniten.