Mies kutsuu jatkuvasti kavereitaan kylään kysymättä minulta
Enkä tarkoita mitään, että olisivat autotallissa tai varasto-olkkarissa, vaan ihan sisään kahville. Mies sanoo, ettei hänen kavereitaan kiinnosta pätkänkään vertaa, onko meillä juuri imuroitu tai muuten kuinka siistiä. Mutta kun minua kiinnostaa ja häiritsee, jos on vieraita yllättäen. Ja moni kaveri on naimisissa myös. Tästä on ollut riita miehen kanssa monta kertaa. Mies sanoo, että tämä on hänen kotinsa myös yms.
Joskus mies on suostunut siihen, että sisään saa tulla vieraita vaikka vaan to-la. Muuten ollaan autotallissa tai mennään huoltoasemalle kahville. Mutta ei tuo kestä kuin kuukauden pari ja sitten se unohtuu. Mies sanoo, että minun takia kaverinsa pilkkaa häntä.
Kommentit (52)
Miksi mies sitten kavereitaan sinne kutsuu, jos sinun takiasi häntä pilkkaavat?
Surullista, jos teillä on noin erilainen käsitys kodista ja vieraista. Tämäkö on ainoa asia, josta olette eri mieltä? Onko sinulla joku pakkomielle kodin siisteydestä ja siksi et salli vieraita? Älä ainakaan lapsia tee, se saavat väistämättä aikaan epäsiisteyttä.
Kysytkö ap sinä mieheltäsi luvan omille vieraillesi?
Jos miehesi omista asunnon niim sinulla,ei ole sanomista Hienoa että on kavereita.
Taasko? Miksi teet samoja kyselyjä uudestaan ja uudestaan? Eikö vastaukset miellytä?
Vierailija kirjoitti:
Jos miehesi omista asunnon niim sinulla,ei ole sanomista Hienoa että on kavereita.
Ihastuttava ajatusmaailma sinulla. Kyllä koti on koti, vaikka omistus olisi kenen nimissä. Yhdessä siellä elämää eletään.
Vierailija kirjoitti:
Kysytkö ap sinä mieheltäsi luvan omille vieraillesi?
Eri, mutta mun mielestä kuuluu asiaan keskustella kaikista vieraista puolison kanssa etukäteen. Koti on yhteinen.
Muuttaisin omaan kotiin, en tykkäisi asua tuollaisessa paikassa, jossa lappaa ihmisiä tahtomattani.
Kun kerran miehellesi ja kavereillensa yhdessä hengailu on tärkeää, voisitte sopia että he hengailevat vuorotellen kunkin kotona. Kai nyt lavereiden kotiin voi mennä kyläilemään samalla tavalla kuin tulla teille?
Asenne. Meillä ei ole mun kaverit tai sun kaverit. On vain kavereita, yhteisiä, vaikka alunperin olisikin ilmaantunut elämään jommankumman kautta. Ja ymmärrän tuon ns. kotihäpeän, itsellä on samaa vikaa ja olen alkanut työstää asiaa. Jos joku tulee teille tekemään tarkastusta, ei sillä pitäisi olla mitään asiaa. Kaverit ja ystävät tulee katsomaan sua ja teitä, ei teidän kotia.
Olisiko järkevämpää, että sinulla ja miehelläsi olisi kummallakin oma koti? Silloin saisitte kumpikin pitää vieraita milloin itse haluatte.
Joillakin vain on sellainen vanha maalaisjunttien tapa, että kaverin tupaan voi mennä milloin tahansa iltaa istumaan, jos kaveri vain on kotona. Joillekin riittää se, että kaverin muija on kotona. Silloinkin "voi" kylään mennä. Ei sitä ennen kyselty etukäteen. Miten sitä olisi kyseltykään, kun ei ollut puhelimiakaan.
Kahvittelu on kiva tapa tavata kavereita. Toivottavasti joskus on myös hyvää pullaa. 🙂
Jos kodin siisteys on tosiaan se juttu miksi tuo on ongelma, niin voit joko laskea rimaa sen suhteen tai pitää kodin kunnossa. Itse olen sitä koulukuntaa, että koti on perussiisti ja kenen tahansa perheenjäsenen kaveri on aina tervetullut piipahtamaan. Varsinkin lasten kavereita ja naapureita käy usein. Kokisin kyllä hankalaksi, jos puoliso kieltäisi koko perheeltä ihmisten kutsumisen kylään ilman hänen erillislupaansa.
Totta on kyllä varmaan sekin, etteivät miesvieraat yhtään välitä siitä, onko teillä kotona miten siistiä. Mutta tunnistan kyllä tuon tunteen, että silti haluaisi, että kotona on siistiä, kun sinne joku tulee käymään.
Tekisin kuten joku ehdotti eli kulkisin vähissä vaatteissa/vaihtaisin vaatteita kuten yleensäkin kodissani teen eli varomattomasti tai tässä tapauksessa kotoisasti. Kävisin suihkussa ja sinne kulkidin tietysti ilman rivmsn kiertämään kuten yleensäkin. Saunan jälkeen vilvoittelisin hetken alastomana kuistilla.
Tai hankkisin oman kodin. Minun kotini ei ole julkinen olohuone.
Kuinka likaista ja sekaista teillä on jos ei kahville voi tulla? Ettekö tee viikkosiivousta tms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihastuttava ajatusmaailma sinulla. Kyllä koti on koti, vaikka omistus olisi kenen nimissä. Yhdessä siellä elämää eletään.
Sitten voi ostaa puolet miehen kämpästä.Jos on elätti niin ei ole sanavaltaa.
Kaverit on aina teillä ja sitten sua pilkataan? En tajua yhtälöä. Mikseivät mene jonkun muun luo niin ei tarvii aptä pilkata?
Itse en kattelis tota yhtään eli hankkisin oman asunnon tai jos ap omistaa ton yksin niin potkaise äijä ulos.
Kuka teillä joutuu siivoamaan kahvittelun jäljet? Jääkö kupit ja maidot pöytään odottamaan, että sinä siivoat ne pois?
Yksi kaverini erosi aikoinaan avopuolisostaan, kun miehen kavereita oli liki päivittäinen heillä kotona. Töiden jälkeenkään hän ei päässyt sohvalle lepäämään, kun siinä aina napotti joku. Pahimmat varasi vessankin puoleksi tunniksi ja kuseskeli pöntön ympärille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten voi ostaa puolet miehen kämpästä.Jos on elätti niin ei ole sanavaltaa.
Tuollaista, että mies omistaisi yksin asunnon, ei tapahdu kuin palstapeikkojen mielikuvissa. Kyllä ne asunnot on yhdessä hankittu ja maksettu.
Keikistele vaikka alasti kotonasi. Sitten katsotaan millainen soppa tulee kavereille vaimoineen,kun teillä käyvät ja sinä alasti kotonasi. Jospa vaikka kaverit eroavat vaimostaan, saavat ukkomiesboksit ja miehesi käy sitten heillä kylässä.