Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Luetellaan asioita joista ihmisten on nyt luovuttava ilmaston ja luonnon takia

aluksinäin
14.10.2018 |

Naisten meikeissä on paljon mikromuovia, kuten huulipunissa. Poistoon.
Autojen renkaista tulee hirvittävät määrät mikromuovia. Autot luvanvaraisiksi. Vain ehdottomaan tarpeeseen ja yksi per perhe.

Lemmikeille saa syöttää enää vain ekologista perusruokaa koska niiden ruokabisnes saastuttaa. Lemmikkien teolliset sapuskat siis kieltoon.

Kommentit (95)

Vierailija
1/95 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auton renkaat ovat kylläkin kumia.

Vierailija
2/95 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen täysin valmis seuraaviin:

Vegaaninen ruokavalio koko perheelle

Lentomatkailusta luopuminen

Auto vain "pakollisiin "matkoihin tai julkisilla liikkuminen

Muovin minimaalin käyttö ja ekologiset vaihtoehdot pesuaineille yms.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/95 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lemmikkien sapuska on sitä ruokaa mikä ihmiselle ei kelpaa. Jos se kielletään hävikki heitetään roskiin.

Vierailija
4/95 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karkit myyntiin vain irtokarkkeina koska niiden pusseissa ja suojuksissa on paljon muovia.

Vierailija
5/95 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luetellaan asioita joista ihmisten on nyt luovuttava ilmaston ja luonnon takia

- Kalastus suuremmalla tahdilla kuin mitä meret ja järvet ehtivät tuottaa uusia. Eli täytyy siirtyä kalankasvatukseen (50 % kalankulutuksesta nykyään) tai tulevaisuudessa bioreaktoreihin.

- Sademetsien hakkaaminen lehmien laidunmaaksi. Eli täytyy siirtää nautojen kasvatusta niihin maihin, joissa vapaata laidunmaata vielä on. Pitkällä tähtäimellä olisi hyvä siirtyä labralihaan ja antaa maa-alueet takaisin luonnolle.

- Fossiiliset polttoaineet ilman CCS-teknologiaa. Näitä ei olisi alunperinkään pitänyt alkaa polttamaan nykyisessä mittakaavassa, koska vaihtoehtoisia ja ihmisystävällisempää teknologioita oli aina olemassa, riippumatta ilmastonmuutoksesta tai merten happamoitumisesta.

Tavisten ei nähdäkseni tarvitse luopua yhtään mistään, vaan riittää, että muutokset tehdään tuotantoon.

Vierailija
6/95 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Karkit myyntiin vain irtokarkkeina koska niiden pusseissa ja suojuksissa on paljon muovia.

Ai että oikein paljon muovia? Oletko punninnut ne muovit? Eihän niitä ole juuri laisinkaan. Kiloon muovia menee toki 2 kiloa öljyä, mutta ne pakkaukset ovat ihan mitättömän painoisia. Verrattuna karkkien kokonaispäästöihin, ei muovin merkitys ole suinkaan edes havaittava.

Vierailija
7/95 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lomamatkailu sallittava vain kerran viidessä vuodessa lentäen. Per henkilö. Polkupyörällä saa mennä naapurikuntiin niin usein kuin jaksaa.

Tosin polkupyörien kumiaines varmaan saastuttaa. paras kävellä.

Vierailija
8/95 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse uskon vain pakkokeinoihin, koska ihminen ei yksilönä tunnu kykenevän mihinkään. Ollaan niin hyviä löytämään syitä sille, miksi juuri meidän ei tarvitse ja näkemään itsemme ekologisesti parempina kuin oikeasti olemme.

Vierailija
9/95 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

aluksinäin kirjoitti:

Lemmikeille saa syöttää enää vain ekologista perusruokaa koska niiden ruokabisnes saastuttaa. Lemmikkien teolliset sapuskat siis kieltoon.

Mikähän se "ekologinen perusruoka" on, joka on vähäpäästöisempää kuin teollisuuden tarjoama sapuska? Ehkä sun mustille riittää lähimetsikössä oravia ja linnunmunia, mutta tuskin kaikille.

Vierailija
10/95 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvojen vaipat ekologisiksi pestäviksi rievuiksi.

Vierailija
11/95 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maapallon kanssa ei voi neuvotella siitä, mihin on valmis. Valitettavasti. Pakko tai elinkelvoton maapallo. Ei ole neuvotteluvaraa äiti maan kanssa.

Vierailija
12/95 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lomamatkailu sallittava vain kerran viidessä vuodessa lentäen. Per henkilö.

Miksi ihmeessä? Lentomatkailu on mitätön osuus päästöistä, noin 3,5 %.

Jos muutat Viroon, niin se vastaa samaa kuin lentäisit joka vuosi 15 kertaa Kreetalle lomalle, koska siellä on likaisempi energiantuotanto kuin Suomessa. Luxemburgiin, Yhdysvaltoihin tai Australiaan muuttaminen on sama kuin joka vuosi lentäisi 20 ylimääräistä lentoa.

Vierailija
13/95 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten tehtaileminen. Suurin ilmastoteko, mitä voi tehdä, on jäädä lapsettomaksi.

Vierailija
14/95 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tosin polkupyörien kumiaines varmaan saastuttaa. paras kävellä.

Kengistäkö ei irtoa mitään vai?

Paljain jaloin menemään mars.

Vierailija
15/95 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en jäänyt olen valmis-asteelle vaan lopetin lentomatkailun, turhan autoilun ja vaihdoin pesuaineet jne. Miksi sinä jäit vielä vänkäämään toteuttamisen kanssa?

Vierailija
16/95 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen täysin valmis luopumaan kirjaston loisista. Nyö syö, paskoo ja lisääntyy, eikä tee työtä. Mun koirat tekee vahtikoiran hommia.

Mistä te olette valmiita luopumaan?

Vierailija
17/95 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

aluksinäin kirjoitti:

Naisten meikeissä on paljon mikromuovia, kuten huulipunissa. Poistoon.

Autojen renkaista tulee hirvittävät määrät mikromuovia. Autot luvanvaraisiksi. Vain ehdottomaan tarpeeseen ja yksi per perhe.

Höpö höpö ja höpö. En aio luopua mistään. Eikä  minun edes tarvitse.

Vierailija
18/95 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse uskon vain pakkokeinoihin, koska ihminen ei yksilönä tunnu kykenevän mihinkään. Ollaan niin hyviä löytämään syitä sille, miksi juuri meidän ei tarvitse ja näkemään itsemme ekologisesti parempina kuin oikeasti olemme.

Saattaa olla että tää on aloittajan taka-ajatus tässä provoavassa aloituksessa.

ihmisethän mielellään puhuvat siitä miten jotain on tehtävä. Siis muiden. Mutteivat itse ole valmiita luopumaan mistään.

Siksi mitään suuria muutoksia ei tule tapahtumaan kuin vasta tilanteessa jossa ihminen on pakoitettu niihin. Esim jonkin suuren luonnon katastrofin pakoittamana. Tai sodan. Tai vastaavan

Vierailija
19/95 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Auton renkaat ovat kylläkin kumia.

Tuhansia tonneja autojen renkaista ja tiepinnoitteista irtoavaa mikromuovia päätyy saastuttamaan meriä.

https://yle.fi/uutiset/3-9223396

Vierailija
20/95 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lasten tehtaileminen. Suurin ilmastoteko, mitä voi tehdä, on jäädä lapsettomaksi.

Millä tavalla 2000 puun istuttaminen ei olisi suurempi teko kuin lapsettomaksi jääminen? Tuon määrän istuttaa kokenut istuttaja jo yhden työpäivän aikana, eikä ole edes mikään ennätys.

Vaikka se lapsi saastuttaisi samalla tahdilla kuin nykysuomalainen (10 tonnia CO2 per vuosi), ei se tule päästelemään kuin 800 tonnia hiilidioksidia elämänsä aikana. Nuo 2000 puuta tulevat poistamaan 2000 tonnia hiilidioksidia jo puolessa ihmisen elinajasta.

Lisäksi lapsen elämän aikana fossiilisten käyttö vähenee siinä määrin, että ne tuskin päästelevät edes puolta siitä määrästä, mitä itse päästelet.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi neljä