Miksi työssä olevien...
Pitää maksaa työttömien elämä? Eikö yksilöllä ole mitään vastuuta omasta elämästään. Hullua.
Kommentit (12)
Vierailija kirjoitti:
Miten ajattelit pakottaa sen "vastuun" ihmisiin?
Ei tarvitse pakottaa, jokaiselle meistä on vastuu omasta itsestään (poislukien vammaiset ja vanhukset).
Meillä on onneksi yhteiskunta, joissa työtönkin voi edelleen asua ja syödä ainakin minimillä, kun vastaavasti muualla voisi työttömyyden koittaessa ja ilman säästöä joutua asumaan kadulla ja kerjäämään rahaa. Se, onko oikein, että jotkut työhönkin kykenevät valitsevat silti työttömyyden ja saavat tukea elämäntapaansa, olen sitä mieltä että sitä pitäisi rajoittaa ja näin kannustaa ihmisiä töihin. Muista, että se voit olla sinä joku päivä, joka on työtön. Onko oikein että saat sinä aikana taloudellista tukea siihen saakka, että löydät taas uuden työn?
No sivistysmaissa on maan tapa, että huolehditaan heikommista. Vastaavasti toisissa, ap:n ihannoimissa maissa, köyhä niin sanotusti "joutaa mennä". Jokainen voi oman ymmärryksensä varassa puntaroida, kumpi on parempi.
Jaa, minä en ajattele sitä ihan noin. Käyn mielelläni töissä ja maksan mielelläni veroja, jotta osaltani autan pitämään yhteiskunnan toiminnan yllä ja autan sillä myös vähempiosaisia, mm. työttömiä. Onhan siinä myös se, että osaltani kustannan lasten koulutusta ja vanhustenhuoltoa, järjestystä ja turvallistuutta ja paljon muuta. Ei minua haittaa yhtään, että verovaroistani osa menee työttömille.
Miksi työssäkäyvien pitää maksaa kotihoidontuella ja äitiysvapaalla ja lapsen sairauden (oikean tai kuvitteellisen) takia ois työstä olevien elämä?
Varmaankin sellaisen herttaisen muinaisjäänteen kuin hyvinvointivaltion ideaalin takia.
Miksi muuten autoilijoiden pitää rahoittaa pyöräteitä?
Vierailija kirjoitti:
Meillä on onneksi yhteiskunta, joissa työtönkin voi edelleen asua ja syödä ainakin minimillä, kun vastaavasti muualla voisi työttömyyden koittaessa ja ilman säästöä joutua asumaan kadulla ja kerjäämään rahaa. Se, onko oikein, että jotkut työhönkin kykenevät valitsevat silti työttömyyden ja saavat tukea elämäntapaansa, olen sitä mieltä että sitä pitäisi rajoittaa ja näin kannustaa ihmisiä töihin. Muista, että se voit olla sinä joku päivä, joka on työtön. Onko oikein että saat sinä aikana taloudellista tukea siihen saakka, että löydät taas uuden työn?
Hyvä nosto. Sopisi miettiä että miksi juuri minä olen sossupummi, omat valinnat varmaan se oikea syy. Haluan elää niinkuin haluan, muut maksakoot. Julkisista rahoista (verot) pitäisi maksaa vain sen verran että pysyy hengissä, ruoka, sähkö ja lämpö. Sairastuminen on pykälien mukaan edelleen sallittua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvitse pakottaa, jokaiselle meistä on vastuu omasta itsestään (poislukien vammaiset ja vanhukset).
Mitä tarkoitat vastuulla?
Aloituksessa kysytään, eikö kellään ole vastuuta omasta elämästään, ja tässä viestissä sanotaan, että se vastuu itsestä on jokaisella. Saako se vastuu ihmisen toimimaan? Pitäisikö jokainen (pois lukien vammaiset ja vanhukset) jättää oman onnensa nojaan sen vastuunsa kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä tarkoitat vastuulla?
Aloituksessa kysytään, eikö kellään ole vastuuta omasta elämästään, ja tässä viestissä sanotaan, että se vastuu itsestä on jokaisella. Saako se vastuu ihmisen toimimaan? Pitäisikö jokainen (pois lukien vammaiset ja vanhukset) jättää oman onnensa nojaan sen vastuunsa kanssa?
Vedit mutkat aika suoriksi, mutta joo, periaatteessa noin. Meillä (terveillä) on vastuu itsestämme, ja perheestämme. Ne jotka on vammaisia, niin elää meidän kontribuutiolla yhteiskunnalle, joka on ihmimillisesti oikein. Toki tietysti pitää kysyä miksi tietoisesti piti synnyttää lapsi, joka ei voi ikinä sopeutua yhteiskuntaan. Toi tietysti on sitten kokonaan toisen avauksen keskustelu.
Byää, byää, byyyyäääähhähähähhhhääää yyyyh nyyyyyh snif. Byä byä vää vää vääääähähähähähäää.
*räkäistä ja rasittavaa vauvan räkäitkuvinkuparkumista naama punaisena*
Ja työttömät maksavat myös veroja, mikä tuppaa näiltä Hyviltä Veronmaksajilta unohtumaan järjestään.
Jokaiselle voi tulla se eteen, että työpaikka menee alta ilman ennakkovaroituksia; siinä sitten sätkivät samassa liemessä eikä siitä omasta erinomaisuudesta ole mitään enää jäljellä....
Työöttömyys ja toimeettomuus on sairaus ja ruookkiva itsessääään minuustasiinä on olemassa vaiin kaksi suuntaa niiin että ihmiinen toteuttaa ja pitäää yllä psykofyysista kokonaiisuuttaan taii haurastuttaa sen.