Miksi ihmeessä menkat luotiin niin sottaisiksi? Mikä järki?
Miksei voi olla jotain järkevämpää systeemiä? Vrt. ulostaminen tai virtsaaminen, jotka toimitetaan silloin kun sopivaksi katsotaan. Ei niitäkään valu koko ajan mielivaltaisesti ulos kehosta.
Kommentit (49)
Varmaan liittyy jotenkin lisääntymiseen.
Vaan tuosta riesastapa pääset jonain päivänä kokonaan eroon, toisin kuin kahdesta muusta mainitsemastasi :)
Mikä siinä on niin sottaista? Tunget vessapaperia pikkarit täyteen. Järjetöntä ostaa kalliita siteitä.
Ettei kenenkään tekisi mieli lipittää saastaista pillua.
Hyvä kysymys, ap. Mutta vielä ihmeellisempää on, että ei ole kehitetty ohuita vaippamallisia siteitä ohivuotojen estämiseksi. En halua käyttää tenoja enkä oikeita vaippoja, mutta tarve levemmältä suojaavalle siteelle olisi varsinkaan yöaikaan. Ja välillä päivisinkin.... Kun istuu taaksepäin nojaavassa tuolissa, valuu vuodot taakse ja välillä kumartaessa eteen.
Lisääntymisenja evoluution kannalta luulisi, että se vuoto on merkki uroksille, että nyt kannattaa käydä pökkäsemässä. Mutta kun ei ole, eihän silloin ole todennäköistä tulla raskaaksi kun on menkat.
Kuukatiset ovat naisen kehon poikkeustila. Normitilanne olisi, että jokainen munasolu hedelmöityisi, eikä säännöllisiä kuukautisia olisi. Tähän tehtävään naaraan keho on evoluution näkökulmasta luotu.
On se kyllä hieman hermoillekäyvää, että pitäisi lisääntyä kuin liukuhihnalla, muuten vuotaa verta alapäästä vähän väliä. Vakava virhe suunnittelussa! 😤T. Lapseton ateisti
Vierailija kirjoitti:
Hyvä kysymys, ap. Mutta vielä ihmeellisempää on, että ei ole kehitetty ohuita vaippamallisia siteitä ohivuotojen estämiseksi. En halua käyttää tenoja enkä oikeita vaippoja, mutta tarve levemmältä suojaavalle siteelle olisi varsinkaan yöaikaan. Ja välillä päivisinkin.... Kun istuu taaksepäin nojaavassa tuolissa, valuu vuodot taakse ja välillä kumartaessa eteen.
Oon aina miettiny että onkohan mun keho oudon mallinen, kun kaikki vuoto valuu aina etupuolelle, ja kaikki siteet on liian lyhyitä! Kaikki ne on muotoiltu siten, kuin vuoto sijoittuisi joko keskelle tai takapuoleen.. ja jos siteen vaan sijoittaa ylemmäs, niin se rullautuu keskeltä, kun ei ole suunniteltu pidettäväksi siten. onko kellään muulla tätä ongelmaa?
No ohiksena sen verran että ei mielestäni nuo ulostamis- ja virtsaamiskuviotkaan ihan loppuun asti suunniteltuja ole. Miksi samat viemärit toimivat myös hedelmöittymistouhuissa, en käsitä.
Vierailija kirjoitti:
Kuukatiset ovat naisen kehon poikkeustila. Normitilanne olisi, että jokainen munasolu hedelmöityisi, eikä säännöllisiä kuukautisia olisi. Tähän tehtävään naaraan keho on evoluution näkökulmasta luotu.
Eli Suunnitteluvirhe! Huomaa taas että on mies suunnitellut...
Kaikki näkee ja voi seurata milloin naisen kehon on hedelmöittymiskykyinen ja hedelmällinen, milloin joku on pielessä tai milloin ollaan raskaana.
Ja kumma ettei luonto korjaa tätä virhettä aikaa myöten. Esim. koirilla on vuoto vain kahdesti vuodessa ja raskaaksikin voi tulla vain kahdesti vuodessa. Poistais muuten ihmisten liikalisääntymisenkin.
Vierailija kirjoitti:
No ohiksena sen verran että ei mielestäni nuo ulostamis- ja virtsaamiskuviotkaan ihan loppuun asti suunniteltuja ole. Miksi samat viemärit toimivat myös hedelmöittymistouhuissa, en käsitä.
Häh? Niin, no miehillä on kyllä sama ”viemäri” virtsaamiselle ja siittämiselle.
Tänään alkoi juurikin menkat, ja olo on taas kuin ylikypsällä tomaatilla. Pärjään ihan hyvin vuodon kanssa, mutta muut oireet ottavat kyllä pattiin. Särkylääkkeitä saa vetää kun karkkeja, olo on tukala, hikinen ja turvonnut. Tuntuu, että kaikki housut puristavat vyötäröstä. Onneksi tämä pahin vaihe kestää vain pari päivää. Olen jo 48 vuotias, joten toivoa on päästä näistä muutaman vuoden sisään kokonaan eroon.
Vierailija kirjoitti:
Tänään alkoi juurikin menkat, ja olo on taas kuin ylikypsällä tomaatilla. Pärjään ihan hyvin vuodon kanssa, mutta muut oireet ottavat kyllä pattiin. Särkylääkkeitä saa vetää kun karkkeja, olo on tukala, hikinen ja turvonnut. Tuntuu, että kaikki housut puristavat vyötäröstä. Onneksi tämä pahin vaihe kestää vain pari päivää. Olen jo 48 vuotias, joten toivoa on päästä näistä muutaman vuoden sisään kokonaan eroon.
Oon 46 ja mullakin alkoi tänään menkat n. 3 kk tauon jälkeen. Olen kärsinyt mm. kuumista aalloista, mutta mielellään kestän ne jos pääsen menkoista eroon. Mutta ehei! Prkl! 😡
Ja miksi kohdun limakalvon rakenne on sellainen, että se voi lähteä leviämään sinne minne se ei kuulu? S**tana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oon aina miettiny että onkohan mun keho oudon mallinen, kun kaikki vuoto valuu aina etupuolelle, ja kaikki siteet on liian lyhyitä! Kaikki ne on muotoiltu siten, kuin vuoto sijoittuisi joko keskelle tai takapuoleen.. ja jos siteen vaan sijoittaa ylemmäs, niin se rullautuu keskeltä, kun ei ole suunniteltu pidettäväksi siten. onko kellään muulla tätä ongelmaa?
Siteet on kyllä usein mullekin liian lyhyitä, tavalliset siteet (eli ei long) kelpaa vain vuodon lopun pikkutihruun.
Mutta mulla tuppaa menemään vähän toisinpäin, eli vuodot menee helposti takapuolelle ja jättää joskus kivan pystyjanan alushousujen takaosaan, kun side ei yllä tarpeeksi korkealle.
No yhy hyy. Käytä kuppia, pääset vähemmällä sotkulla.