Miksi ihmeessä menkat luotiin niin sottaisiksi? Mikä järki?
Miksei voi olla jotain järkevämpää systeemiä? Vrt. ulostaminen tai virtsaaminen, jotka toimitetaan silloin kun sopivaksi katsotaan. Ei niitäkään valu koko ajan mielivaltaisesti ulos kehosta.
Kommentit (49)
Vierailija kirjoitti:
Tänään alkoi juurikin menkat, ja olo on taas kuin ylikypsällä tomaatilla. Pärjään ihan hyvin vuodon kanssa, mutta muut oireet ottavat kyllä pattiin. Särkylääkkeitä saa vetää kun karkkeja, olo on tukala, hikinen ja turvonnut. Tuntuu, että kaikki housut puristavat vyötäröstä. Onneksi tämä pahin vaihe kestää vain pari päivää. Olen jo 48 vuotias, joten toivoa on päästä näistä muutaman vuoden sisään kokonaan eroon.
Ohis, mun äiti on 59v ja sillä on vielä tänäkin vuonna ollut parit menkat... Odotan innolla samaa kohtaloa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ette käytä tampooneita? En ymmärrä miksi aikuiset naiset kulkee vaipat jalassa.
Vuoto on niin niukkaa, että voin käyttää tamponia vain yhden päivän. Loput 3-4 päivää on pakko käyttää sidettä tai kiskoa kuivaa tamponia ulos.
Luulen että, joku suomalainen arkkitehti on suunnitellut ihmisen, kun kerran laittoi viemäröinnit heti huvittelukeskusten viereen.
Mulla osuu muuten osa hedelmällisistä päivistä päällekkäin kuukautisten kanssa. Aika huonosti suunniteltu sekin. Ei paljoa tee mieli hommailla kun just loppumenkkojen aikaan alaosasto haisee ihan kuolemalle!
Joo, luojalla meni se tuotekehittely ihnan vituralleen. Ensinnäkin menkat voisi tulla paljon myöhemmin (18-vuotiaana) ja loppua heti 30-vuotiaana. Jos siinä ajassa ei ehdi lapsia hankkia, niin voi voi. Ja todellakin riittäsi 2 pv kerrallaan.
Turhia ovat kuin nunnan nännit ja paavin pallit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tänään alkoi juurikin menkat, ja olo on taas kuin ylikypsällä tomaatilla. Pärjään ihan hyvin vuodon kanssa, mutta muut oireet ottavat kyllä pattiin. Särkylääkkeitä saa vetää kun karkkeja, olo on tukala, hikinen ja turvonnut. Tuntuu, että kaikki housut puristavat vyötäröstä. Onneksi tämä pahin vaihe kestää vain pari päivää. Olen jo 48 vuotias, joten toivoa on päästä näistä muutaman vuoden sisään kokonaan eroon.
Ohis, mun äiti on 59v ja sillä on vielä tänäkin vuonna ollut parit menkat... Odotan innolla samaa kohtaloa.
Onko äitisi ikäistään nuoremman näköinen? Tai muuten jollain tavalla nuorekas?
Mietin vain onko tuo menkkojen loppumisikä jotenkin yhteydessä ihmisen siihen "ikään", joka ei riipu elinvuosista vaan vanhenemisen nopeudesta.
Kun itse näytän jo nyt alle 3-kymppisenä vanhemmalta ikäisekseni, niin voikohan siitä päätellä, että menkkanikin todennäköisesti loppuvat keskivertoa aikaisemmin...
OK, riippuu sitten kai anatomiasta. En itse tunne tamponia ollenkaan ja voin istua ihan normaalisti.