Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kynttilät ulkolyhtyihin

Muffis
14.10.2018 |

Hei te jotka tykkäätte pitää näin syksyisin kynttilöitä palamassa ulkolyhdyissä :) Minkälaisia kynttilöitä poltatte? Öljykynttilöitä, hautakynttilöitä vai tavallisia kilokynttilöitä? Mikäköhän tulisi edullisimmaksi...?

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä poltan lyhtykynttilöitä

Vierailija
2/27 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikean kynttilät palaa jotenkin huonosti, epätasasesti. Sen vuoksi oon päätynyt ostamaan Prismasta Rainbown kynttilöitä. Se kaikkein isoin palaa muistaakseni reilun 100h.

Aika kalliiksi se tulee, kun mulla on 4 kynttilälyhtyä, mutta tykkään niistä tosi paljon. Otan myös mielelläni vastaan vinkkejä edullisemmista vaihtoehdoista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen itse kynttilänpätkistä joita tuon työpaikalta. Menisivät roskikseen siellä.

Seurakunnassa olen työssä.

Vierailija
4/27 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teen itse kynttilänpätkistä joita tuon työpaikalta. Menisivät roskikseen siellä.

Seurakunnassa olen työssä.

Voi vitsi kun saiskin jotain kynttilänpätkiä... Mä todellakin tekisin itse, jos olis ilmaset matskut. T: se Rainbow-kynttilän polttaja

Vierailija
5/27 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paloturvallisuuden takia polta aidon näköisiä LED-kynttilöitä ajastimella. Lisäksi puutarhassa on kynttilälyhdyn näköinen aurinkokennolyhty.

Vierailija
6/27 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirpputoreilta ja kierrätyskeskuksista kannattaa ostaa kaikki pölyiset ja kellastuneet kynttilät, koska ne on just hyviä ulkolyhtyihin.

Vierailija
7/27 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paloturvallisuuden takia polta aidon näköisiä LED-kynttilöitä ajastimella. Lisäksi puutarhassa on kynttilälyhdyn näköinen aurinkokennolyhty.

Muistaakseni toimivat samoilla pattereilla yli 200 h ja pinta vahamainen. Näyttävät kaukaa aidoilta. Tokmannilta halvimmat.

Vierailija
8/27 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilaan Kiinasta Aliexpressillä, kynttilänteko on isp osa tuon maan kulttuuria vaikka TUKES aina jaksaakin nillittää palovaarasta jne.

Vierailija
9/27 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on puutarhassa ihanat Pentikin lyhdyt, mutta saiskohan niihin jostain aurinkokennokynttilät... Täytyypä selvittää! Kiitos vinkistä!

Vierailija
10/27 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tilaan Kiinasta Aliexpressillä, kynttilänteko on isp osa tuon maan kulttuuria vaikka TUKES aina jaksaakin nillittää palovaarasta jne.

Ootko saanut sieltä hyvälaatuisia? Parempia kun Ikea?

Vierailija
11/27 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse meinasin polttaa koko tönön kun oli pöytäkynttilä lyhdyssä. En suosittele siis.

Sen vuoksi mulla on patterikynttilät. Clasulta ostetut. Hyvin on kestänyt pakkaset. Patterit riittää koko vuodeksi. Edullisin ja turvallisin vaihtoehto!

Vierailija
12/27 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on puutarhassa ihanat Pentikin lyhdyt, mutta saiskohan niihin jostain aurinkokennokynttilät... Täytyypä selvittää! Kiitos vinkistä!

Ei kun sen kennon pitää olla jo valmiiksi siinä lyhdyssä. Kokonainen paketti. Aurinkokennolla toimivia ulkovaloja kyllä on, niitäkin voi laittaa lyhtyyn sisälle.

Vierailija
13/27 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kun sen kennon pitää olla jo valmiiksi siinä lyhdyssä. Kokonainen paketti. Aurinkokennolla toimivia ulkovaloja kyllä on, niitäkin voi laittaa lyhtyyn sisälle.

No oliskin ollu liian kätevää ollakseen totta :D

Vierailija
14/27 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse poltan lyhtykynttilöitä tai ihan tuikkuja. Pöytäkynttilät on kauniin näköisiä lyhdyssä, mutta eivät kovin turvallisia.

Vierailija
15/27 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikean kynttilät palaa jotenkin huonosti, epätasasesti. Sen vuoksi oon päätynyt ostamaan Prismasta Rainbown kynttilöitä. Se kaikkein isoin palaa muistaakseni reilun 100h.

Aika kalliiksi se tulee, kun mulla on 4 kynttilälyhtyä, mutta tykkään niistä tosi paljon. Otan myös mielelläni vastaan vinkkejä edullisemmista vaihtoehdoista.

Eihän 4 ole edes paljoa, meillä on ainakin 9 lyhtyä ja yleensä laitan kaikkiin kynttilät. Tosin en yleensä polta niissä kuin yhdet 5vrk:n öljykynttilät viikossa, joulun ajan (eli aatosta loppiaiseen) palaa koko ajan kynttilät.

Vierailija
16/27 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ne oikeasti näytä aidoilta, jo kaukaa erottaa että on ledejä...

Vierailija
17/27 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta nuo led/aurinkokennokynttilät ja -lyhdyt on aika älytön juttu. Paloturvallisuus on toki järkevä pointti, mutta led-kynttilöiden valoteho ja tunnelma on niin mitätön, että mieluummin olisin sitten ilman. Hirvittää myös se paristojen (=ongelmajätteen) määrä mikä syntyisi jos vaikka kaikki Suomessa siirtyisivät led-kynttilöihin. Aurinkokennolyhdyt ja pihavalot taas eivät ole kovin säänkestäviä ja pian niitä saa olla uusimassa (=muovijätettä) vs. kauniit vuosikymmeniä kestävät puiset tallilyhdyt tai metalliset kynttilälyhdyt.

Vierailija
18/27 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi olette huolissanne paloturvallisuudesta ulkolyhtyjen kohdalla? Jos syttyy palamaan niin eihän metallinen kynttilälyhty mihinkään pala, ja lisäksi vaikka palaisikin niin ei se jossain pihalla lumihangessa pääse leviämään.

Vierailija
19/27 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
20/27 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän ainoastaan aitoja kynttilöitä. Ulkona Kotikullan öljykynttilöitä (6kpl), sisällä lähinnä tuikkuja. Joulun aikaan Led-valosarjat (sellaiset pallonmuotoiset) kahdessa pyöreässä lasimaljakossa. Muista Led-kynttilöistä en pidä.