Miehen mielestä puhumisen aloittaminen on alentumista
Pieni riita, väärinkäsitys, eikä mies koskaan puhu. Istutaan eri huoneissa monta päivää ja minun pitää lähestyä. Isompi kriisi - sama homma. Tänään taas yritin puhua, että mikä siinä on ettei voi tulla koskaan puhumaan ja mies vastasi ettei ala alentua ja tulla puhumaan.
En taida olla väärällä ajatuksella liikenteessä, jos ero on ainoa mahdollisuus.
Mistä lähtien kumppanille puhuminen on alentumista? Miltä teistä tuntuisi, jos mitätön riitakin, ei selviä, kun mies ei vain suostu puhua!
On vain niin avuton olo. Onko se liikaa vaadittu että puoliso haluaisi että on kaikki hyvin ja selvitetään asia? En ymmärrä mitä pitäisi tehdä.
Kommentit (64)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Selität sille vielä kerran, että teitä on parisuhteessa kaksi ihmistä ja sinä venyt ja teet asioita hänen miellyttämiseksi ja hyväkseen ja odotat vastavuoroisuutta. Jos joku asia on hänelle mitätön, se ei välttämättä ole sitä sinulle ja silloin on hänen vuoronsa kantaa kortta kekoon. Jos ajattelee vain itseään eikä veny yhtään, on turha odottaa, että kukaan pysyy rinnallasi.
Puhuin äsken miehen kanssa TAAS kerran ja sanoin - itkin - kuinka hänen käytöksensä satuttaa. Mies sanoi siihen tuon ettei ala alentua. Edes itkeminen ei saa sitä liikahtamaan... oon vain niin rikki. Onko mitään hirveämpää kuin istua eri huoneissa viikonloppuna.. se tunne kun tiedät ettei toinen välitä miten pahalta susta tuntuu.. ap
Tätä on paha kirjoittaa tähän, mutta mies ei rakasta sinua enää. Kun rakastaa, ei todellakaan halua, että toisella on paha mieli. Ja reagoi toisen itkuun empaattisella käytöksellä.
Jos se itku on vilpitöntä. Kaikkia vituttaa krokotiilin kyyneleet. Aina kovimpaan äänren itkevä ei ole se suurin uhri
Vierailija kirjoitti:
Ap, meillä on tämä yksi ainokainen elämä. Haluatko viettää sen kuvailemallasi tavalla kuvailemasi kaltaisen ihmisen kanssa?
Jos mikään ei muutu, mikään ei muutu. Ja olen rivien välistä lukevinani, että haluat muutosta. Asioiden muuttaminen ei ole aina helppoa, se on joskus vaikeaa ja tuntuu pahalta. Mutta palkintona ja lopputuloksena on se asia mitä tavoittelit - olkoon se tässä tapauksessa vaikkapa sellainen elämä, missä sinua arvostetaan, rakastetaan ja tunteesi validoidaan.
Toista ihmistä ei voi muuttaa, mutta itseään voi. Omaa asennettaan ja käytöstapojaan. Ja voi tehdä uusia, kipeitä, rohkeita, pelottavia, helpottavia ratkaisuja.
Kuuntele sydäntäsi.
Kiitos :)) olen samaa mieltä. Yritin niin paljon saada tätä toimimaan, mutta miksi? Ei hyvän parisuhteen pitäisi olla näin vaikeaa. Siihen kuuluu kompromissit ja sitä en saa. Ap
Vierailija kirjoitti:
Onko niissä riidanaiheissa jotain toistuvuutta? Ja isompaa syyllistä?
Luultavasti aloittajan nalkutus ja riidanhaastaminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi haastat riitaa miehesi kanssa? Sinä olet ap tässä se, joka käyttää henkistä väkivaltaa haastamalla riitaa, tivaamalla ja jankuttamalla.
Ehkä kuitenkaan en. Olen väsynyt tähän, totta kai vaadin tässä vaiheessa miestä puhumaan, kun ero on mielessä. Se on joko tai. Olen vuosia tätä katsellut ja antanut aikaa. Puhuttu miljoona kertaa, siitä mitä tarvitsen, mutta mies ei siihen pysty. Ap
Mutta sinä annat kuitenkin mitä mies tarvitsee?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi haastat riitaa miehesi kanssa? Sinä olet ap tässä se, joka käyttää henkistä väkivaltaa haastamalla riitaa, tivaamalla ja jankuttamalla.
Ehkä kuitenkaan en. Olen väsynyt tähän, totta kai vaadin tässä vaiheessa miestä puhumaan, kun ero on mielessä. Se on joko tai. Olen vuosia tätä katsellut ja antanut aikaa. Puhuttu miljoona kertaa, siitä mitä tarvitsen, mutta mies ei siihen pysty. Ap
Miksi sä olet niin vihainen mulle? Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On se mielenkiintoista kun miehet ei saa osoittaa mieltään millään tavalla. Naiset huutaa, paiskoo tavaroita, pitää mykkäkoulu ja kiroilee ja haukkuu, mut mies jos tekee saman, ni se on hullu psyko, josta pitää päästä eroon.
Riitelytavat on muuten varmaan yks alkeellisimmista asioista minkä kans ihmiset joutuu tekemään hirveesti töitä. Harva osaa jatkuvasti ilmaista itseään pelkästään rakentavalla tavalla. Varmaan suurin osa ihmisistä taantuu ihan lapselliselle tasolle riidellessään. Siinä se parisuhde punnitaan. Mitä sallin itseltäni ja toiselta.
Kotoa vanhemmilta se riitelytapa opitaan. Eikä se että osoittaa mieltään ole hyväksyttävää naisillekaan, kukaan ei saa heitellä tavaroita tai haukkua. Huutaa ja kiroilla saa jos on aihetta. Murjottaminen ja mököttäminen on vaan lapsellista, sen merkki ettei osaa käyttää sanoja kuten aikuisen kuuluu, menee samaan kuin se tavaroiden heittely, ne on lapsen tapoja käsitellä asioita, kas kun ei pidätä hengitystä. Ihan yhtä lailla jos nainen osoittaa mieltään lapsellisesti vuodesta toiseen, on syytä ottaa ero.
Minä en voi sietää mitään mielenosoitusta, sanoo sitten suoraan mitä on sanottavaa ja sillä selvä, en halua arvailla mitään.
Kuka sinä olet päättämään sallitun ja kielletyn tavan?! Kunpa itse kykenisin mykkäkouluun. Olis varmasti lapsille parempi.
Minä olen aikuinen sivistynyt ihminen joka osaa puhua, ei tarvitse heitellä tavaraa kuin joku apina, ja haukkuminen on vaan huonoa käytöstä, ihan yleensäkin. Kyllä se sun mykkäkoulus ahdistaisi myös lapsia, vinoon kasvaisivat nekin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todennäköisesti tässäkin olisi se miehen versio varmaan mielenkiintoinen. Mut toki ap tulee itkemään surkeaa kohtaloaan ja hakemaan tukea muilta mammoilta, jotka hyväksyvät tarinan varauksetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todennäköisesti tässäkin olisi se miehen versio varmaan mielenkiintoinen. Mut toki ap tulee itkemään surkeaa kohtaloaan ja hakemaan tukea muilta mammoilta, jotka hyväksyvät tarinan varauksetta.
Niin, sellaista tämä virtuaalimaailma on, koskaan et tiedä puhuuko kukaan totta ja kuka puhuja on. On vain keskusteltava asiasta sen perusteella mitä tietoa annetaan, välittämättä siitä onko se totta vai keksittyä. Luultavasti vaikka tämä ei olisi totta, jossain on pariskunta jolle tämä on täyttä totta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En osaa sanoa onko ap tehnyt jotain väärää, mutta mykkäkoulut eivät kuulu parisuhteeseen, joten mies ainakin tekee väärin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On se mielenkiintoista kun miehet ei saa osoittaa mieltään millään tavalla. Naiset huutaa, paiskoo tavaroita, pitää mykkäkoulu ja kiroilee ja haukkuu, mut mies jos tekee saman, ni se on hullu psyko, josta pitää päästä eroon.
Riitelytavat on muuten varmaan yks alkeellisimmista asioista minkä kans ihmiset joutuu tekemään hirveesti töitä. Harva osaa jatkuvasti ilmaista itseään pelkästään rakentavalla tavalla. Varmaan suurin osa ihmisistä taantuu ihan lapselliselle tasolle riidellessään. Siinä se parisuhde punnitaan. Mitä sallin itseltäni ja toiselta.
Kotoa vanhemmilta se riitelytapa opitaan. Eikä se että osoittaa mieltään ole hyväksyttävää naisillekaan, kukaan ei saa heitellä tavaroita tai haukkua. Huutaa ja kiroilla saa jos on aihetta. Murjottaminen ja mököttäminen on vaan lapsellista, sen merkki ettei osaa käyttää sanoja kuten aikuisen kuuluu, menee samaan kuin se tavaroiden heittely, ne on lapsen tapoja käsitellä asioita, kas kun ei pidätä hengitystä. Ihan yhtä lailla jos nainen osoittaa mieltään lapsellisesti vuodesta toiseen, on syytä ottaa ero.
Minä en voi sietää mitään mielenosoitusta, sanoo sitten suoraan mitä on sanottavaa ja sillä selvä, en halua arvailla mitään.
Kuka sinä olet päättämään sallitun ja kielletyn tavan?! Kunpa itse kykenisin mykkäkouluun. Olis varmasti lapsille parempi.
Minä olen aikuinen sivistynyt ihminen joka osaa puhua, ei tarvitse heitellä tavaraa kuin joku apina, ja haukkuminen on vaan huonoa käytöstä, ihan yleensäkin. Kyllä se sun mykkäkoulus ahdistaisi myös lapsia, vinoon kasvaisivat nekin.
Aikuinen, sivistynyt kiroileva ja huutava? Just joo. Joillekin tuollainen ei olisi ok. Mut sehän ei sua kiinnosta. Sinä itsevaltiaana asetat omat normit etkä edes tajua ettet ole sellaiseen millään tavalla oikeutetumpi kuin kukaan muukaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, sellaista tämä virtuaalimaailma on, koskaan et tiedä puhuuko kukaan totta ja kuka puhuja on. On vain keskusteltava asiasta sen perusteella mitä tietoa annetaan, välittämättä siitä onko se totta vai keksittyä. Luultavasti vaikka tämä ei olisi totta, jossain on pariskunta jolle tämä on täyttä totta.
Mutta äärimmäisen harvoin ne ristiriidat ovat vain toisen osapuolen syytä. Ihmisillä on taipumus jättää oma osuus kertomatta, siksi on syytä suhtautua kriittisesti ja yrittää selvittää lisää. Varsinkin jos alkaa antamaan erovinkkejä toiselle
Vaikuttaisi olevan todella epäkypsä ihminen. Valitettavasti ihmisillä ei ole taipumusta kasvaa henkisesti muuta kuin kokemusten, eritoten vastoinkäymisten kautta. Tee miehellesi palvelus ja jätä hänet, mutta muista kertoa hyvin selkeästi miksi niin teet. Ehkä hänen seuraava parisuhteensa menee sitten paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Selität sille vielä kerran, että teitä on parisuhteessa kaksi ihmistä ja sinä venyt ja teet asioita hänen miellyttämiseksi ja hyväkseen ja odotat vastavuoroisuutta. Jos joku asia on hänelle mitätön, se ei välttämättä ole sitä sinulle ja silloin on hänen vuoronsa kantaa kortta kekoon. Jos ajattelee vain itseään eikä veny yhtään, on turha odottaa, että kukaan pysyy rinnallasi.
Puhuin äsken miehen kanssa TAAS kerran ja sanoin - itkin - kuinka hänen käytöksensä satuttaa. Mies sanoi siihen tuon ettei ala alentua. Edes itkeminen ei saa sitä liikahtamaan... oon vain niin rikki. Onko mitään hirveämpää kuin istua eri huoneissa viikonloppuna.. se tunne kun tiedät ettei toinen välitä miten pahalta susta tuntuu.. ap
Tiedän tunteen. Miesystävä sanoi minulle vähän jotain tuon suuntaista. Minä vain en pysty nielemään tuollaista, joten sanoin heti sen hänen lauseen perään, että se on sitten siinä tämä meidän 10 vuoden suhde, että toivon hänelle kaikkea hyvää.
Hän kyllä sitten meni itseensä ja paransi tapansa ja otin hänet myöhemmin takaisin. En olisi ottanut, jos hän ei olisi luvannut haluta muuttua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on kokemusta. Mies ei suostunut puhumaan mistään suhdeasioista. Kokeilin kaikilla keinoilla, mikään ei auttanut.
Lähdin sitten kävelemään ja otin eron. Parisuhteessa on kaksi yksilöä, jotka ovat vapaaehtoisesti yhdessä. Jos toinen ei noudata edes perussääntöjä, voit vain lähteä.
Surullista tässä oli se, että laitettuani eropaperit vetämään, mies alkoi vihdoin puhua, eikä olisi halunnut eroa. Jos olisi avannut suunsa edes 6 kuukautta aikaisemmin, ehkä jotain olisi voitu tehdä. Nyt se oli jo liian myöhäistä. Aikuista ihmistä ei voi pakottaa mihinkään, mutta jokainen aikuinen kantaa myös vastuun omista teoistaan.
Tätä pelkään myös että mies herää liian myöhään. Päätin kyllä äsken, että ero tulee. En pysty tähän, en pysty vaatimaan toista kommunikoimaan, jos se toinen näkee sen alentumisesta.. ap
Jossain vaiheessa sun pitää vaan antaa miehen ottaa vastuu omasta puolestaan. Jos olet antanut hänelle tarpeeksi aikaa ja puhunut asiasta, eikä mies halua ymmärtää, se on nyt hänen asiansa.
Pelkkä mykkäkoulu on jo tarpeeksi rasittavaa toiselle osapuolelle, mutta miehesi asenne että sopiminen oman puolison kanssa on alentumista, kertoo että hänellä on vielä pitkä matka toimivan parisuhteen ymmärtämiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä ihmeestä sä sellaista päättelit? :D Mikä syy mulla olis olla sulle vihainen?!
Yritän vaan saada muodostettua koko kuvan tapahtumista ennen mielipidettäni. Niin kaikki realistit tekevät. Toivoitko pelkkää varauksetonta myötätuntoa? Sulleko ei käy vaihtoehtoiset kommentit ja kysymykset?
Aika herkästi otat itseesi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aikuinen, sivistynyt kiroileva ja huutava? Just joo. Joillekin tuollainen ei olisi ok. Mut sehän ei sua kiinnosta. Sinä itsevaltiaana asetat omat normit etkä edes tajua ettet ole sellaiseen millään tavalla oikeutetumpi kuin kukaan muukaan?
Kerropa sinä nyt sitten, mikä on sovelias tapa riidellä, jos mikään aiemin mainituista ei ole?
-eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä ihmeestä sä sellaista päättelit? :D Mikä syy mulla olis olla sulle vihainen?!
Yritän vaan saada muodostettua koko kuvan tapahtumista ennen mielipidettäni. Niin kaikki realistit tekevät. Toivoitko pelkkää varauksetonta myötätuntoa? Sulleko ei käy vaihtoehtoiset kommentit ja kysymykset?
Siis täsmennän vielä etten ole tuo sama henkilö, joka aiemmin sulta kyseli asioita. Olen vain tuo alempi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerropa sinä nyt sitten, mikä on sovelias tapa riidellä, jos mikään aiemin mainituista ei ole?
-eri
Etkö ymmärtänyt siis yhtään pointtiani? Nimenomaan en ala sanelemaan jumalan asemassa mikä on oikein ja mikä väärin. Siitähän oli koko ajan kyse: armollisuudesta, koska itsekään tuskin toimii aina rakentavasti. Ollaan ymmärtäväisiä myös toisia ja toisten tapoja kohtaan, kunhan ei tuhota omaisuutta tai harjoiteta väkivaltaa. Meillä ihmisillä (ainakin suurimmalla osalla) on taipumus olla todella pöljiä riitelijöitä. En ole oikeutettu sanomaan, että oma tapani on oikeutetumpi kuin mieheni.
Mikä tässä on vaikea ymmärtää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yrität saada kokonaiskuvan heittelemällä väitteitä, jotka olet reipinyt revastasi? ("Miksi haastat riitaa miehesi kanssa? Sinä olet ap tässä se, joka käyttää henkistä väkivaltaa haastamalla riitaa, tivaamalla ja jankuttamalla.") Ehei, kuule, ei tuo ole realistin tapa saada muodostettua kokonaiskuva. Tuo on manipuloivan vänkääjän tapa yrittää esittää omia harhakuvitelmiaan totuutena.
Terv. Ei ap mutta hyvin samanlaisesta suhteesta itsensä pelastanut