Minä annan haasteen palstalaisille, mutta pystyttekö tähän?
Laita ensimmäisellä viikolla jokapäivä 1 tavar pois, toisella viikolla 2 tavaraa ja kolmannella viikolla 4. Pystytkö jatkamaan tätä niin kauan kunnes sinun on annettava 512 tavaraa pois omastasi?
Kommentit (29)
Olen huono matikassa ja menen sekaisin noista numeroista.
Anteeksi hätäilin, riittäisi siis että antaisi 511 pois
Vierailija kirjoitti:
Siis mihin ne pitäisi antaa? Ei mitään random vanhoja sisustustavaroita tms. henkilökohtaisia esineitä tunnu kukaan edes huolivan. Ainoat, mitkä omistan ja joku ehkä huolisi on auto ja tietokone. Niistä en luovu, jottei elämä mene vaikeaksi.
Kyllä mulla varmaan se 3577 tavaraa löytyy.
Vierailija kirjoitti:
No aiotko nyt antaa ne tämän innoittamana hiljalleen pois?
Vierailija kirjoitti:
Vai tulitko vaan ilmoittamaan, että omistat paljon tavaraa? :D siis mikä tän kommentin pointti oli?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En. Halusin vain brassailla, että osasin laskea tavaroiden määrän oikein.
Vierailija kirjoitti:
Laske uudestaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan aika monikin osaa. ainakin jos on käynyt pitkän matikan lukiossa. Mutta hieno homma :)
Miksi minun pitäisi antaa tavaroita pois? Ilmastonmuutoksen vuoksi parin vuoden kuluttua tavaraa ei enää ole samalla tavalla kuin nyt, ei tilata Kiinasta krääsää. Siinä vaiheessa vanhat lasit ja kahvikupit voi olla uskomattoman tarpeellisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan aika monikin osaa. ainakin jos on käynyt pitkän matikan lukiossa. Mutta hieno homma :)
Jee!
Ilmastonmuutosta ei pysäytetä tavaraa hävittämällä vaan turha kulutus lopettamalla.
Valitettavasti tämä tarkoittaa maailmantalouden romahtamista ja velkakuplan puhkeamista, koska talouden vaatima jatkuva kasvu romahtaa ja ihmisten elintaso putoaa.
Vierailija kirjoitti:
Ilmastonmuutosta ei pysäytetä tavaraa hävittämällä vaan turha kulutus lopettamalla.
Valitettavasti tämä tarkoittaa maailmantalouden romahtamista ja velkakuplan puhkeamista, koska talouden vaatima jatkuva kasvu romahtaa ja ihmisten elintaso putoaa.
Voidaanhan kuluttaa sitten paljon enemmän palveluihin, ei materiaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voidaanhan kuluttaa sitten paljon enemmän palveluihin, ei materiaan.
Palvelut eivät tuota kakkuun lisää jaettavaa, mutta pyrkivät osille. Ostovoiman romahtaessa tuotanto, joka loisi lisää jaettavaa, romahtaa, jolloin kakun koko pienenee entisestään eikä palveluilla riitä asiakkaita.
Täytyy tässä kuluttaa materiaankin. En ymmärrä tätä epätoivon sävyä, miten ei muka mitään voida. Ei tästä monta vuosikymmentä ole, kun kaikki liikenevät resurssit käytettiin sotateollisuuteen. Nyt pitäisi yhteisin ponnistuksin käyttää niitä krääsän sijasta kunnollisiin ja kestäviin tavaroihin ja vaatteisiin, ja uusiutuvan energian kehittämiseen ja järkevään tuotantoon.
Siinä ipcc-raportissa sanottiin, että kaikki tarpeellinen teknologia on jo olemassa. Kysymyshän on siinä tapauksessa vain sen rahoittamisesta.
Ei naisella ole kuin yksi tavara eikä sitä noin vain jaella miten sattuu.
Ei minulla ole noin montaa tavaraa. Jos alan lusikoita heittää pois on hankala syödä.