Muita hoitajia joita ei koskaan ärsytä mennä töihin? :)
Olen sairaanhoitaja eikä koskaan ärsytä mennä töihin, oli sitten aikainen 7 aamu, iltavuoro tai yövuoro edessä. Tai vaikka tuplavuoro.
Minua ei koskaan ärsytä siksi, että tiedän olevani menossa auttamaan ihmisiä enkä vaan mitenkään osaa ajatella sitä "ärsyttävänä" vaikka olisi miten huono päivä tai huonot yöunet takana. Jotenkin se tieto siitä, että menee töihin ei ärsytä yhtään kun ajattelee, että toiset on vakavasti sairaita tai on jokin muu terveydellinen ongelma (ei välttämättä hengenvaatallinen) ja he tarvitsevat apua.
Onko muita hoitajia jotka ajattelevat samalla tavalla?
Voin käsi sydämellä todeta, etten ole koskaan kohdellut ketään potilasta millään tavalla epäkunnioittavasti. Aina olen kohdellut todella hyvin (pitäisi olla itsestäänselvyys) ja ystävällisesti, vaikka olisi miten huono päivä tai kuinka kiire tahansa.
Kommentit (18)
No mä en oo hoitoalalla mutta mun äiti on ja se on ihan samanlainen. Tykkää tosi paljon työstään ja äiti on kyllä ihminen joka haluaa kaikille hyvää, joten varmasti paljon potilaiden mieleen 😊
Kyllä potilaat aistii todella hyvin, että ketkä hoitajat oikeasti tykkäävät työstään ja ketkä ei. Aistiihan sen itsekin jos on terveydenhuollossa asiakkaana.. heti sen huomaa.
Mä voin aivan aidosti sanoa että tykkään työstäni päivystyksessä hirmuisesti. Oon tehnyt monenlaista ennen ja osaan arvostaa sitä kun ei ketuta töihin mennessä.
Vierailija kirjoitti:
No mä en oo hoitoalalla mutta mun äiti on ja se on ihan samanlainen. Tykkää tosi paljon työstään ja äiti on kyllä ihminen joka haluaa kaikille hyvää, joten varmasti paljon potilaiden mieleen 😊
Kyllä potilaat aistii todella hyvin, että ketkä hoitajat oikeasti tykkäävät työstään ja ketkä ei. Aistiihan sen itsekin jos on terveydenhuollossa asiakkaana.. heti sen huomaa.
Nyt sotket kaksi eri asiaa, eli hoitaja voi olla tyytymätön nykyiseen työpaikkaansa lukuisten eri syiden takia, esim. huonot esimiehet, epäreilu työvuorojen jako, työn raskaus mutta silti tykätä hoitotyöstä yleensä ja arvostaa potilaita. Tunnen monia tällaisia hoitajia. Eli töihin meno voi ketuttaa mutta ei johdu potilaista.
No, nuo jutut ei todella pidä paikkaansa. Olen seurannut monia vuosia hoitoalaa, enkä yhtäkään hoitajaa ole nähnyt, joka ei puhuisi rumasti potilaista tai työkavereista. Kaltoinkohtelu on myös tosi yleistä.
Vierailija kirjoitti:
No, nuo jutut ei todella pidä paikkaansa. Olen seurannut monia vuosia hoitoalaa, enkä yhtäkään hoitajaa ole nähnyt, joka ei puhuisi rumasti potilaista tai työkavereista. Kaltoinkohtelu on myös tosi yleistä.
Äläpä viitsi, kuulostat vain naurettavalta.
No mä olen kyllä tavannut tosi paljon näitä mukavia ja asiallisia hoitajia, tosin kyllä myös aika paljon epäasiallisesti käyttäytyviä tai muuten vaan moukkia. Olen itse ollut hoitajana monessa paikassa ja vastaan on tullut kymmeniä ja taas kymmeniä hoitajia ja hyvin kirjavaa sakkia on. Ihan niin kuin muillakin aloilla.
Vierailija kirjoitti:
Voi itku. Oli ihana kerrankin lukea työstään pitävien kommentteja niin eikö tämä pakkomielteinen sh-vihaaja löydä paikalle.
Mä tunnen kaksi sairaanhoitajaa ja molemmat tykkää työstään. Kyllä heitäkin on.
Olen mieluummin hoitaja kuin hoidettava.
Mulle on hoitajat oikeastaan aina olleet tosi kivoja.. ei koskaan ongelmaa hoitajien kanssa.
Näin potilaan näkökulmasta.
Ihan en kuulu ap.n hakemaan ryhmään. Joskus minua ketuttaa mennä töihin. Ketuttaa, kun on pää kipeä ja kurkkua karheeraa ja väsynyt. Näin oli esim. tällä viikolla. Mutta buranaa nassuun ja töihin. Siinä se ketutus meni ohi.
Olen siis se parjattu lähäri, mutta tykkään työstäni ja en ole halunnut lähteä lukemaan eteen päin, koska haaveilin aina juuri siitä lähityöstä potilaiden ja asukkaiden kanssa. Moni muu asia voi joskus töissä ketuttaa, mutta ei hoidettavat.
Joten en ihan siis voi sanoa, ettei tämän 28 vuoden aikana olisi koskaan ketuttanut. Mutta ne ketutukset johtuu ihan muista asioista, kuin heistä, joita hoidan
Olen paljon asioinut sairaaloissa työni takia( en ole sh/ lh tai läk.) ja kaikki kohtaamani sh/ lh henkilökunta ovat olleet mukavia ja ainakin näyttäneet tekevän asiallisesti työtään mutta, monet lääkärit..... ylimielisiä ja äksyjä.
Vierailija kirjoitti:
Olen paljon asioinut sairaaloissa työni takia( en ole sh/ lh tai läk.) ja kaikki kohtaamani sh/ lh henkilökunta ovat olleet mukavia ja ainakin näyttäneet tekevän asiallisesti työtään mutta, monet lääkärit..... ylimielisiä ja äksyjä.
Näin potilaan näkökulmasta totean myös, että hoitajien kanssa asiointi on yleensä todella paljon luontevampaa ja jotenkin he ovat paljon ihmisläheisempiä ja empaattisempia. Omalle kohdalleni on aina osunut vain ja ainoastaan ihania hoitajia, en muista yhtäkään ikävää tapausta, vaikka tottakai muilla on varmasti niitä ikäviäkin tapauksia.
Paikasta kiinni. Potilaita kohdellaan paremmin kuin ennen. Vaikka potilaita kohdellaan hyvin voi olla työntekijöiden keskuudessa ongelmia.
Täällä myös samanlainen kotihoidosta! Muistan kyllä mananneeni töihinlähtöä joskus, kun lähtiessä on satanut vaakatasossa räntää kuin lumitykistä, mutta vika on tosiaan ollut säässä eikä työssä itsessään.
Sairaanhoitaja olen . Aina ei huvita mennä töihin, mutta potilaiden vikahan se ei ole ja ammattitaitooni kuuluu heidän kohtaamisensa ystävällisesti ja arvostavasti omasta tilanteestani riippumatta. Aina ei jaksa olla aurinkoinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt sotket kaksi eri asiaa, eli hoitaja voi olla tyytymätön nykyiseen työpaikkaansa lukuisten eri syiden takia, esim. huonot esimiehet, epäreilu työvuorojen jako, työn raskaus mutta silti tykätä hoitotyöstä yleensä ja arvostaa potilaita. Tunnen monia tällaisia hoitajia. Eli töihin meno voi ketuttaa mutta ei johdu potilaista.
Minäkin rakastan nykyistä työtäni aivan sanoinkuvaamattoman paljon. Olen kuitenkin ollut myös sellaisissa paikoissa, joissa oli niin kauhea kiire ja ilkeitä ihmisiä henkilökunnassa (todennäköisesti johtui kiireestä), että pidättelin itkua töissä useinkin ja jokaisen työvuoron jälkeen kotioven suljettuani itkin. Vaikeinta tällaisesta tekee juuri se, että potilaat/asiakkaat ovat aina pääosin todella ihania (ja niiden vähemmänkin ihanien käytöksen taustalla osaa nähdä syyn), mutta työympäristö on vihamielinen ja tuntuu hirveältä tehdä työnsä huonosti, kun se kärsijä on sitten juuri se todella mukava potilas. Onneksi pääsin parempaan paikkaan, jossa voin tehdä työni hyvin ja nauttia siitä.
Täällä kanssa, lähihoitaja kotihoidosta. Itse en voi allekirjoittaa kaikkea, mitä julkisuudessa puhutaan tällä hetkellä kotihoidosta. Toki en muiden kaupunkien asiakas tilannetta tiedä,mutta meillä se on aika inhimiölinen ainakin nyt.
pääsääntöisesti joka päivä on mukava mennä töihin, ja asiakkaatkin yleensä mukavia :)