Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos SINÄ saisit valita lapsellesi 3 harrastusta, mitkä ne olisivat?

Vierailija
07.05.2006 |

Ja taikasauvalla heilautettuna lapsikin RRRRRakastaisi noita valitsemiasi harrastuksia :)

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
07.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

uinti, jääkiekko ja musiikki

Vierailija
22/33 |
07.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin, että lapseni harrastaisi kultuuria, jotain, jossa yleissivistyksen hankkiminen ja itseilmaisu yhdistyvät. Varmaan teatteri olisi siis tällainen. Lukeminen on itselleni rakasta, samoin kirjoittaminen. Olisi kivaa jos lapset kiinnostuisivat näistä myös. :-)

Jokin liikuntaharrastus olisi hyvä, ihan sama mikä. Tanssiharrastus olisi varmaan tyttölapselle " luonteva" , mutta mietin vaan noita ulkonäköpaineita joita tanssiharrastukseen liittyy... Sellaisia en lapselleni soisi.

Aika moni haluaisi lapsen harrastavan ratsastusta. Heh, jos minä saisin päättää, niin meillä ei siitä kiinnostuttaisi. Ensinnäkin se on todella kallis harrastus ja toisekseen en olisi kauhen kiinnostunut hevosen hajusta kotonani...

Mutta, ennekuin joku älähtää, lapset saavat oikeasti valita ihan juuri sellaiset harrastukset kuin haluavat tai olla valitsematta mitään. Tämä oli todellakin vaan leikkiä :-)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
07.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

- lukeminen

- sellonsoitto

- partio

- suunnistus

- yleisurheilu

- hiihto (ei tarvitsisi kuitenkaan kilpahiihtää, jottei tarvitsisi välineistä stressata niin paljoa ;)

Vierailija
24/33 |
07.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

- jousiammunta

- karate tai joku muu itsepuolustuslaji

- pianon tai muun instrumentin soitto

Vierailija
25/33 |
07.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pianon soittamisesta, vieraista kielistä ja jostain liikuntaharrastuksesta

Vierailija
26/33 |
07.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut opettajana, että sellaiset lapset, jotka harrastavat paljon vapaa-ajallaan, ovat reippaita ja menestyviä koululaisia. Jos lapsilla on paljon harrastuksia, heidän vapaa-aikansa ilmeisesti rytmittyy paremmin ja läksytkin tulee tehtyä. Harrastavat lapset ovat myöshuomioni mukaan innokkaampia oppimaan uusia asioita ja heillä on keskimääräistä parempi itseluottamus.

Omien lasteni toivoisin harrastavan jotain liikunnallista harrastusta, jotain musiikillista harrastusta ja arvostan myös kovasti partiota, kuvataidekoulua, 4H-kerhoa ja kokkikerhoja. Lapseni saavat kuitenkin itse valita harrastuksensa ja yritän vain kannustaa ja vinkata eri mahdollisuuksista.

Vierailija
27/33 |
07.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

- partio

- jonkin instrumentin soitto

- piirustus/maalaus/jokin muu kuvataidehomma

Erittäin hienoa olisi, jos lapsetkin olisivat musikaalisia. :)

Partiota aion vakaasti suositella tenaville, itse olin n. 6 vuotta toiminnassa mukana. Hienoa nähdä, että muutkin äidit haluaisivat lastensa harrastavan partiota. :)

Vierailija
28/33 |
07.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostain kumman syystä juuri tyttöjen vanhemmat haluavat lapsista ensisijaisesti henkilöitä, eivätkä sukupuolensa edustajia. Poikien vanhemmat tuntuvat olevan terveen tyytyväisiä ja onnellisia lapsensa sukupuolesta, eivätkä yritäkään neutraloida sitä.

Minä olen harrastanut lapsena balettia ja vaikken kokoni takia milloinkaan voinut siitä ajatella itselleni ammattia, voin sanoa, että tästä " tyttöharrastuksesta" on ollut minulle vain hyötyä. Kaunis ryhti ja mieletön itsekuri eivät ole elämääni haitanneet sekuntiakaan.

Ei myöskään toinen perinteinen tyttömäinen harrastus, eli kokkikerho, ole haitannut elämääni. Päinvastoin, olen kokenut tästäkin saadut opit pelkästään positiivisina =P

Yksi sisareni harrasti ratsastamista. Hän sai hevosharrastuksestaan itselleen sekä ammatin että elämäntavan. Hänen hevostilansa kukoistaa ja menestyy, kuten sisarenikin.

Toinen sisareni harrasti koiran kanssa agilitya. Hänenkin harrastuksensa johti ammattiin. Ei hän sentään kenneliä perustanut, vaan luki itsensä eläinlääkäriksi. Eli tyttöharrastuksesta ei hänellekään tainnut haittaa olla.

Älkää tukahduttako tyttöjenne toiveita harrastaa tyttömäisiä harrastuksia vain siksi, että kuvittelette poikien harrastusten olevan arvokkaampia. Lapsen pitää saada olla ylpeä omasta sukupuolestaan. Yritetään viedä tasa-arvoa eteenpäin muilla tavoin, kuin tukahduttamalla tytöistä tyttömäisyys.

Vierailija
29/33 |
07.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aivan samaa mieltä!

Haluan tukea lapsiani harrastuksissakin olemaan ylpeitä omasta sukupuolestaan ja harrastamaan niin. että harrastuksensa tukevat heidän mielenkiinnon kohteita ja taipumuksia.

Omasta sukupuolesta saa ja pitääkin olla ylpeä! Aion ohjata tyttöni tanssin pariin JOS se häntä kiinnostaa. Jos jalkapallo kiinnostaa enemmän, toki hän saa sitä harrastaa.

On kuitenkin karu tosiasia, että tytöt ja pojat ovat erilaisai. Heillä on erilaiset kiinnostuksen kohteet ja tarpeet harrastuksissakin (yleensä).

ap

Vierailija
30/33 |
07.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pojalle: enduro,mäkihyppy,partio

Tytölle: enduro,ratsastus,partio

Vierailija
31/33 |
07.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikkapa ratsastus, näytelmäkerho (tai soittoharrastus taikka kuviskerho tms.) ja lukeminen.

Vierailija
32/33 |
07.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyttärelle: musiikki, lukeminen, baletti/tanssi

pojalle: musiikki, maalaus/piirrustus, joku urheilulaji

omat valintani:

tyttärelle: samat kuin mies

pojalle: musiikki, lukeminen, lentopallo

ja musiikista vielä (kun toisessa ketjussa sitä parjattiin), kumpaakaan meistä ei ole painostettu musiikkiin lapsena, mieheni aloitti kitaransoiton (basisti) omasta aloitteestaan, minun piti lopettaa viulunsoitto urheilun takia (olisin halunnut siis soittaa ja mennä kuoroon).

Vierailija
33/33 |
07.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, minulla on 1 tytär...=))

Vierailija:

Jostain kumman syystä juuri tyttöjen vanhemmat haluavat lapsista ensisijaisesti henkilöitä, eivätkä sukupuolensa edustajia. Poikien vanhemmat tuntuvat olevan terveen tyytyväisiä ja onnellisia lapsensa sukupuolesta, eivätkä yritäkään neutraloida sitä.

Älkää tukahduttako tyttöjenne toiveita harrastaa tyttömäisiä harrastuksia vain siksi, että kuvittelette poikien harrastusten olevan arvokkaampia. Lapsen pitää saada olla ylpeä omasta sukupuolestaan. Yritetään viedä tasa-arvoa eteenpäin muilla tavoin, kuin tukahduttamalla tytöistä tyttömäisyys.

Tyttäreni saa olla tyttö ja harrastaa tyttömäisiä asioita, jos hän haluaa, mutta " poikaharrastukset" eivät ole kiellettyjä missään nimessä. Ihmettelin, miksi vanhemmat haluaa erotella harrastuksetkin sukupuolen mukaan. Minusta on tärkeää, että lapseni löytää harrastuksen, joka on niin kiinnostava, että kantaa mahdollisesti teini-iän yli ja helpottaa siten lapsen elämää.

Ja vielä kommentti tuosta jalkapallon tyttömäisyydestä: Suomen naisten maajoukkueen pelaajat ovat mielestäni oiva esimerkki todella kauniista, naisellisista ja terveen näköisistä naisista!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kaksi