Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos SINÄ saisit valita lapsellesi 3 harrastusta, mitkä ne olisivat?

Vierailija
07.05.2006 |

Ja taikasauvalla heilautettuna lapsikin RRRRRakastaisi noita valitsemiasi harrastuksia :)

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
07.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi harrastaa teatteri-ilmaisua, nykytanssia, showtanssia, lukemista.

Joten kaipa se taikasauva on meillä jo heilahtanut. Lapsi on ihan itse valinnut nämä harrastukset, minä olen vain esitellyt eri vaihtoehtoja.

Vierailija
2/33 |
07.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

- ratsastus

- jokin instrumentti

- itsepuolustus

kuopus:

- tanssi

- jokin instrumentti

- itsepuolustus

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
07.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Lapsi harrastaa teatteri-ilmaisua, nykytanssia, showtanssia, lukemista.

Joten kaipa se taikasauva on meillä jo heilahtanut. Lapsi on ihan itse valinnut nämä harrastukset, minä olen vain esitellyt eri vaihtoehtoja.

Vierailija
4/33 |
07.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

* joku soittoharrastus esim. kitara tai piano

* joku urheiluharrastus esim. uinti

* kolmas voisi olla joku " kehittävä" harrastus kuten partio tai muu lapsille suunnattu yhdistystoiminta

Vierailija
5/33 |
07.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tytöille; ratsastus, teatteri ja tanssi (esim show, hiphop)

pojalle; jalkapallo, teatteri ja tanssi (esim show, hiphop)

Vierailija
6/33 |
07.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotain liikuntaa ainakin...

lukeminen, kirjoittaminen ja muu itsensä ilmaisu voisi olla hyväksi...

ja taiteellista puolta kehittää jos sellaista löytyy...

nyt vielä lapset niin pieniä että harrastuksiin kuuluu vasta jumppa kerran viikossa!

Vierailija
7/33 |
07.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Minkä ikäinen lapsi ehtii harrastaa..

Näiden lisäksi hän ehtii käydä koulua, tavata ystäviä, viettää aikaa tietokoneella ja ulkoilla koiran kanssa. Päivät koulun jälkeen ovat pitkiä, kun ei tuijota televisiota.

Vierailija
8/33 |
07.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika:

1. jalkapallo/lentopallo/salibandy jne.( joku urheilujuttu kuitenkin.)

2.partio/retkeily/suunnitus (luonnossa liikkumista)

3.jokin vapaaehtoistyö harrastukseksi

tyttö:

1.joku tanssilaji (ei baletti kuitenkaan)

2.partio/retkeily/suunnistus

3.jokin vapaaehtoistyö harrastukseksi

Vierailija
9/33 |
07.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

On niiiin paljon hienoja harrastuksia, että niistä olisi vaikea valita.

ap

Vierailija
10/33 |
07.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vaan uteliaisuuttani kysyin, kun meillä on 10-vuotias tyttä, jolla 3xvkossa kilpaurheilutreenit ja kerran viikossa näytelmäkerho. Siihen päälle kolmas luokkalaisen koulutehtävät ja kokeisiin lukemiset, niin tuntuu, että ei millään aika riitä vielä kavereiden kanssa oleiluun ja leikkimiseen....

Vierailija:

Vierailija:

Minkä ikäinen lapsi ehtii harrastaa..

Näiden lisäksi hän ehtii käydä koulua, tavata ystäviä, viettää aikaa tietokoneella ja ulkoilla koiran kanssa. Päivät koulun jälkeen ovat pitkiä, kun ei tuijota televisiota.

Vierailija
11/33 |
07.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukeminen

Jalkapallo

Partio

Vierailija
12/33 |
07.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. tämä?

stella80:

tytöille; ratsastus, teatteri ja tanssi (esim show, hiphop)

pojalle; jalkapallo, teatteri ja tanssi (esim show, hiphop)

Miksei tyttö voisi pelata jalkapalloa? Tai poika ratsastaa? Meidän lapsi saa ruveta harrastamaan mitä vaan, jahka kasvaa isommaksi. Ainoa, mikä on täysin kielletty on viulunsoitto, sitä ei kestä äitin ja iskän korvat millään =)))!

Vierailija
13/33 |
07.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri sinun kaltaiset vanhemmat laittavat lapsensa harrastuksiin, joihin itse haluavat. Kukaan ei kysele, mitä LAPSI itse haluaa harrastaa.

Ja meidän poika harrastaa tanssia.

Vierailija
14/33 |
07.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytölle: Voimistelu, ilmaisutaito, partio.

Pojalle: Uinti, joku itsepuolustuslaji, partio.

Vierailija
15/33 |
07.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitoluistelu talvella, pesäpallo kesällä ja pianonsoitto siihen päälle.

Vierailija
16/33 |
07.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluummin sosiaalisen tyypin, joka tulee toimeen erilaisten ihmisten kanssa ja osaa toimia ryhmässä. Ja itsenäisen ja välkyn.

t. 17, jonka mielestä lapsen sukupuolen ei tule määrätä harrastustoiveita

Vierailija
17/33 |
07.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ihan vaan uteliaisuuttani kysyin, kun meillä on 10-vuotias tyttä, jolla 3xvkossa kilpaurheilutreenit ja kerran viikossa näytelmäkerho. Siihen päälle kolmas luokkalaisen koulutehtävät ja kokeisiin lukemiset, niin tuntuu, että ei millään aika riitä vielä kavereiden kanssa oleiluun ja leikkimiseen....

Meillä täytyy kuljettaa lasta ainoastaan showtanssiin, koska se on 15 kilometrin päässä, muut ovat kävelymatkan päässä kotoamme. Lapseni läheisimmät ystävät harrastavat showtanssia lukuunottamatta samoja asioita, joten ystävien kanssa tulee oltua sekä koulussa, harrastuksissa että näiden ulkopuolella.

Tänä keväänä lapsella oli harrastustensa puitteissa isompi taidetapahtuma ja välillä tuntui, että hän on liikaakin treeneissä. Pelkästään tämän tapahtuman treenejä oli neljänä päivänä viikosta ja viikonloppuina tyttö vielä oli ompelemassa esiintymisasuja. Minä tosin olin viikonloppuisin mukana.

Kun treenit tapahtuman jälkeen harvenivat, tuntui lapsi pettyneeltä ja ilmoittautuikin kesäteatteriin tekemään " ihan mitä tahansa ne antavat tehdä" =)

Vierailija
18/33 |
07.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä aloituksessa olikin nimenomaan kyse siitä jos VANHEMPI saisi lapsen harrastuksen päättää (ja lapsi automaattisesti siihen ihastuisi)..siis ihan leikkimielinen kyselyhän tämä!

Itsekin vastasin, että pojalle toivoisin jalkapallo/lentopallo/salibandy jne. Ja tytölle joku tanssiharrastus. loput olivat samoja harrastustoiveita.

Jos tyttöni haluaa jalkapalloon ja poika tanssiin oikeassa elämässä, senkun sitten menevät ja me tuemme kiinnostuksen kohteita, tottakai!

MUTTA kun tässä kyselyssä minä sain päättää, valitsin pojalle urheiluharrastuksen joukkuemuodossa koska: mielestäni pojalle on hyvöksi omata jokin harrastus, joka on " miehinen" , liikunnallinen ja raisu, jossa oppii sosiaalisia taitoja ja itsetunto karttuu.

Tytölle tanssi siksi, koska ajattelen siitä naiselle olevan iloa ja hyötyä. Itse en osaa tanssia, se ei tunnu luontevalta. Tämä harmittaa minua, koska musiikki menee minulla samalla tavalla jalan alle kuin muillakin, mutta en osaa liikkua musiikin tahtiin :) Haluaisin, että tyttöni oppisi ilmaisemaan itseään vartalonsa avulla ja saisi siitä iloa. Tanssiharrastus kehittää itsetuntoa ja oman itsensä tuntemista.

ap

Vierailija
19/33 |
07.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sitten jokin instrumentti ja rennohkotunnelmainen (tämä ei tarkoita ettei laji saisi olla fyysisesti rasittava) urheiluharrastus, ei esimerkiksi jääkiekko.

Vierailija
20/33 |
07.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. jalkapallo (olen itsekin pelannut 10 vuotta)

2. järjestötoiminta/ partio

3. lukeminen tai pianonsoitto

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi seitsemän