Annatko kaupanjonossa tilaa raskaana olevalle tai jos takanasi on lapsiperhe
Kommentit (80)
Vierailija kirjoitti:
Olisi kiva jos kaikki toimis näin kaupassa.
Miksi antaisin. Lapsiperheellä on yleensä kärry täys kaljaa ja pullaa ja itellä ostoskori. Miks jäisin jonottaa siihen, kun se äijä kuitenkin liukuu pelaa kolikkopeliä ja vaimo ettii eka lompakkoaan 10min ja sit pakkaa vasta.
En seuraa kassajonossa taakseni kertyvää jonoa siltä varalta että vinkkaisin sieltä jonkun eteeni.
Sitä paitsi olen kassalla nopeampi asioija kuin 90% muista asiakkaista. Esimerkiksi niistä jotka menevät pakkaamaan ja palaavat hitaasti maksamaan vasta kun kassa kertoo hinnan ja vasta maksupaikalle päästyään alkavat kaivella kukkaroa käsilaukun pohjalta. Minulla on kortti valmiin kädessä kun kassa on valmis, cittarissa ja prismassa korttini on tuossa vaiheessa jo lukijassa.
Muuten kyllä joustan, esimerkiksi jos tupsahdan toisen asiakkaan kanssa saman jonon päähän eri suunnista, niin annan tuon toisen aina mennä edelleni.
Kiva, kun monessa kaupassa on oma kassa niille, joilla max 5 ostosta.
Ei mikään kypsytä niin paljon kuin madella samassa jonossa näitten "koko perhe ostoksilla hankkimassa viikon tarvikkeet kerralla."
Näille voisi olla erilliset jonot, jossa saavat rauhassa viettää päiväänsä kuluttamatta muiden asiakkaiden aikaa.
Hahhhahhhaaa😂😂😂😂😂😂
Päivän vitsi!!
Ulkoeläin kirjoitti:
Asun vanhassa sivistysmaassa. Ihmiset käyttäytyvät hyvin eri tilanteissa. Tästä seuraa, että esimerkiksi juuri kaupassa monet päästävät edelleen toisen, jolla on vain muutama ostos. Olen joka kerta iloisesti hämmästynyt, kun näin käy. Tapoihin kuuluu tietenkin kiittää, myös pois lähtiessä.
Suomi on sarvikuonojen maa.
Eli nykyään se maa on shithole. Kuulostaa hienolta maalta asua, kun ennen oli sivistystä ja nyt ei ole enää. Joku asia menny vähän vtuiksi.
Pitääpäs seuraavalla kauppareissulle laittaa tyyny paidan alle!
Vierailija kirjoitti:
En. Paitsi jos heillä on vain muutama tavara ja minulla on koko kärryllinen. Useimmiten kuitenkin päinvastoin, joten miksi jäisin odottamaan minun muutaman ostoksen kanssa kun perhe pakkaa pari kärryllistä edessäni? Missä logiikka?
Olisi kiva, jos elämä olisi halinalleja ja vaahtokarkkeja. :D Kaikki olis silleen niiku kivaa. :D
Mutta tervetuloa todellisuuteen.
Ei se jonotus kaupassa nyt niin kauaa kestä, että ei voisi vuoroaan odottaa. Jos jonossa on kitisevä pesue, valitsen mahdollisesti toisen kassan. Jos taakseni tulee pesue, oletan, että he tietävät jonotusajasta. Ja pakatessani en ota katsekontaktia lapsiin, koska he alkavat heti esittää jotain eikä minua kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
minä olin jonossa ensin. Ei noilla ole mitään etuoikeuksia.
Vierailija kirjoitti:
Mustakin olis kiva, jos saisin mennä kaikkien jonojen ohi ekaksi!
Voin raapustella vip-kortin.. Kaikki päästää mut edelle, kun näytän korttia.
Olisi kiva!!😉
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaipa tuo yksi kirjoittaja tarkoitti, että on viiden ihmisen jono ja siinä toisena oleva huomaa ei vielä jonossa olevan tyypin ja päästää tämän edelleen. Silloin viidennestä tulee kuudes.
Joskus kahdesta suunnasta tullaan vähän yhtä aikaa kassajonoon, silloin annan tietä jos minulla on paljon ostoksia tai jos toinen asiakas on vanhus.
Aika, sanoisinko, omalaatuista ajattelua, että kassajonossa ensimmäisenä jonottava alkaisi tähyilemään asiakkaita koko kaupasta. Tässäkin jutussa tietysti tarkoitetaan, että voi luovuttaa oman paikkansa takanaan jonottajalle, mikäli hänellä on vain muutama ostos.
Kyllä tätä (tosin hyvin harvoin) tapahtuu, että joku kävelee kokonaan jonon ulkopuolelta kysymään suoraan jonon etupäähän että pääseekö ohi kun hänellä on niin vähän ostoksia.
Jos takana oleva vaikuttaa hirveän kiireiseltä, esim. niiden kiukuttelevien lasten tai minkä tahansa muun takia, ja itselläni ei ole muuta kuin aikaa niin saatan päästää edelle. Mutta en minkään tietyn ominaisuuden vuoksi päästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaipa tuo yksi kirjoittaja tarkoitti, että on viiden ihmisen jono ja siinä toisena oleva huomaa ei vielä jonossa olevan tyypin ja päästää tämän edelleen. Silloin viidennestä tulee kuudes.
Joskus kahdesta suunnasta tullaan vähän yhtä aikaa kassajonoon, silloin annan tietä jos minulla on paljon ostoksia tai jos toinen asiakas on vanhus.
Aika, sanoisinko, omalaatuista ajattelua, että kassajonossa ensimmäisenä jonottava alkaisi tähyilemään asiakkaita koko kaupasta. Tässäkin jutussa tietysti tarkoitetaan, että voi luovuttaa oman paikkansa takanaan jonottajalle, mikäli hänellä on vain muutama ostos.
Kyllä tätä (tosin hyvin harvoin) tapahtuu, että joku kävelee kokonaan jonon ulkopuolelta kysymään suoraan jonon etupäähän että pääseekö ohi kun hänellä on niin vähän ostoksia.
On, ja on niitäkin, jotka eivät edes kysy. Pitää vaan ymmärtää, kaikki eivät ole tottuneet jonottamaan. Joissakin maissa ihan yleistä, että se joka eniten pitää älämölöä, menee jonon ohi, vaikka sitten väkisin.
Huono provo, ei jaa mielipiteitä, joten lopahtaa nopeasti. Toisaalta nopea selata läpi, kun lukee vain (ap:n) alapeukutetut viestit.
Jos pyörryttää jonossa otan tukea jostain reunasta, saisi olla jakkarat kaiken varalta kassojen lähellä.
Annan tilaa korkeintaan jos lapsi huutaa kuin palosireeni, jos sama perhe tuo rääkyvät lapsensa kerta toisensa jälkeen huutamaan keskelle ruuhkaa niin sanon, ettei ehkä kannattaisi. (Näin ei tosin ole ikinä käynyt.) Kaikille annan tilaa jos on ihan pienet ostokset ja itselläni kärryllinen tavaraa, vaan en pelkän raskauden tai lapsien vuoksi. Lapsille on hyvä opettaa mikä on jono, siinä venataan omaa vuoroa. Ja olen ollut raskaana kolmesti, ei ole ikinä tuntunut, että sen vuoksi saisin etuilla. Mikä ihmeen kysymys tämä on?
En minä edes katso keitä taakseni tulee. Aika kummallinen ajatus, että koko ajan pällistelisi pää kenossa takana olevia. Johan sitä hulluna pidettäisiin...
No en varmasti.
Tänään juuri itsellä oli kärry täynnä ja päästin edelle pari yksittäisen ostoksen kanssa. Siinä kyllä saattoi olla enemmänkin niitä, mutta päätin että kyllä se nyt pari riittää.
Jos mulla ei ole kiire ja olen hyvällä tuulella, päästän edelleni sen jolla on vain pari ostosta.
Etenkon jos on lisäksi vanha, sairas tai hätääntynyt. Parin jäden ostajat viittaan aina eteeni,paitsi jos mullakin on jäde ☺.
Vaippakaravaanit kulkee kärryt turvoksissa, sählää ja nahistelee ja liikkuu hitaasti. Niillä on koko päivä aikaa. Jos olen menossa kassalle yhtaikaa tuollaisen pesueen kanssa, otan muutaman ripeän askelen, että ehdin varmasti jonoon ennen niitä.