Annatko kaupanjonossa tilaa raskaana olevalle tai jos takanasi on lapsiperhe
Kommentit (80)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos itselläni paljon ostoksia ja takanani seisoo selvästi lounastauolla, jonkun täytetyn sämpylän ymv., ostava henkilö. Meidän kaupassa useimmiten läheisellä raksatyömaalla työskentelevä. Eikä tarvitse kysyä, tietenkään, koko jonolta. Oman paikkani siinä jonossa vain luovutan.
Eli päästät siihen sun tilalle ja itse marssit sinne jonon hännille? Muuten siirrät jokaise paikkaa mielivaltaisesti yhden taakseppäin.
Ja en anna kenenkään etuilla. Joskus jos takana on joku jolla yks tai kaks odtosta ni sit jos muita ei oo jonossa.
Hahhah, pakko nauraa. Mieti tää homma uudestaan, pösilö.
Kaipa tuo yksi kirjoittaja tarkoitti, että on viiden ihmisen jono ja siinä toisena oleva huomaa ei vielä jonossa olevan tyypin ja päästää tämän edelleen. Silloin viidennestä tulee kuudes.
Joskus kahdesta suunnasta tullaan vähän yhtä aikaa kassajonoon, silloin annan tietä jos minulla on paljon ostoksia tai jos toinen asiakas on vanhus.
Jos olisi tarkoitettu, että lapsiperhe voi ohittaa muut, niin sitten olisi oma kassansa vain lapsiperheille ja siellä he voisivat etuilla keskenään.
Vierailija kirjoitti:
Raskaus ei ole sairaus, jos ei kykene käymään kaupassa niin pitää tilata kotiintoimitus. Lapset voisi jättää kotiin niin kauaksi aikaa kunnes osaavat käyttäytyä ihmisiksi.
Missä ne lapset oppivat käyttäymään tilanteen mukaisesti jos niitä ei koskaan ota mukaan mihinkään?
Vierailija kirjoitti:
Päästän raskaana olevan ohitseni jos hän esittää raskaustodistuksen.
Muistakaahan naiset pitää todistusta käsilaukussa minne vain menettekin! Lasten passit ja syntymätodistukset kannattaa myös pitää mukana, että voi todistaa ettei ole ottanut naapurin lapsia kauppaan vain voidakseen ohitella.
Jollekin väsyneelle vanhukselle jolla kädet vapisee saattaisin antaakin. Lapsiperhettä mulkoilen äärettömän vihamielisesti.
Eipä tullut koskaan edes mieleen, että ollessani raskaana tai lasten ollessa pieniä, että sillä verukkeella olisi voinut etuilla. Ihan jonotettiin siinä missä muutkin. Miksi olisi pitänyt päästä ohi jonojen? Ei siellä kukaan huvikseen vietä aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Kaipa tuo yksi kirjoittaja tarkoitti, että on viiden ihmisen jono ja siinä toisena oleva huomaa ei vielä jonossa olevan tyypin ja päästää tämän edelleen. Silloin viidennestä tulee kuudes.
Joskus kahdesta suunnasta tullaan vähän yhtä aikaa kassajonoon, silloin annan tietä jos minulla on paljon ostoksia tai jos toinen asiakas on vanhus.
Aika, sanoisinko, omalaatuista ajattelua, että kassajonossa ensimmäisenä jonottava alkaisi tähyilemään asiakkaita koko kaupasta. Tässäkin jutussa tietysti tarkoitetaan, että voi luovuttaa oman paikkansa takanaan jonottajalle, mikäli hänellä on vain muutama ostos.
En anna muuta kuin silloin jos on joku yksi tai kaksi ostosta ja itselläni isommat. Muut saavat odottaa ihan rauhassa. Mielestäni lapsillekin hyvä, että oppivat jonottamaan ja siinä samalla ehkä vähän kärsivällisyyskin kehittyy.
Miksi pitäisi antaa tilaa lapsiperheelle?
Ainoastaan saatan antaa tilaa, jos on viimeisillään raskaana, vanhuksille ja sairaille tai muuten kiireeb näköisellä, jos heillä on muutama ostos ja minulla kärry täynnä tavaraa.
En ymmärrä ap. logiikkaa?
Miksi lapsiperheet ei voi odottaa vuoroaan, jos sen tekevät sairaat ja heikkokuntoiset.
En tietenkään? Kerran annoin huteran mummon mennä edelleni kun tällä taisi olla kaksi tuotetta ja minulla kärryllinen. Muutenkin meno näytti siltä että onko enää edes kauppakykyinen. No sitten lähti köpöttämään rollaattorilla pois.
Muuten en kyllä anna enkä tiedä miksi pitäisi antaa.
Sellainen, jolla on vain pari ostosta päästetään usein ensin. Kohteliasta.
Mulle näin on sattunut monta kertaa, kiitän hymyillen.
Lapsiporukoilla yleensä on paljon tavaraa, muutakin nyssäkkää, ja liikkuvat hitaasti.
Joten päästävät sen sinkkuna olevan ensin, joka maksaa ripeästi. Silleen homma sujuu, eikä tartte seistä yhden leivän ja juuston kanssa koko karavaanin takana, jolla kestää....
Jos joku on kiireinen ja hänellä on 1-3 ostosta, tai joku näyttää sairaalta jopa autan jos tarvis ja päästän edelle.
Kohteliaisuutta, muiden huomioonottamista ja sujuvuutta.
Minut ohitettiin jonossa, kun olin pitkällä raskaana. Se tuntui vähän tylyltä... tai aika suomalaiselta.
Raskaus ei kuulema ole sairaus, ja mun ostokset on aina murto-osa siitä lapsiperheen kärryllisestä. Lisäksi pakkaan varmasti nopeammin kuin ne "LissuPetteri kokeilee nyt nostaa tavaran kerrallaan" laumat...
Olen varmaan kamala ihminen, mutta en juurikaan vilkuile takanani olevia ihmisiä. Sitä paitsi käyn isossa kaupassa, jossa on sen verran monta kassaa, että jokainen voi itse valita menevänsä lyhyempään jonoon. Lapsiperheet kyllä osaavat odottaa omaa vuoroaan. Jos lapset eivät osaa jonottaa, he eivät ole tarpeeksi kypsiä tulemaan kauppaan mukaan.
Jos olen juuri menossa kassalle ja joku kiireisen oloinen tulee yhden ostoksen kanssa ja kysyy, saako mennä edelleni, niin tietysti annan luvan.
Miksi? Mulla on aina pienet ostokset. Mahtuu koriin. Selkä ei kestä pitkään seisomista sairauden takia.
EN!!! Tiineet lehmät pysyköön kotona viemästä tilaa yleisillä paikoilla.
Olen omissa ajatuksissani, joten en huomaa, jos joku on raskaana. Olen usein päästänyt edelleeni jonkun, jolla on vähän ostoksia.