Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laihtuuko jos syö aamulla reilun aamiaisen ja lounas-päivällisen klo 16-17 aikoihin eikä muuta?

Vierailija
13.10.2018 |

?

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu siitä mitä ja miten paljon syöt. 

Vierailija
2/46 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, jos vedät kaloreita enemmän kuin kulutat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän riippuu ihan mitä syöt, kuinka paljon syöt ja liikut. Mutta sanotaan nyt karkeasti ettet nyt varmasti ainakaan liho

Vierailija
4/46 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No joo, mutta tarkoitin kysyä, että onko tämä millään tavalla toimiva tapa laihtua? Toki tajuan, että kokonaiskalorit ratkaisee, mutta oletettavasti niitä tulee yhteensä vähemmän.

Vierailija
5/46 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu täysin kaloreiden määrästä.

Kalori on kalori kellonajasta riippumatta.

Vierailija
6/46 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä syön vkl just noin ja en laihdu. Mätän sitten viikolla niin hlvetisti :(

Vierailija
7/46 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aineenvaihdunnan kannalta olisi parempi syödä pieniä annoksia useammin. Ota käyttöön kalorilaskuri ja syö pitkin päivää.

Vierailija
8/46 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itte olen syönyt 15 vuotta vain yhden aterian per päivä.

Vierailija
9/46 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itte olen syönyt 15 vuotta vain yhden aterian per päivä.

Ei enää jaksanut mennä koulun ruokalaa. Se alkoi siitä.

Vierailija
10/46 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin, että mieluummin usein ja vähän. Pitkässä välissä ehtii tulla tajuton nälkä ja sitten ahmit kuin hevonen.

Jos jaksat pitää ruokapäiväkirjaa, siitä on apua. Itse laihduin sillä menetelmällä 48kg vaikka söin välillä myös sipsejä, jäätelöä, leivonnaisia ja muita herkkuja. Pidin vain huolta, että kalorimäärät pysyivät sallitussa määrässä. Tosin terveellisyysaspekti kärsi silloin kun herkuttelin, koska ne kalorit olivat poissa muusta. 

Vierailija
11/46 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse lwn syönyt aina n. 5 kertaa päivässä pieniä aterioita. Olen aina ollut hoikka. :)

Vierailija
12/46 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön tähän aikaan vuodesta kuin pieni (noh, aika iso) eläin ja sitten rupean nukkumaan.

t. karhu

Vierailija
13/46 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aineenvaihdunnan kannalta olisi parempi syödä pieniä annoksia useammin. Ota käyttöön kalorilaskuri ja syö pitkin päivää.

Älä hullujas puhu.

Vierailija
14/46 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen syökööt omalla tyylillään. Itse syön monta kertaa päivässä pieniä annoksia ja terveellisesti ja olen hoikka nainen. Harrastan myös urheilua paljon ja juoksen esim. 10-20km lenkkejä että tottakai sekin vaikuttaa. :D

Mutta urheilijana en myöskään todellakaan voisi syödä vain kerran päivässä.

Ihan yksilöllisiä juttuja. Tuntemani lihavat syövät yleensä sen yhen aterian vain päivässä. Mutta totta kai ihan yksilöllistä. Ei tuohon osaa vastata mitään. Syö miten haluat, ei ole yhtä oikeaa tapaa vaan riippuu ihmisestä ja vuorokausirytmistä.

Vierailija
15/46 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, olen itse syönyt puolisen vuotta 16:8 -mallin mukaan, jolta tuo ehdottamasi myös vaikuttaa. Siis 8 tunnin aikana syödään päivän syömiset. Olen pitänyt kalorit 1600-1800:ssa. Hyvää tuossa mallissa on juuri aikaikkuna, eli 8 tunnin ulkopuolella ei syödä. Se on jotenkin psykologisesti helppo tapa. Vieläpä niin, että lounas voi myös tuntua runsaalta, kun se minulla on aina reilusti yli 1000 kaloria, aamupala n. 500-600 kaloria. Nälkä illalla ei ole mitenkään hirveä, kun tapaan tottuu. Totuuden nimessä on sanottava, että jonkin verran nälkää tuntuu vähän ennen nukkumaanmenoa. Vatsa kuitenkin toimii hyvin ja säännöllisesti joka aamu. Suosittelen lämpimästi! Olen laihtunut 7 kiloa normaalipainon sisällä tänä aikana. Nyt paino alkaa olla sopiva. Saa nähdä, jatkuuko laihtuminen vai pysähtyykö tähän.

Vierailija
16/46 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtä hyvin olis voinu vastata kysymykseen laihtuuko jos syö. Tai siis yhtä huonosti.

Vierailija
17/46 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä hullujas puhu.

En ole tuo kirjoittaja mutta itse syön myös vain pieniä annoksia 4-5 kertaa/ vuorokausi. Hoikkana olen aina pysynyt todella helposti. Syö sinä se yksi ateria päivässä jos haluat, ei se minua kiinnosta. 😂

Vierailija
18/46 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyhyellä aikajänteellä todennäköisesti paino putoaa, ei kuitenkaan välttämättä ole pysyvää laihtumista. Ihan oikeasti, ne elintavat! Jos pitkään jatkaa tuollaista vähän överiä kaloreiden rajoittamista niin keho voi mennä "säästöliekille" eli se alkaa pärjätä vähemmälläkin energialla (etkä lihdu) ja saat sisäelimesi p*skaksi, vaikkapa kilpirauhasen. Sitten sitä onkin entistä vaikeampi laihtua vaikka tekisit sen toivottavan elintaparemontin. Syö kevyesti, terveellistä ruokaa niin, ettet joudu olemaan nälissäsi ja urheile. Noin et myöskään laihduta kaikkia lihaksiasi siinä ohi mennen.

Vierailija
19/46 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No joo, mutta tarkoitin kysyä, että onko tämä millään tavalla toimiva tapa laihtua? Toki tajuan, että kokonaiskalorit ratkaisee, mutta oletettavasti niitä tulee yhteensä vähemmän.

Melkein sanoisin (ja tiedän saavani rankkaa vastustusta kahden-kolmen aterian kannattajilta) että kahdella aterialla laihtuminen voi olla vaikeaa pidemmällä aikavälillä. Ensinnäkin venyvä nälkä voi saada syömään näillä kahdella aterialla reilusti yli tarpeen, nostaa pintaan mielitekoja ja siten vaikeuttaa "suunnitelmassa" pysymistä, eikä välttämättä energiaa riitä tasaisesti koko päiväksi. Jos taas kitsastelet annoskoossa, olet todennäköisesti sen verran nälkäinen, että lopetettuasi dieetin palaat rytinällä vanhoihin tapoihin nyt, kun "vihdoinkin saa syödä". Laihtua toki voi ja tehokkaastikin, mutta ainakin itse koin ongelmaksi juuri jaksamisen ja mieliteot.

Vierailija
20/46 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti noin kalorimäärä jää riittävän pieneksi laihtumiseen, mutta hyvin isolle osalle pitkät ruokailuvälit aiheuttavat nälkää, huonoa oloa jne. ja siksi jossain vaiheessa rupeat ahmimaan ja syömään herkkuja. Et myöskään taida harrastaa mitään liikuntaa, jos iltaisin ei ole treenin jälkeen tarpeen syödä mitään palauttavaa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi yhdeksän