Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko normaalia että mies haluaa kontrolloida miten käytän verhoja?

Apua
12.10.2018 |

Kieltämättä outo aihe, mutta pakko saada tästä asiasta muita mielipiteitä. Miehen mukaan minä en saa nyt iltojen pimennyttyä pitää keittiön rullaverhoa alhaalla. Selitin, että eikö se ole ihan sama että onko verho ylhäällä vai alhaalla kun ulos ei kuitenkaan näe. Miehen mukaan ulkona pihalla ei liiku ketään ja ihan sama vaikka joku näkeekin sisään eli verhoa ei hänen mielestä tarvitse pitää alhaalla. Minun mielestä taas tuntuu kodikkaammalta, jos verho on alhaalla ja kuka tahansa ei pääse kurkistelemaan sisälle. Koska meillä on eri mielipiteet asiasta niin miehen mielestä nyt verhoa pitää pitää joka toinen ilta ylhäällä ja joka toinen alhaalla. Miten on, onko muilla yhtä niuhoja miehiä, jotka puuttuvat verhojen asentoihin tai johonkin muuhun vastaavaan pikkuasiaan????

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs jos teette kompromissiin? Laskette verhot puoleen väliin.

Talvella ikkunaan voi kertyä kostettua kun verho on alhaalla. Vesi pilaa ikkunan pokat.

Vierailija
2/21 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis onko keittiö ja verho yhteinen vai sinun omasi? Jos sinun keittiösi, ei ole normaalia, jos miehenkin keittiö, tietenkin miehellä on yhtä suuri oikeus päättää kuin sinulla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puututhan sinä siihen verhojen asentoon ihan samalla lailla itsekin kuin mieskin. Vakka kantensa valitsee ja hyvän kompromissinkin olette löytäneet. Tälle voitte sitten joskus myöhemmin yhdessä nauraa, ja muille jutuille että "tuliko tästä asiasta taas meidän rullaverhot".

4/21 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kyse on sinun kodistasi, on kontrolloivaa käytöstä mielestäni.

Muutenkin kuulostaa omituiselta, perusteettomalta päähänpinttymältä. Yleensä halutaan yksityisyyttä.

Vierailija
5/21 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisellehan on normaalia kontrolloida aivan kaikkea. Miehen normaalius mitataan ja hyväksytetään aina uusfeministien keskustelufoorumeilla.

Vierailija
6/21 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta te ootte 50 % 50 % tässä asiassa :D Ja vielä pääsitte kompromissiin. Että älä valita.

Vierailija
7/21 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siis hulluhan tuo mies on. Mitä varten se verho on siihen ikkunaan hommattu, jos sitä ei saa käyttää?

Vierailija
8/21 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi jestas. Jäätiin miehen kanssa kaksin, kun kuopuskin muutti kotoa. Vähän on nyt jutut vähissä mutta meenkin hilaileen verhoja, josko saatais edes riita aikaseksi.

Vierailija
9/21 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on taas makuuhuoneessa sellainen ongelma, että mä tartten pimennysverhon Ennen kuin voin nukkua. Hankittiin semmonen mutta mies ei ole vieläkään laittanut sitä paikoilleen. Mies nukahtaa vaikka olis valot päällä. Mua niin kiukuttaa.

Vierailija
10/21 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on taas makuuhuoneessa sellainen ongelma, että mä tartten pimennysverhon Ennen kuin voin nukkua. Hankittiin semmonen mutta mies ei ole vieläkään laittanut sitä paikoilleen. Mies nukahtaa vaikka olis valot päällä. Mua niin kiukuttaa.

No laita sinä. Ei ole hirmu vaikeaa.

Vierailija
11/21 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi et laita ite

Vierailija
12/21 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teihin sopii yhden laulun kohta: "pahempi toistaan kumpikin on..."

Onneksi sinä et kontrolloi miehen tapaa käyttää verhoja. XD

Vierailija
13/21 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No laita sinä. Ei ole hirmu vaikeaa.

Mutta kun miehen kuuluu palvella prinsessaa. Kun mies on muuten niin patriarkaalisen etuoikeutettu! Kyse ei ole siitä, etteikö nainen osaisi niitä verhoja laittaa. Osaa kyllä, ja paremmin kuin mies. Mutta tasa-arvon nimessä miehen kuuluu vähän palvella.

Vierailija
14/21 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On normaalia.

Vierailija
15/21 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet ihan yhtä niuho kuin miehesi, et vaan tunnu tajuavan sitä. Mies sentään tarjosi jonkinlaista kompromissia mutta sinä vaan jatkat niuhottamista.

Vierailija
16/21 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No meillä erimielisyys verhoista johti lopulta eroon.

Miksi? No kun mies halusi että verhot ovat aina kiinni, tykkäsi istua kotona töllöttämässä televisiota ja halusi että minä istun sohvalla hänen seuranaan. Minä taas halusin että verhot ovat auki, että kotona on valoisaa, että näen ulos, voin ihailla luontoa ja vaikka lähteä ulos kävelylle. Mies kuitenkin linnoitautui suljettujen verhojensa taakse, minä jouduin lähtemään ulos yksin.

Siihen se liitto lopulta kaatui, kun edes tapamme arjessa eivät käyneet yksiin. Symbolisesti suhde verhoihin kuvasti myös tulevaisuuden toiveidemme erilaisuutta: hän halusi pysytellä kotona, säästää rahaa ja viettää sulkeutunutta elämää, minä halusin lentää vapaana, nähdä maailmaa, oppia uusia asioita ja tavata uusia ihmisiä.

Vierailija
17/21 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pimennysverhon laittoon tarvii kai työkaluja, enkä ole käyttänyt kuin vasaraa ja ruuvaria. Harmittaa kun uusi pimennysverho on on vielä laatikossaan. Se on siis rullaverho.

Vierailija
18/21 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on ongelmana se, että mies haluaa päivisinkin pitää kaikki verhot kiinni. Itse haluaisin, että asuntoon tulisi valoa ja näkisi ulos. Inhoan hämärää ja tunkkaista asuntoa. Parvekkeellekin piti laittaa peittävät verhot. Tämä johtaa pian eroon.Mies on ulkomaalainen.

Vierailija
19/21 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No siis hulluhan tuo mies on. Mitä varten se verho on siihen ikkunaan hommattu, jos sitä ei saa käyttää?

Yhtä hyvin voisi sanoa miksi siihen on ikkuna hommattu jos se pitää peittää.

Vierailija
20/21 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kommenteista. Halusin vaan kuulla, että joutuuko muut käymään tällaista keskustelua verhoista.  Valoisalla on kiva pitää verhoja auki, mutta pimeän tullen kaipaan yksityisyyttä tai ainakin tunnetta yksityisyydestä. Koti ei ole minun vaan se on yhteinen, joten kai tuolla kompromissilla on mentävä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi yhdeksän