Onko normaalia että mies haluaa kontrolloida miten käytän verhoja?
Kieltämättä outo aihe, mutta pakko saada tästä asiasta muita mielipiteitä. Miehen mukaan minä en saa nyt iltojen pimennyttyä pitää keittiön rullaverhoa alhaalla. Selitin, että eikö se ole ihan sama että onko verho ylhäällä vai alhaalla kun ulos ei kuitenkaan näe. Miehen mukaan ulkona pihalla ei liiku ketään ja ihan sama vaikka joku näkeekin sisään eli verhoa ei hänen mielestä tarvitse pitää alhaalla. Minun mielestä taas tuntuu kodikkaammalta, jos verho on alhaalla ja kuka tahansa ei pääse kurkistelemaan sisälle. Koska meillä on eri mielipiteet asiasta niin miehen mielestä nyt verhoa pitää pitää joka toinen ilta ylhäällä ja joka toinen alhaalla. Miten on, onko muilla yhtä niuhoja miehiä, jotka puuttuvat verhojen asentoihin tai johonkin muuhun vastaavaan pikkuasiaan????
Minun isääni ovat suljetut verhot aina jotenkin ahdistaneet, "kuin kellarissa olisi", sälekaihtimiakaan ei koskaan pidä alhaalla, avattuinakaan. Tuli meillekin sanomista, koska en enää teini-iässä halunnut asua kuin näyteikkunassa iltojen pimentyessä. Nykyään omassa kodissani käytän tilanteen mukaan tavallisia verhoja ja/tai sälekaihtimia, usein "väärin päin" käänneettyinä, jolloin alhaalta kävelytieltä ei näe tänne ylös ja samalla kätevästi yläviistosta tulee enemmän valoa. Tosin eihän sekään kävisi jos lähellä olisi toinen kerrostalo, jossa asuntoja korkeammalla kuin omani - meni aika kauan ennen kuin löysin tässäkin asiassa minulle sopivan asunnon.
Toivottavasti ap puolisoineen löytää elämäntavan, jonka jakaa yhdessä.