Tyttären poikaystävä syö kaapit tyhjiksi
Teki tänään munakasta tytön kanssa söi 380 g nakkeja ja kuusi kananmunaa. Miten voisin huomauttaa kohteliaasti?
Kommentit (64)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ulkomailla on kunnia ruokkia vieraita. Maailman parhaassa maassa ei ole. Meiltä loppuu nakit kohta!
Mikä siinä tarkalleen ottaen on niin kunniallista?
Vain suomalainen kitupiikki voi kysyä jotain näin typerää!
*myötähäpeän*
Suomalaiset on ihan hemmetin pihejä ja valikoivia muistiltaan. Kestitin kerran erästä tyyppiä vuoden. Kaikki mikä meni suustani alas hän sai siitä puolet. Mitään en vaatinut koskaan takaisin, koska hei ystävät nyt vippaa toisilleen ja jos mulla on rahaa niin kyllä sullakin on hyvä olla.
No tämä sankari muisti vipatut röökitkin ja niitä pokkana pyyti takaisin. Saattoi järjestää väittelyn 1 tupakasta tai oluesta.
Lukolliset ruokakaapit ja avain vain mutsille. Pelkästään kauraryynipaketti ja suolapurkki esillä. Jos on nälkä, niin puurokin maittaa eikä tule kalliiksi.
Itse olen superonnellinen pojan uudesta tyttöystävästä ja mietin miten voisin olla hössöttämättä.
Ehdotan että kun poikaystävä tulee oven taakse niin lyöt pataan.
Pääsee paskasta anopista eroon kertaheitolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ulkomailla on kunnia ruokkia vieraita. Maailman parhaassa maassa ei ole. Meiltä loppuu nakit kohta!
*myötähäpeän*
No se on hienoa että tunnet olosi kunnialliseksi kun joku finninaama syö nakkeja jääkaapistasi.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen superonnellinen pojan uudesta tyttöystävästä ja mietin miten voisin olla hössöttämättä.
Ehdotan että kun poikaystävä tulee oven taakse niin lyöt pataan.
Pääsee paskasta anopista eroon kertaheitolla.
Miksi tyttöystävän takia pitäisi ”hössöttää” ja mitä se käytännössä tarkoittaa?
Sääliksi käy, jos vieraan täytyy mahansa nakkimunakkaalla täyttää. Siitä tulee ällö olo.
Ostapa Ap iso vuoka. Oletko huomannut, että nyt on syksy? Esim. kaali on halpaa. Samoin muut juurekset. Hanki keittokirja ja ala kokata. Uunijuureksia, lasagnea (siihen laitat kasviksiakin etkä kiloa jauhelihaa), kaalilaatikkoa, uunipuuroa, perunavuokaa, paistettuja silakoita.... Näkkäriä saat halvalla.
Ei ihme, että kaapit tyhjenee jos ne on täynnä snackseja ja pikaruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
*myötähäpeän*No se on hienoa että tunnet olosi kunnialliseksi kun joku finninaama syö nakkeja jääkaapistasi.
Ne finnitkö nyt ärsyttää?
Tuliko yllätyksenä, että vauvanpullero lakkaa joskus elämästä tissimaidolla? Se kasvaa teiniksi ja teineillä nyt on finnejä, kova ääni ja valtava ruokahalu. Niin tytöillä kuin pojilla.
Jos hyvin käy, ne rupeaa styylaamaan.
Sä varmaan haluat että lapsesi maleksisi teillä tietymättömillä? Pääasia että saat itse mässyttää nakkisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
*myötähäpeän*No se on hienoa että tunnet olosi kunnialliseksi kun joku finninaama syö nakkeja jääkaapistasi.
Ne finnitkö nyt ärsyttää?
Tuliko yllätyksenä, että vauvanpullero lakkaa joskus elämästä tissimaidolla? Se kasvaa teiniksi ja teineillä nyt on finnejä, kova ääni ja valtava ruokahalu. Niin tytöillä kuin pojilla.
Jos hyvin käy, ne rupeaa styylaamaan.
Sä varmaan haluat että lapsesi maleksisi teillä tietymättömillä? Pääasia että saat itse mässyttää nakkisi.
Oletko juovuksissa?
Mene leipäjonoon.
Anna tyttäresi huostaan jollekin jolla on rahaa ruokaan.
Vertaile elintarvikkeiden hintoja.
Tässä jotain ideoita.
Sano poikaystävälle, että "jätkällä on pakki kasvanu" ja vähän taputat hänen mahaa niin kummasti vähenee syöminen 😁
Kuus munaa ja nakit maksaa kyllä niin paljon, että kyllä mä ainakin nostaisin metelin...
Vierailija kirjoitti:
Kuus munaa ja nakit maksaa kyllä niin paljon, että kyllä mä ainakin nostaisin metelin...
Joo, peräti vitosen, jos on luomumunia, mitä ap.lla tuskin oli.
Jos ap:n perheellä ei ole paljon rahaa, niin kyllähän suuriruokaisen nuorukaisen tuoma lisä ruokamenoihin voi käydä taakaksi. Ei siinä auta kuin nostaa kissa pöydälle ja puhua suoraan, mutta kauniisti ja asiallisesti. Eikä se minustakaan olisi kiva, jos vaikka olisin varannut kaappiin ruoka-aineita jotakin tarvetta varten, ja ne katoaisivat sieltä ennalta arvaamatta.
En myöskään oikein ymmärrä näitä asiattomia vastauksia, joita tänne on syydetty. Mitä niillä on toivottu saavutettavan?
En ikipäivänä kehtaisi yhden vierailun aikana vetää melkein kokonaista kananmunapakettia nakkeineen. Antaa hyvän viitteen siitä että ko. henkilö ei häpeile syödä koko jääkaappia tyhjäksi. Jotain rajaa pennuillakin.
Vierailija kirjoitti:
Jos ap:n perheellä ei ole paljon rahaa, niin kyllähän suuriruokaisen nuorukaisen tuoma lisä ruokamenoihin voi käydä taakaksi. Ei siinä auta kuin nostaa kissa pöydälle ja puhua suoraan, mutta kauniisti ja asiallisesti. Eikä se minustakaan olisi kiva, jos vaikka olisin varannut kaappiin ruoka-aineita jotakin tarvetta varten, ja ne katoaisivat sieltä ennalta arvaamatta.
En myöskään oikein ymmärrä näitä asiattomia vastauksia, joita tänne on syydetty. Mitä niillä on toivottu saavutettavan?
Useimmilla varmaan jääkaapissa olevat ruoat on tarkoitettu syötäväksi.
On se tyttärenkin koti, joten ihmeellistä ruikutusta, jos hän laittaa bf.nsä kanssa syötävää. Snagarilleko pitäisi mennä?
Eiköhän nuoret välillä ole pojankin kotona.
Asiat on huonosti, jos ei ole varaa ruokaan.
Silloin voi miettiä oman talouden hallintaa.
Vaikea eläytyä, kun itsellä on koti, jossa vieraat istutetaan pöytään ja nautitaan yhdessäolosta - nakkeja laskematta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Useimmilla varmaan jääkaapissa olevat ruoat on tarkoitettu syötäväksi.
On se tyttärenkin koti, joten ihmeellistä ruikutusta, jos hän laittaa bf.nsä kanssa syötävää. Snagarilleko pitäisi mennä?
Eiköhän nuoret välillä ole pojankin kotona.
Asiat on huonosti, jos ei ole varaa ruokaan.
Silloin voi miettiä oman talouden hallintaa.Vaikea eläytyä, kun itsellä on koti, jossa vieraat istutetaan pöytään ja nautitaan yhdessäolosta - nakkeja laskematta.
Oletko kuullut: joidenkin asiat ovat huonosti. Voi olla sairautta tai työttömyyttä. Elämäntilanne on kenties muuttunut äkisti ja on pudottu vihreältä oksalta. 80-luku meni jo. Kaikki eivät saa lisää liksaa vetoamalla siihen, että tyttären poikakaveri on suuriruokainen. Ja ainakin meillä saa kyllä käydä hakemassa jääkaapista nälkäänsä, mutta en minä siitä päätä silitä, jos leipomiseen tarkoittamani kananmunat katoavat illan aikana noin vain.
Itse vietin muuten nuoruudessani paljon aikaa tyttöystäväni kotona. Olen ikikiitollinen, että sain olla siellä, koska isäni luona eläminen oli välillä täysin kohtuutonta sirkusta. Ties millaista väkeä mustalaisista saarnamiehiin ramppasi varoittamatta mistä tahansa ovesta. Söin heidän jääkaapistaan, mutta tein siellä myös töitä, leikkasin pihanurmea ja autoin peltotöissä jne. Entä, jos tämän ap:n poikakaverilla on jokin vastaava tilanne. Me emme sitä tiedä, mutta harvoin asiat ovat ihan niin simppeleitä, kuin lyhyistä nettikirjoituksista tulee pääteltyä.
Suuri osa täällä ei taida tietää miltä tuntuu nostaa pientä palkkaa. Vai että "taloudenhallinnassa ongelmia" jos yksi ruokittava lisää (teinipoika joka syö koko jääkaapin) tuntuu jossain...
minun kaapiltani ei kukaan teinikolli söisi yhtään mitään! Olen tarkkaan miettinyt viikon ostokset ja ostan esim muniakin vain niissä pienissä neljän munan rasioissa, ei niistä riitä muille koska itse syön aamiaiseksi yhden joka aamu ja pe-aamuna munan sijaan aamupuuron. Olisi katastrofi jos joku sieltä veisi ne kaikki neljä kerralla, ärsyttäisi suunnattomasti. Ruoka on kallista! Ja oma palkkani 4500 eur kuussa.
No, hei haloo, te jotka vinoilette ap::lle!
Muistan nuoruudesta, kun veljeni kaveri oleili meillä paljon (johtuen kotioloista) ja se poika söi, siis todella söi kaiken mitä vaan sai syödäkseen. Sillä ei ollut mitään tolkkua, söi jopa seuraavan päivän ruoaksikin mietityt. Sai syödä, ei siinä mitään ongelmaa vanhempien puolesta ollut, mutta alkoi meitä, siskoa, minua ja veljeänikin korpeamaan jossain vaiheessa. Pohjaton nälkä, jota ei saanut sammutettua millään. Olisi mennyt kotiinsa syömään ajateltiin silloin nuorena, kun ei ymmärretty, ettei poika ollut saanut oikeastaan koskaan kunnon ruokaa kotona.
Tämä ei nyt varmaan ole sama asia, mutta ajattelin kertoa.