Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttääkö muita Ita-Sanomien toimituksen taso?

Mielensäpahoittaja
12.10.2018 |

Maksetaanko Ilta-Sanomissa toimittajille laivasiivoojan palkkaa vai miksi toimitus on täysin ala-arvoista? Tökeröt klikkiotsikot vielä ymmärrän, mutta iso osa jutuista on kuin autistisen tokaluokkalaisen kirjoittamia.

IS on suomalaisen journalismin ISIS.

Kommentit (59)

Vierailija
1/59 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

....ja sinut pakotetaan lukemaan....?

Vierailija
2/59 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Klikkiotsikot on juuri sen takia että klikkaat niitä ja saavat enemmän mainostuloja. Taso on taas matala kun käännetään suoraan jostain englanninkielisestä artikkelista, eikä oikolueta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/59 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähditkö perjantain kunniaksi ajoissa töistä, vai roikutaanko siellä Sanomalla kaiket päivät Vauva.fissä?

Vierailija
4/59 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Klikkiotsikot on juuri sen takia että klikkaat niitä ja saavat enemmän mainostuloja. Taso on taas matala kun käännetään suoraan jostain englanninkielisestä artikkelista, eikä oikolueta.

Ai sitäkö varten ne ovat? Ei kai sentään? Kiitos kun kerroit tästä minulle ja paljastit tämän suuren mysteerin koko maailmalle.

Vierailija
5/59 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aika hyvin pystynyt suodattamaan IS:n pois uutisvirrastani ja lähes aina jätän klikkaamatta.

Vierailija
6/59 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niillä ole enää mitään tasoa.

Vierailija
7/59 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää kaikki muut paitsi Appelsin. Siinä on järkevä nainen. I love it.

Vierailija
8/59 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltis oli joskus uutislehti. Nyt ne julkaisee muiden kirjoittamia uutisia jotka miellyttävät Sipilää.

Lisänä on sitten vauvapalstalta varastetut jutut, googlen translatorin avulla varastetut jutut ja seiskasta varastetut jutut.

Vierailija
9/59 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulisi niiden toimittelijoiden osaavan edes hävetä työnsä jälkeä.

Vierailija
10/59 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltis korvaa sentään telkkarin kun joka viikko ohjelmien sisältö kerrotaan etukäteen.

Vierailija
11/59 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltalehti on vielä huonompi.

Vierailija
12/59 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin kaipaan aikaa jolloin Iltis ilmestyi aamupäivisin ja siellä oli tuoreimmat uutiset.

Silloin laulajan perseet eivät ylittäneet uutiskynnystä.

Vierailija
13/59 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lue iltapäivälehtiä, koska kaipaan uutisilta olennaisuutta, eikä minua julkkisten tekemiset tai rikosuutiset kiinnosta.

Mutta kyllä Iltasanomien toimittajat ovat aivan ammattilaisia, useimmat akateemisen loppututkinnon tehneitäkin.

Mistä englanninkielisestä lähteestä sitä paitsi joku idio.tti kuvittelee iltapäivälehtien kääntävän pääosin suomalaisia rikoksia ja julkkiksia koskevat juttunsa? Hä? Ulkomaan tapahtumia koskevia juttujahan Iltasanomissa on hyvin vähän.

Typot ja kielioppivirheet yleistyvät samaa tahtia kuin juttujen tekijöiden kiire. Kyllä Iltasanomienkin toimittajakunta tietää, mitkä kielioppisäännöt ovat, mutta jos juttu pitää värkätä puolessa tunnissa, eikä sitä kukaan oikolue, niin virheitä tulee, auttamatta.

Jokainen viisastelija voi kokeilla itse, miten osaisi kerätä tiedot ja kirjoittaa kumminkin enimmäkseen aivan sujuvan jutun puolessa tunnissa. Ette osaisi, voin sanoa varmuudella.

Se on tietenkin totta, että kevyet ja kansaanuppoavat aiheet ovat kevyitä ja kansaanuppoavia. Sepä se on iltapäivälehtien profiili ihan kaikkialla maailmassa, että tungetaan ulos kevyttä ja populis.ista shaibaa, jota yleisö mieluiten lukee. Syytä siis ap ihan itseäsi ja muuta iltapäivälehtiä lukevaa kansaa! Jos ette klikkaisia noita juttuja, ei niitä tehtäisi.

Olen itse ison valtakunnallisen median ulkomaantoimittaja (ei iltapäivälehden), ja olen ollut alalla melkein 30 vuotta. Olen koulutukseltani YTM. Vituttaa lukea teidän aliarvioivia kommenttejanne ammatista, josta ette selvästi ymmärrä hittojakaan, mutta ah kun kuka tahansahan nyt luulee osaavansa kaiken paremmin kuin alan ammattilaiset.

Neuvotteko lastenne opettajia ja terveyskeskuksen lääkäreitäkin samalla lailla? Vai onko se lukion äikän yhdeksikkö jotain, jonka luulette tekevän teistä toimitustyön asiantuntijoita?

Vierailija
14/59 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Iltalehti on vielä huonompi.

Ennen oli kyllä huonompi mutta Iltis on vajonnut jo yhtä alas.

Vierailija
15/59 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En lue iltapäivälehtiä, koska kaipaan uutisilta olennaisuutta, eikä minua julkkisten tekemiset tai rikosuutiset kiinnosta.

Mutta kyllä Iltasanomien toimittajat ovat aivan ammattilaisia, useimmat akateemisen loppututkinnon tehneitäkin.

Mistä englanninkielisestä lähteestä sitä paitsi joku idio.tti kuvittelee iltapäivälehtien kääntävän pääosin suomalaisia rikoksia ja julkkiksia koskevat juttunsa? Hä? Ulkomaan tapahtumia koskevia juttujahan Iltasanomissa on hyvin vähän.

Typot ja kielioppivirheet yleistyvät samaa tahtia kuin juttujen tekijöiden kiire. Kyllä Iltasanomienkin toimittajakunta tietää, mitkä kielioppisäännöt ovat, mutta jos juttu pitää värkätä puolessa tunnissa, eikä sitä kukaan oikolue, niin virheitä tulee, auttamatta.

Jokainen viisastelija voi kokeilla itse, miten osaisi kerätä tiedot ja kirjoittaa kumminkin enimmäkseen aivan sujuvan jutun puolessa tunnissa. Ette osaisi, voin sanoa varmuudella.

Se on tietenkin totta, että kevyet ja kansaanuppoavat aiheet ovat kevyitä ja kansaanuppoavia. Sepä se on iltapäivälehtien profiili ihan kaikkialla maailmassa, että tungetaan ulos kevyttä ja populis.ista shaibaa, jota yleisö mieluiten lukee. Syytä siis ap ihan itseäsi ja muuta iltapäivälehtiä lukevaa kansaa! Jos ette klikkaisia noita juttuja, ei niitä tehtäisi.

Olen itse ison valtakunnallisen median ulkomaantoimittaja (ei iltapäivälehden), ja olen ollut alalla melkein 30 vuotta. Olen koulutukseltani YTM. Vituttaa lukea teidän aliarvioivia kommenttejanne ammatista, josta ette selvästi ymmärrä hittojakaan, mutta ah kun kuka tahansahan nyt luulee osaavansa kaiken paremmin kuin alan ammattilaiset.

Neuvotteko lastenne opettajia ja terveyskeskuksen lääkäreitäkin samalla lailla? Vai onko se lukion äikän yhdeksikkö jotain, jonka luulette tekevän teistä toimitustyön asiantuntijoita?

Se että toimittaja läpäisee jonkun koulun ei tee hänestä kelvollista, saati sitten hyvää toimittajaa.

Toimittajat ovat nykyään ala-arvoisia kautta linjan.

Vierailija
16/59 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimittelija veti herneen nenään. :-)

Vierailija
17/59 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälöä toinen toimittaja. Iltasanomat on aika taitava etsimään kansaa kiinnostavia aiheita ja puristamaan niistä yhä uusia näkökulmia. Ei se ihan turhaan ole Suomen luetun uutissaitti. Olen aika samaa mieltä tuossa kirjoittaneen toimittajan kanssa, että on turhaa nitistä, jos kumminkin itse luette ko. mediaa. Huttuhan jutut on, ei kukaan pakota lukemaan iltapuluja, jos ei aiheet miellytä.

Vierailija
18/59 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miltä tuntuu journalistin etiikan kannalta kun pitää hakemalla hakea Trumpista kaikki negatiivinen uutisoitava ja jättää kaikki hyvät asiat uutisoimatta?

Vierailija
19/59 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkäs alan pilipaliharrastelija sinä sitten olet?

Jos joku on kolme vuosikymmentä tehnyt työtä, johon hänellä on akateeminen koulutus, et kyllä voi oikeasti suhtautua hänen ammattitaitoonsa tuolla sävyllä. Sori. Tai sitten todistat itsesi täydeksi k-pääksi.

Vierailija
20/59 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkäs alan pilipaliharrastelija sinä sitten olet?

Jos joku on kolme vuosikymmentä tehnyt työtä, johon hänellä on akateeminen koulutus, et kyllä voi oikeasti suhtautua hänen ammattitaitoonsa tuolla sävyllä. Sori. Tai sitten todistat itsesi täydeksi k-pääksi.

Olen yrittäjä. Vetänyt lafkaani menestyksekkäästi yli kaksikymmentä vuotta.

Akateemisesta koulutuksesta en välitä hittojakaan mutta työn jälkeni vuoksi hommia riittää niin paljon kuin ehditään tehdä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi yhdeksän