Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Alkoholisteja on kahta laatua

Vierailija
12.10.2018 |

Toiset on ns. rappioalkoholisteja ilman työtä, asuntoa.
Toiset on työssäkäyviä/eläkeläisiä, joilla on asunto, ruokaa, kaikki tarvittava.
Mikä mahtaa olla näiden kahden eroavaisuus?

Kommentit (81)

Vierailija
21/81 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika mustavalkoista ajattelua mutta sehän ei yllätä. Alkoholistiksi tullaan myös ihan vain juomalla. Tunteiden käsittelytaitojen ei tarvitse olla jälkeenjääneitä.

Joku meinasi että meitä ei tarvita. Kysypä perheiltä joiden hyvin vaikeastikin vammaisia lapsia kuntoutan. Kuntoutan heitä niin että he pääsevät kiinni yhteiskuntaan, muutoin moni heistä syrjäytyisi täysin. Hoidan työni ja kotini ja ihmissuhteeni.

Mutta alkoholisti olen. Olen pidetty ihminen eikä monikaan edes tiedä juomisestani. Liikun ja harrastan asioita ja tapaan aktiivisesti ihmisiä.

En usko että alkoholisteja on kahdenlaisia. Vaan hyvin hyvin monenlaisia.

Joku väittää ettei alkoholisti myönnä ongelmaansa. Tai on viimeinen joka sen myöntää kaikkien muiden huomattua asian. Ei päde minun kohdallani kumpikaan.

Vierailija
22/81 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sitä viinaa pitää kiskoa?? On luonteen heikkoutta juominen.

Aivan, toiset on heikompia ja sairaampia kuin toiset. Sellaista elämä on.

Pirulle antaa pikkusormen se vie koko käden, harva kai ajattelee että minusta tulee isona juoppo. Kaikista ei voi tulla holisteja. ..toinen on heikompi toista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/81 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin ero on että toisella ryhmällä on rahaa ja toisella ei. Itse kuulun siihen jolla on ja juon paljon hyvää ja terveellistä konjakkia (laatu sellaista ei koskaan VS), sekä puna viiniä. Saunaan jotain kunnollisia saksalaisia tai tsekkiläisiä oluita. Viikossa menee 200-300€ tähän harrastukseen. Ei ole keneltäkään pois ja varmaan kuolen sydäriin kohtapuoliin niin ei kulu valtion rahat kohtuu suureen eläkkeeseenkään enää.

Vierailija
24/81 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pirulle antaa pikkusormen se vie koko käden, harva kai ajattelee että minusta tulee isona juoppo. Kaikista ei voi tulla holisteja. ..toinen on heikompi toista.

Vai heikkoudesta johtuu alkoholismi :D

Vierailija
25/81 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nimenomaan, heikko houkutuksille,ei ole selkärankaa kieltäytyä .....

Vierailija
26/81 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luonteen heikkoudesta .Siinä tarvitaankin "munaa" joka sieltä pohjalta ylös rämpii.

Vierailija
27/81 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luonteen heikkoudesta .Siinä tarvitaankin "munaa" joka sieltä pohjalta ylös rämpii.

Tämän voin allekirjoittaa, että toipuminen vaatii paljon! Mutta kyllä alkoholismi on muusta kiinni kuin luonteen heikkoudesta. Ikävä kyllä. Ja valitettavasti aika perinnöllinenkin.

Vierailija
28/81 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Assburger kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten se mielenterveys siihen liittyy?

Jos ihminen lääkitsee mielenterveysongelmaa alkoholilla alkoholisoituen tai alkoholilla hankkii mielenyerveysongelman, eiköhän henkilö sotke asiansa helpommin kuin puhdas juoppo?

Puhdas juoppo? Eipä oikeastaan, sillä ns puhtaita juoppoja ei ole paljoa, ne on enemmän niitä rapajuoppoja kuiten, sillä rapajuopoilla ei ole niin paljon mt-ongelmia kuin ns tavallisilla alkoholisteilla, Syy kuten kirjoititkin, olemassa olevat ongelmat, haetaan helpotusta, juodaan. Juodaan ja masennutaan. Nämä kaksi asiaa kulkevat käsikädessä pääsääntöisesti. MUTTA kun alkoholisti raitistuu, lähes kaikilta poistuvat myös mt-ongelmat.

Alkoholisti ei pysty käsittelemään negatiivista tunteita kuten esim. pettymys vaan talttuu pulloon. Alkoholistille on yleensä puutteellinen kyky käsitellä tunteita. Monella tunnetaidot ovat jääneet kolmivuotiaan tasolle. Sen lisäksi on tissutteiljoilta jotka eivät osaa käsitellä tressiä muuten kuin muutamalla lasisella viiniä tai olutta. He ovat yleensä työkykyisiä ennen kuin tulee burnout tai maksa hajoaa.

Tämä. Hyvin usein siellä takana on kyvyttömyyttä käsitellä tunteita, sosiaalisten tilanteiden pelkoa jne., jolloin päihteillä opitaan helpottamaan omaa oloa. T. Päihdetyöntekijä

Vierailija
29/81 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika mustavalkoista ajattelua mutta sehän ei yllätä. Alkoholistiksi tullaan myös ihan vain juomalla. Tunteiden käsittelytaitojen ei tarvitse olla jälkeenjääneitä.

Joku meinasi että meitä ei tarvita. Kysypä perheiltä joiden hyvin vaikeastikin vammaisia lapsia kuntoutan. Kuntoutan heitä niin että he pääsevät kiinni yhteiskuntaan, muutoin moni heistä syrjäytyisi täysin. Hoidan työni ja kotini ja ihmissuhteeni.

Mutta alkoholisti olen. Olen pidetty ihminen eikä monikaan edes tiedä juomisestani. Liikun ja harrastan asioita ja tapaan aktiivisesti ihmisiä.

Joku väittää ettei alkoholisti myönnä ongelmaansa. Tai on viimeinen joka sen myöntää kaikkien muiden huomattua asian. Ei päde minun kohdallani kumpikaan.

Myönnätkö julkisesti, myös työpaikallasi, vai vain itsellesi ja anonyyminä palstalla?

Vierailija
30/81 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohtuu aina alkoholistit jotka eivät enää juo. Minä kahden lapsen äiti olen sellainen.

Alkoholisti on aina alkoholisti, siitä ei parane, ainoa hoitokeino on juomattomuus.

Vierailija
31/81 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vai h

eikkoudesta johtuu alkoholismi :D

Tämän voin allekirjoittaa, että toipuminen vaatii paljon! Mutta kyllä alkoholismi on muusta kiinni kuin luonteen heikkoudesta. Ikävä kyllä. Ja valitettavasti aika perinnöllinenkin.

Siihen onkin juopon helppo vedota,jotta on geeneis..saman sisarusparven lapsista yks juo itsensä hautaan. Aina syy olijossain toisessa miks juo ja miks ei voi lopettaa. Niin läheltä oon muutamaa holistia seurannut että olen oppinut näkemään koko kirjon.

Vierailija
32/81 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myönnätkö julkisesti, myös työpaikallasi, vai vain itsellesi ja anonyyminä palstalla?

huutelethan itsekkin varmasti kaikki henkilökohtaiset asiasi työpaikallasi? Vttu mikä kysymys, parempi elää juoppona kun tyhmänä :D t: eri

Vierailija
33/81 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toiset on ns. rappioalkoholisteja ilman työtä, asuntoa.

Toiset on työssäkäyviä/eläkeläisiä, joilla on asunto, ruokaa, kaikki tarvittava.

Mikä mahtaa olla näiden kahden eroavaisuus?

Onhan koulukiusaajissakin niitä joilla on paljon kavereita, oma auto ja menevät kauppikseen/oikikseen. Ja sitten niitä joiden ka. on 5,2. Toiset osaavat pitää asioistaan huolen, ovat sosiaalisesti taitavia ja karismaattisia.

Vierailija
34/81 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Unohtuu aina alkoholistit jotka eivät enää juo. Minä kahden lapsen äiti olen sellainen.

Alkoholisti on aina alkoholisti, siitä ei parane, ainoa hoitokeino on juomattomuus.

Just niin. Siihen sairauteen ei ole kuin yksi lääke, kukaan toinen ei sitä lasia huulille nosta. Siihen tarvitaan se päätös,päätös joka pitää kaikista houkutuksista huolimatta! Tsemppiä sulle .

Vierailija
35/81 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä oon työnarkomaani kaappijuoppo.

Hirveesti oon hakenut apua, mutta en voi lähtee vierotukseen tai pääse hoitoihin koska kaikki on virka-aikaan jolloin olen töissä.

Kaikki hoidot on tarkoitettu kai niille jotka ovat työttömiä.

Vierailija
36/81 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Just niin. Siihen sairauteen ei ole kuin yksi lääke, kukaan toinen ei sitä lasia huulille nosta. Siihen tarvitaan se päätös,päätös joka pitää kaikista houkutuksista huolimatta! Tsemppiä sulle .

Se on totta. Pitää hyväksyä osansa. Vaikka palaat ahdistuneena yksinäiseen kotiisi raskaan työpäivän jälkeen ja tiedät että ahdistusta ja yksinäisyyttä on tiedossa hautaan saakka, niin koet sen ilman alkoholin helpotusta. Jonain päivänä raha riittää johonkin pieneen tai näet oravan. Pitkä kuiva elämä on parempi kuin lyhyt ja kostea.

Vierailija
37/81 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hirveesti oon hakenut apua, mutta en voi lähtee vierotukseen tai pääse hoitoihin koska kaikki on virka-aikaan jolloin olen töissä.

Noinko on ? Saahan siitä saikkua,vai eikö ylpeys anna myöten tunnustaa tosiasiaa,että juomisesta on tullut ongelma.

Vierailija
38/81 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noinko on ? Saahan siitä saikkua,vai eikö ylpeys anna myöten tunnustaa tosiasiaa,että juomisesta on tullut ongelma.

Eri täällä, mutta veikkaan, ettei moneenkaan työpaikkaan tarvitse sen jälkeen enää mennä, jos käy pomolta pyytämässä vapaata katkoa varten.

Vierailija
39/81 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eri täällä, mutta veikkaan, ettei moneenkaan työpaikkaan tarvitse sen jälkeen enää mennä, jos käy pomolta pyytämässä vapaata katkoa varten.

Työnantajan velvollisuus on ohjata hoitoon jos juominen alkaa näkyä poissaoloina,asiasta ei loparia saa antaa, mikäli työntekijä kieltäytyy hoidosta voi työsuhteen katkaista. Outoa jos vapaaehtoisesti ja omaaloitteisesti hoitoon hakeutuessa sais kenkää. Ei oo todellista.

Vierailija
40/81 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työnantajan velvollisuus on ohjata hoitoon jos juominen alkaa näkyä poissaoloina,asiasta ei loparia saa antaa, mikäli työntekijä kieltäytyy hoidosta voi työsuhteen katkaista. Outoa jos vapaaehtoisesti ja omaaloitteisesti hoitoon hakeutuessa sais kenkää. Ei oo todellista.

Asia ei ole aivan noin yksinkertainen... hän kertoi olevansa työnarkomaani,juominen ei siis näy poissaoloina. Sairaslomia taas ei katsota hyvällä missään työpaikassa, voi näkyä jatkossa jos sellaisen turvin lähtee katkolle, joten ihan ymmärrettävää että olisi mieluisinta saada sitä apua jotenkin sotkematta työkuvioita.