Mitä vaikutusta sillä on aikuisuuteen, jos pojalla on alistava äiti?
Seuraako siitä keskimääräistä todennäköisemmin ongelmia naissuhteissa?
Kommentit (80)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Veljekset eivät ole koskaan seurustelleet muiden kuin oman äitinsä kanssa. Täysin alistettuja tapauksia.
Puhuvatko miehet puhelimessa?
Toinen vastaa joskus puhelimeen mutta ei juuri puhu muuta kuin "joo". Kerran vuodessa saattaa jopa itse soittaa kun äiti ei ole kotona. Toinen ei vastaa, eikä soita ollenkaan. Hän oli se vähän puheliaampi veljeksistä 20v sitten.
Vierailija kirjoitti:
Onko ollut yhtään työelämässä. Onko joutunut tekemään mitään itsenäisesti. Osaako solmia kengännauhat itse
Molemmat ovat olleet kierrätyskeskuksessa lyhyitä jaksoja töissä. Kotona älylaiytteiden kanssa (tietokonepelit). Eipä muuta. Saattaa lenkkarinnauhat onnistua solmimaan. Tosin en ole varma, koska lenkkarit potkitaan jalkaan nauhoihin koskematta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Veljekset eivät ole koskaan seurustelleet muiden kuin oman äitinsä kanssa. Täysin alistettuja tapauksia.
Toinen vastaa joskus puhelimeen mutta ei juuri puhu muuta kuin "joo". Kerran vuodessa saattaa jopa itse soittaa kun äiti ei ole kotona. Toinen ei vastaa, eikä soita ollenkaan. Hän oli se vähän puheliaampi veljeksistä 20v sitten.
Mitä heille kävi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Poika ei tule koskaan pärjäämään itse ja tulee olemaan kynnysmatto.
Mutta onko seuraus sama, jos alistanut vanhempi on isä eikä äiti? Onko alistavan vanhemman sukupuolella merkitystä?
Mikä on sukupuoli?
Oon joskus muinoin kuullut puhuttavan sukupuolista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tunnen alistavan äidin joka pitää turvanaan 36 ja 38 vuotiaita poikiaan. Eivät pääse ulkona liikkumaan ilman, että äiti kulkee mukana.
Onkohan kovin yleistä tällainen symbioosi?
Ovatko pojat opiskelleet tai mitään?
Vähän tietokonepuolta 15 vuotta sitten. Töitä ei löytynyt ja nykyään näyttää, ettei heistä enää töihin olisikaan. Arkoja ja pelokkaita.
Kommunikointi?
Hyvin hiljaisia. Kun kyselee kuulumisia, niin vastaa korkeintaan yhdellä sanalla.
Ei uskottavaa. Hohhoijaa.
Miehillä on varmaan mutismi? Sivusta.
Uskon, että olet oikeassa. Tuota minäkin ajattelin ja kun luin mutismista enemmän, se näytti täsmäävän näihin miehiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä heille kävi?
He asuvat samalla tavalla kuin lapsina, eli äitinsä kanssa kolmistaan kolmiossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Isäsuhde on olennainen, älä sulje sitä pois.
Ja sisarukset erityisesti siskot. Eli voi olla alistava äiti ja isä on naistenvihaaja mutta jos suhde siskoihin on hyvä niin pojasta ei tule naistenvihaajaa.
Ei ole noin yksioikoista kuitenkaan. Tiedän miehen, jolla oli tosi hyvä suhde siskoonsa mutta ei ymmärtänyt vaimoaan eikä tytärtään.
Minuun rakastuvat ainoastaan miehet, joilla on ollut hyvin alistava ja dominoiva äiti. Mistä tämä voi johtua?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tunnen alistavan äidin joka pitää turvanaan 36 ja 38 vuotiaita poikiaan. Eivät pääse ulkona liikkumaan ilman, että äiti kulkee mukana.
Onkohan kovin yleistä tällainen symbioosi?
Siis asuvatko kolmen kimppana vielä samassa asunnossa? En usko, että olis kovin yleistä.
Yhdessä asuvat. Ei mitään omaa elämää aikuisilla miehillä. Kukaan ei uskaltanut tai halunnut ajoissa puuttua, ja nyt se on jo myöhäistä.
Ei ole myöhäistä. Muistatko norjalaisen leffan Elling, josta tuli undergroud-runoilija. Kivinen tie oli, mutta huumoris tarinassa.
Tosin hänen äitinsä kuoli.
Ehkä nämäkin, jos pääsisivät pois äitinsä vaikutuspiiristä.
Tapailin hetken miestä jonka äiti asui samassa kerrostalossa,viereisessä rapussa. Äitinsä tuli sinne imuroimaan ja kokkaamaan,minuun suhtautui jonain loisena ja irvisteli pilkallisesti kun olin hänen pojalleen "vain" kalapuikkoja ja pussimuussia tehnyt. Kun olimme lähdössä Tukholman risteilylle,kävi ilmi että äiti tulisi mukaan. Käskin mennä ihan kahdestaan ja niin menivätkin.
Ja mies oli 46vuotias. Nykyään varmaan rinta rinnan työntävät rollaattoreita siellä taloa ympäri.
Siitä seuraa helposti isoja ongelmia seurustelusuhteissa. En ole koskaan uskaltanut lähestyä naisia, naiset ovat lähestyneet minua. Seksuaalisia ongelmia oli myös riesaksi asti. Työelämässä jossain määrin kynnysmattona ensimmäiset 15 vuotta. Ensimmäinen liitto meni niin pieleen kuin vaan voi mennä.
Ongelmat kasaantuivat lopulta. Kävin terapiassa 10 vuotta. Toinen on mennyt terapian ansiosta suorastaan hyvin 20+ vuotta, ei enää seksuaalisia ongelmiakaan. Myös urallani olen menestynyt aika mukavasti.
Vierailija kirjoitti:
Siitä seuraa helposti isoja ongelmia seurustelusuhteissa. En ole koskaan uskaltanut lähestyä naisia, naiset ovat lähestyneet minua. Seksuaalisia ongelmia oli myös riesaksi asti. Työelämässä jossain määrin kynnysmattona ensimmäiset 15 vuotta. Ensimmäinen liitto meni niin pieleen kuin vaan voi mennä.
Ongelmat kasaantuivat lopulta. Kävin terapiassa 10 vuotta. Toinen on mennyt terapian ansiosta suorastaan hyvin 20+ vuotta, ei enää seksuaalisia ongelmiakaan. Myös urallani olen menestynyt aika mukavasti.
Eli toinen liitto on mennyt hyvin…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä heille kävi?
He asuvat samalla tavalla kuin lapsina, eli äitinsä kanssa kolmistaan kolmiossa.
Onko sitten sopivaa mennä hämmentämään kolmikon perhedynamiikkaa? Vaikka miesten elämä noin tuntuukin valuvan hukkaan.
Nuolee pillua matriarkaattisen hartaasti.
Vierailija kirjoitti:
Tapailin hetken miestä jonka äiti asui samassa kerrostalossa,viereisessä rapussa. Äitinsä tuli sinne imuroimaan ja kokkaamaan,minuun suhtautui jonain loisena ja irvisteli pilkallisesti kun olin hänen pojalleen "vain" kalapuikkoja ja pussimuussia tehnyt. Kun olimme lähdössä Tukholman risteilylle,kävi ilmi että äiti tulisi mukaan. Käskin mennä ihan kahdestaan ja niin menivätkin.
Ja mies oli 46vuotias. Nykyään varmaan rinta rinnan työntävät rollaattoreita siellä taloa ympäri.
Minulla oli pitkälti samanlainen tilanne. Tuntui tosi ikävältä kun äiti työntyi harva se päivä kotiimme. Kestin sitä kaksi vuotta ja oli koko ajan paha olo. Sitten pyysin miestä valitsemaan ja hän valitsi minut. Meillä löytyi yhteinen sävel kun yhdessä päätimme nostaa äidin sivuun parusuhteestamme. Nykyään pidämme äitiin yhteyttä vain harvakseltaan ja elämä on pysynyt rauhallisena.
Vierailija kirjoitti:
Mukava kuulla, että terapia auttoi sinua ja nykyään menee noin hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä heille kävi?
Aika harvinainen kokoonpano perheellä. Mutta vaikeaa tuon ikäisten miesten irtaantuminen enää omilleen.
Vierailija kirjoitti:
Nuolee pillua matriarkaattisen hartaasti.
Insestistä en tietoa tuossa tapauksessa. Kukaan ei varmasti kertoisi. Ja kun ei ole kärpäsenä toisten katossa, niin mene ja tiedä... Vastenmielistä kyllä jo ajatuksena.
Moni noubadi on niin tollo, että ei ymmärrä antaa pahaistakaan kotirauhaa. Onneksi ihmiset osaa itse näppärästi ottaa selvää, millaiset ihmiset asuu jossain perusneukkukuutiossa...
Mutta provohan tää oli. Huono sellainen.