Mitä vaikutusta sillä on aikuisuuteen, jos pojalla on alistava äiti?
Seuraako siitä keskimääräistä todennäköisemmin ongelmia naissuhteissa?
Kommentit (80)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Isäsuhde on olennainen, älä sulje sitä pois.
Ja sisarukset erityisesti siskot. Eli voi olla alistava äiti ja isä on naistenvihaaja mutta jos suhde siskoihin on hyvä niin pojasta ei tule naistenvihaajaa.
Kyllä ainakin itselläni tälleen syrjäytyneenä ja naisia huorina pitävänä incelmiehenä siskoni vihasi minua lapsena muiden mukana, kun olin "vammainen autisti homo".
Vierailija kirjoitti:
Olin naimisissa miehen kanssa, jolla oli erittäin hallitseva määräävä äiti. Me tehtiin asiat vieläkin hänen äitinsä tavalla kolmekymppisenä, muute hän suuttui jos ei saanut tahtoonsa läpi. Tottakai siitä tulee ero.
Puolisoni isä yritti määräillä vielä aikuisia lapsiaankin. Yritti kiristää, että saa sydärin, jollei tehdä hänen tahdon mukaan. Ei tehty eikä saanut. Raivarin sai. Puolisoni yritti rauhoitella ja nöyristellä. Minusta yritti tehdä isänsä seuraajaa. Minun olisi pitänyt määrätä kaikesta. Itse lapatossu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Veljekset eivät ole koskaan seurustelleet muiden kuin oman äitinsä kanssa. Täysin alistettuja tapauksia.
Puhuvatko miehet puhelimessa?
Toinen vastaa joskus puhelimeen mutta ei juuri puhu muuta kuin "joo". Kerran vuodessa saattaa jopa itse soittaa kun äiti ei ole kotona. Toinen ei vastaa, eikä soita ollenkaan. Hän oli se vähän puheliaampi veljeksistä 20v sitten.
Mitä heille kävi?
Nähdäkseni pienituloisuus ja siitä seuraava alhainen sosiaalinen arvostus on kaikkein olennaisin asia, mitä näille miehille on käynyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sisarukset erityisesti siskot. Eli voi olla alistava äiti ja isä on naistenvihaaja mutta jos suhde siskoihin on hyvä niin pojasta ei tule naistenvihaajaa.
Kyllä ainakin itselläni tälleen syrjäytyneenä ja naisia huorina pitävänä incelmiehenä siskoni vihasi minua lapsena muiden mukana, kun olin "vammainen autisti homo".
Kurja tilanne. Miten sinulla menee nykyään? Toivottavasti saat apua, etkä vihaa naisia, vaikka sinua on kohdeltu väärin.
Yleisesti ottaen kontroilloiva äiti tuottaa miehen joka ei ole halukas sitoutumaan naiseen, vaan vaihtaa niitä kuin sukkia. Tästä voi toki kasvaa irti, mutta se on sangen haastava operaatio ja voi vaatia sellaisia keinoja joita ei noin vain ole saatavilla (salviaterapia, tms.).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Veljekset eivät ole koskaan seurustelleet muiden kuin oman äitinsä kanssa. Täysin alistettuja tapauksia.
Puhuvatko miehet puhelimessa?
Toinen vastaa joskus puhelimeen mutta ei juuri puhu muuta kuin "joo". Kerran vuodessa saattaa jopa itse soittaa kun äiti ei ole kotona. Toinen ei vastaa, eikä soita ollenkaan. Hän oli se vähän puheliaampi veljeksistä 20v sitten.
Mitä heille kävi?
Koronavuodet saattoivat lisätä eristyneisyyttä ja passiivisuutta, jos sellaiseen oli riski ennestään. Kaikki eivät halunneet ottaa rokotusta vaan mieluummin sulkeutuivat kotiinsa. Ja se oli aika pitkä aika.
Ehkä joskus vielä joku tekee aiheesta kunnollisen tutkimuksen.
Vierailija kirjoitti:
Yleisesti ottaen kontroilloiva äiti tuottaa miehen joka ei ole halukas sitoutumaan naiseen, vaan vaihtaa niitä kuin sukkia. Tästä voi toki kasvaa irti, mutta se on sangen haastava operaatio ja voi vaatia sellaisia keinoja joita ei noin vain ole saatavilla (salviaterapia, tms.).
Voi se mennä noinkin päin. Tai poika voi jäädä roikkumaan äitinsä napanuoraan lopuksi ikäänsä, koska äitihän on se ainut nainen maailmassa.
Veljeksille on tainnut käydä jälkimmäisellä tavalla. Koska ÄITI.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko ollut yhtään työelämässä. Onko joutunut tekemään mitään itsenäisesti. Osaako solmia kengännauhat itse
Siis alistava äitihän ei ole mikään hanhi emo. todennäköisesti poika on itse joutunut hyvin varhain tekemään aivan liikaakin asioita mitä ei ole kuulunut.
Tuossa veljesten tapauksessa äiti pitää ohjaksia tiukalla. Miehet ovat kyllä nuorina käyneet autokoulun, mutta äiti ei ole antanut heidän ajaa. Nykyään eivät enää uskalla ja äiti kuskaa, siis kohta 4-kymppisiä lapsiaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tapailin hetken miestä jonka äiti asui samassa kerrostalossa,viereisessä rapussa. Äitinsä tuli sinne imuroimaan ja kokkaamaan,minuun suhtautui jonain loisena ja irvisteli pilkallisesti kun olin hänen pojalleen "vain" kalapuikkoja ja pussimuussia tehnyt. Kun olimme lähdössä Tukholman risteilylle,kävi ilmi että äiti tulisi mukaan. Käskin mennä ihan kahdestaan ja niin menivätkin.
Ja mies oli 46vuotias. Nykyään varmaan rinta rinnan työntävät rollaattoreita siellä taloa ympäri.
Minulla oli pitkälti samanlainen tilanne. Tuntui tosi ikävältä kun äiti työntyi harva se päivä kotiimme. Kestin sitä kaksi vuotta ja oli koko ajan paha olo. Sitten pyysin miestä valitsemaan ja hän valitsi minut. Meillä löytyi yhteinen sävel kun yhdessä päätimme nostaa äidin sivuun parusuhteestamme. Nykyään pidämme äitiin yhteyttä vain harvakseltaan ja elämä on pysynyt rauhallisena.
Lisään vielä, että piti vaihtaa paikkakuntaa sen äidin takia, kun muu ei auttanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kurja tilanne. Miten sinulla menee nykyään? Toivottavasti saat apua, etkä vihaa naisia, vaikka sinua on kohdeltu väärin.
No huonosti menee kaikilla elämän osa-alueilla. Ei ole kunnollisia töitä eikä parisuhdetta ollut koskaan, sosiaalituilla on menty joku 90 % aikuiselämästä (ikä yli 40v), mielenterveys huono, ei sosiaalisia taitoja eikä muitakaan taitoja.
Ei ole tullut mitään toimivaa apua saatua, vaikka olenkin ollut erinäisillä saikuilla jotain 5 vuotta yhteensä. Olin tuossa 10 vuotta sitten autismitutkimuksissa, mutta ilmeisesti äitini onnistui siihen kuuluneessa omassa haastattelussaan sabotoimaan sen, kun ei annettu diagnoosia. Olen kuitenkin kaikkien kanssani tekemisissä olleiden normaalien ihmisten mielestä aina ollut "vammainen autisti".
Vihaan kyllä naisia ja pidän niitä pelkkinä typerinä huorina, kuten jo hieman mainitsinkin.
Monesti ongelmat ilmenee vasta aikuisuudessa eli ongelma po enemmän yhteiskunnallinen, eli lapsuus oli normaali
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No huonosti menee kaikilla elämän osa-alueilla. Ei ole kunnollisia töitä eikä parisuhdetta ollut koskaan, sosiaalituilla on menty joku 90 % aikuiselämästä (ikä yli 40v), mielenterveys huono, ei sosiaalisia taitoja eikä muitakaan taitoja.
Ei ole tullut mitään toimivaa apua saatua, vaikka olenkin ollut erinäisillä saikuilla jotain 5 vuotta yhteensä. Olin tuossa 10 vuotta sitten autismitutkimuksissa, mutta ilmeisesti äitini onnistui siihen kuuluneessa omassa haastattelussaan sabotoimaan sen, kun ei annettu diagnoosia. Olen kuitenkin kaikkien kanssani tekemisissä olleiden normaalien ihmisten mielestä aina ollut "vammainen autisti".
Vihaan kyllä naisia ja pidän niitä pelkkinä typerinä huorina, kuten jo hieman mainitsinkin.
Voi harmin paikka, että noin on asiat. Vaikutat fiksulta tyypiltä ja kirjoitat johdonmukaisesti ja harvinaisen järkevästi. Älyssäsi ei ainakaan ole mitään vikaa.
Tsemppiä! ~ ja toivon ettet vihaisi naisia.
Pojasta tulee masokisti. Alistuja. Ahmia. Tasapainoton. Nöyryytyksiä julkisesti rukoileva, todella salakalava omaisuutensa kartuttaja. Kerää ympärilleen avustajia ja kiusaa heitä kuten äitinsä on esimerkillään opastanut. Julkaisee loppupäässä hikistä uraansa alastomat muistelmat, jossa ruoskitaan sanan siimalla kaikki ystävät, viholliset ja uraa arvostelleet mediat. Teoksen nimi lienee: Ministerin kanssa ei leikkinyt edes oma äiti.
Tulee helposti täysin alistettuja ja nurkkaan ahdettuja hiirulaisia, jotka pelkäävät ihmisiä niin paljon, etteivät uskalla poistua kotoaan. Seuraa täydellinen syrjäytyminen.
Surullista, kun nämä pojat / miehet uskovat, että niin sen elämän kuuluu mennäkin.
Vierailija kirjoitti:
Palstalla paljon freudilaisia näemmä.
Tämä. Kokkelisetä on edelleen usean suosiossa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Surillista, että luulet vihaavasi ja halveksit kaikkia naisia, vaikka oikeasti vihaat lähinnä äitiäsi ja sinulla on äititrauma. Jos olet oikeasti autisti, niin luultavasti äitisikin on. Mutta koska hän ei sitä tiedä, niin hän ei näe sitä sinullakaan. Anna hänelle anteeksi, koska hän ei vain osaa paremmin.
Toinen vaihtoehto on, että sinulla on CPTSD. Se oireilee paljon samoin kuin autismi. Usein on molemmat.
Parisuhteesta sinun ei kannata edes haaveilla niin kauan kuin vihaat ja halveksit naisia. Työstä sitä ensin. Paitsi tietysti, jos olet miehiin päin. Silloin sillä ei ole väliä.
Kerran luin täältä keskustelusta, kun äiti kertoi nukkuvansa mielellään aikuisten poikiensa vieressä. Minusta se kuulosti luonnottomalta. Vaikka saattaahan sellaistakin olla.