Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on tekosyysi siihen ettet itse tarkista rintojasi säännöllisesti?

Vierailija
12.10.2018 |

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekosyytä ei ole, mutta oikea syy on se, että jos tarkistan, löydän aina jonkin epäilyttävältä vaikuttavan möykyn. Ei niistä voi aina lääkäriin mennä.

Vierailija
2/21 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiinnosta. Vaikka löytäisin jotain, en hoidattaisi sitä. Suurin toiveeni on saada syöpä ja kuolla siihen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tekosyytä ei ole, mutta oikea syy on se, että jos tarkistan, löydän aina jonkin epäilyttävältä vaikuttavan möykyn. Ei niistä voi aina lääkäriin mennä.

Minulla tämä sama syy, eli ei ole tekosyy!

Naisilla on kahdentyyppisiä rintoja, eli toisilla rintarauhasta on vähän ja rasvaa paljon, silloin ylimääräiset pahkurat huomaa helposti. Mikäli rinnat on suurimmalta osin rintarauhasta niin silloin ne ovat jo luonnostaan kaikkea muuta kuin sileää massaa. Gynekologi osaa tarkastaa, mutta itse en huomaisi mitään eroa kahden "paukaman" välillä. Tästä on keskusteltu monet kerrat gynekologin kanssa.

Vierailija
4/21 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies tarkastaa tissit useasti päivässä 😜 Kokoajan hiplaa niitä ohimennen 😄

N29

Vierailija
5/21 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on jo sairauksia ja yks lisää olis ok, varsinkin sellainen joka pistää mut päiviltä.

Vierailija
6/21 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen mies

Vierailija
7/21 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian isot.

Vierailija
8/21 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silarit

Vierailija
9/21 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasketaanko laiskuus tekosyyksi? En jaksa tehdä monia muitakaan juttuja, joita olisi terveyden kannalta hyvä tehdä...

Vierailija
10/21 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiinnosta.

Vierailija
11/21 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Silarit

Onko sulle siis tehty rintojen poisto?

Vierailija
12/21 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua pelottaa. 40-vuotiaana tuli kutsu Papa-kokeeseen ja millään en olisi halunnut mennä. Mies suurinpiirtein raahasi minut sinne ja hyvä niin; III-asteen muutoksia ja siis syövän esiaste, joka leikattiin.

Vierailija
13/21 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin just mammografiassa, kirje kotiin, jossa kaikki ok.

Vierailija
14/21 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ki. Nih.

Vierailija
15/21 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen tästä syyllisyyttä. Jo siksikin, kun olen jo sairastanut ja parantunut (toistaiseksi) rintasyövästä. Silloinkaan en löytänyt sitä tunnustelemalla, vaan syöpärintaan tuli kuumotusta, kutinaa yms. tuntemuksia. Minulla on vieläkin mastopaattiset rinnat, eli niissä oli silloin varsinkin erilaisia muhkuroita, tosin tämä oli aika iso, että se olisi voinut löytyäkin itse tutkimalla.

Nyt kun toiseen rintaan tehtiin osapoisto, jota ei juurikaan huomaa johtuen siitä, että se oli  kookkaampi, koko rinta tuntuu oudolta ja siellä on jokin "syvänne", joka jotenkin kammottaa.

Käyn joka vuosi gynellä, joka tutkii rinnat ja tietenki mammossa niin kauan, kuin kutsutaan. En tiedä, onko varaa käydä yksityisesti kun tämä yhteiskunnan tarjoama loppuu. Siihen ei enää ole montaa vuotta.

Olin käynyt ultrassa ja mammossa alle 2 vuotta aikaisemmin tuosta rintaoireilusta. Eikä silloin havaittu mitään, jonka takia olisi edes suositeltu tutkimuksia vuoden päästä uudelleen. Ja kasvain oli jo yli 5 cm läpimitaltaan. Nopeasti siis kasvoi (tai sitten jotain jäi huomaamatta tutkimuksissa).

Vierailija
16/21 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies kourii niitä kyllä ihan tarpeeksi monta kertaa viikkoon.

Vierailija
17/21 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhältä ei hoideta eikä leikata syöpää, joten tutkiminenkin on täysin turhaa.

Vierailija
18/21 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suvussa ei ole rinta- eikä muitakaan syöpiä. Paitsi yksi itse aiheutettu keuhkosyöpä. Jos olisi alttiutta sairastua, niin tulisi varmaan tutkittua tarkemmin. Mammografiassa käyn aina kun kutsu tulee.

Vierailija
19/21 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua koskea niihin.

Vierailija
20/21 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Köyhältä ei hoideta eikä leikata syöpää, joten tutkiminenkin on täysin turhaa.

Eikö oikeasti? Eli jos minä työtön kaksvitonen sairastun rintasyöpään, saan vain kuihtua ja kuolla pois?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kuusi