Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pahat nikotiinin vieroitusoireet ja masennus, mitä mä teen?

Vierailija
12.10.2018 |

Minulla on masennus, ja haluaisin lopettaa tupakoinnin, mutta se on vaikeaa. Saan tupakasta ja myös nicoreteista(!!) sen verran pahat vieroitusoireet, että pahaa tekee. On fyysistä oloa, ja ennen kaikkea masis pahenee joka kerta niinä päivinä, kun yritän olla ilman nikotiinia. Ei auta asteittain vähentäminen ☹️ Muutenkin on tupakka tainnut toimittaa masennus lääkkeen virkaa, sellainen psykologinen juttu se on.

Mikä avuksi, kun en yhtään tiedä, montako päivää tai viikkoa pitäisi pärjätä näiden tärinöiden kanssa kunnes helpottaisi. Alkaa jo mietityttää, että saisko tähän jonkun lääkityksen väliaikaisesti... Mullahan ei ole masennuslääkkeitä käytössä. Niitä kyllä tarjottiin, mutta kieltäydyin. Olen vain yrittänyt pärjätä keskusteluavun turvin.

Onko kellään ollut samaa tilannetta? Helpottiko koskaan?

Kommentit (21)

Vierailija
21/21 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tunne ainuttakaan ihmistä joka olisi saanut tupakasta luopuessaan fyysisiä oireita. Ellei nyt sitten joku keksi sanoa että tupakan aiheuttaman riippuvuuden selättämisen tuska olisi fyysinen oire.

Tämä "fyysinen oire" on keksitty juttu ja sitä ylläpitää moni taho. Esim. tupakasta luopuja kehittelee sen että olisi joku henkinen selkänoja että miksi lopettaminen epäonnistui.

Kyllä niitä tulee, ainakin mulle nykyisin, ensimäisen 10 tupakointi vuoden aikana ainut vieroitusoire oli tupakanhimo, nyt on ahdistusta, pahaa ummetusta, vapinaa, unettomuutta, mielialan vaihtelua ja tottakai tupakanhimoa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi viisi