Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En syö lihaa ja olen kuullut siitä pelkkää vttuilua, miksi?

Vierailija
12.10.2018 |

En ole syönyt lihaa/kanaa 6-7 vuoteen. Kalaa kuitenkin (vielä) syön. Olen saanut tästä osakseni pelkkää vttuilua enkä kuollaksenikaan ymmärrä miksi. Mähän en syömisilläni satuta ketään (kirjaimellisesti), joten miksi tämä valintani on niin iso juttu lähipiirilleni? Esimerkki: käytiin veljen ja serkkuni kanssa hakemassa pizzat, en nyt muista mitä täytettä otin mutta tyyliin tonnikala, ananas, herkkusieni. Kun alettiin availemaan pizzabokseja serkkuni totesi mun pizzan kohdalla "täs on tää sun friikkipizza" ja nauroivat veljeni kanssa tälle. En ole ikinä puuttunut kenenkään lihan syöntiin, mulle aivan sama mitä muut syövät, MINÄ en halua syödä lihaa, joten en ymmärrä miksei se ole ihmisille fine? Aina jos menen äitini kanssa ravintolaan, hän kysyy vttumaiseen sävyyn että voidaankohan me nyt varmasti mennä tähän ravintolaan jos siellä ei ole sulle mitään syötävää. No aina on löytynyt mulle syötävää. Samoin on kysytty kauanko tämä "pelleilyni" kestää että millon alan taas syömään lihaa. Hoh hoijaa.

Muilla samanlaisia kokemuksia?

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kankaasta tehtyihin kestokasseihin ei voi edes tukehduttaa itseään.

Vierailija
2/28 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole samanlaisia kokemuksia. Päinvastoin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kuule on!

En ole syönyt lihaa viimeiseen kymmeneen vuoteen. Luoja sitä vttuilun määrää aluksi. En pysty tekemään töitäni pupunruualla, kuolen nälkään, proteiininpuutteeseen, olen olevinani parempi, olen kettutyttö, tyhmä, nuori, naiivi, en ymmärrä mistään mitään: lehmäthän villiintyisi luontoon utareet kivuliaan täynnä maitoa jos niitä kukaan ei söisi, eli miten voit olla noin itsekäs.

Työpaikkojen ja koulujen ruokaloissa olen aina yrittänyt pitää matalaa profiilia ruuastani ja olen alusta asti ottanut periaatteen, etten koskaan aloita itse keskustelua ruokavaliostani. Mutta siis syömäni ruuat on kuulemmaa oksettavia, niistä ei lähde nälkä, näyttää oudolta, inhottavalta, haisee pahalta ja myös kasvissyöjät haisee (?), en edes jaksa muistaa läheskään kaikkea :D. Siis osa jutuista on myös aivan absurdeja.

Ehkä viimeisen kolmen vuoden aikana vttuilu on vähentynyt, ehkä osuutta on vegaanitrendillä ja sillä, että asun nykyään pääkaupunkiseudulla. Nykyään taas kuulen useammin vaivaannuttavaa hehkutusta ja selittelyä: "Siis ihan mahtavaa, arvostan, kasvisruoka on niin hyvää ja mä niin olisin kans kasvissyöjä jos vaan *vaihtelevia selityksiä*" :D.

No onhan tämä parempi, mutta mieluiten edelleen söisin ihan rauhassa.

Olen kyllä valmis keskustelemaan ruokavaliostani siitä kiinnostuneiden kanssa, mutta en tykkää käydä sitä keskustelua ruokapöydässä, monet ottavat sen niin henkiläkohtaisesti eikä minun tavoite ole hyökätä ketään kohtaan.

Mutta aina kun kuulen väitteen, että kasvissyöjät syyllistää ja jauhaa ruokavaliostaan koko ajan en tiedä pitäisikö nauraa vai itkeä. Hieman vaivaa myös se, että uskon valitettavasti, että monille näille itse asian puheeksi ottaneille jää päällimmäiseksi jää kuitenkin tapahtuneesta mieleen, että siinä se kasvissyöjä taas vaan jauhoi omasta ruokavaliostaan ja syyllisti meitä muita, vaikka minä itse nimenomaan yritin vain syödä rauhassa lounaani...

Vierailija
4/28 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole syöny lihaa 30 vuoteen, kalaa kyllä oikeestaan päivittäin, ja munia jne, ihan siis sekasyöjä olen, en vain syö lihaa. Tämän myös kaikki läheiseni varsin hyvin tietävät, mutta niin vaan aina veli tilailee mulle niillä ollessani hampurilaisaterioita ja kaveri käskee maistaa kinkkuviipaletta. Miksi helvetissä pitäisi maistaa, mitä helvettiä se minua kiinnostaa, kyllä minä tiedän miltä kinkku tai savukinkku maistuu. 

Ihme älykääpiöitä ja dementikkoja kaikki läheiset mulla. Kaikki paitsi sisko ja äiti.

47v

Vierailija
5/28 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teillä on aika urpoja ystäviä. Käy vähän sääliksi.

Vierailija
6/28 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teillä on aika urpoja ystäviä. Käy vähän sääliksi.

Aina ei voi valita.

Vierailija
7/28 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sitten käyny tuuri kun omat frendit sekä perhe on niin fiksuja ja kannustavia! Ruoka hommista ei tehdä koskaan mitään numeroa, silti muistavat aina esim. Vierailuilla varata mullekkin sopivaa ruokaa. Moni pikemminkin kyselee uusimpia vinkkejä kokkailuun, eli valmistavat nykyään mielellään kasvisruokaa myös itselleenkin kun kasvissyönti on yleistynyt niin paljon. Tosin 15 vuotta sitten muistan olleen toisin, silloin osui omallekkin kohdalle näitä ihmettelijöitä, että millois tämä ”vaihe” menee ohi ja rupeet sinäkin syömään sitä ”kunnon” ruokaa :D

Vierailija
8/28 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska tyrkytät vaahto suussa maailmankatsomustasi kaikille

Vierailija
9/28 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon ja tiedän että on totta tuo vittuilu. Puolustan aina vegaaneja koska en pidä siitä että eläimiä tapetaan.

Syön itse lihaa.

Menee porukka aina hiljaiseksi kun pistän niille jauhot suuhun.

Vegaanit on yleensä hiljaa.

Vierailija
10/28 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ehkä sun tutut on sellaisia, että veetuilevat muutenkin joka asiasta. On minullekin joskus huomauteltu samasta asiasta, mutta se oli viime vuosituhannella. Ei enää nykyään.

Vierailija
11/28 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse menetin jopa kaverin kun niin hieroi persettä kasvissyöntini. Laitoin saman paskapiirakan omaan naamaan niin ei kelvannutkaan. Good riddance.

Vierailija
12/28 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en mainitse sanallakaan mitään kenenkään ruokavaliosta. Saan silti kuulla vittuilua vegaaniudestani. Yleensä tätä kuulee niiltä penaalin tylsemmiltä tyypeiltä.

Vierailija
13/28 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka hullu ei söisi herkullista pihviä tai kalaa? Kaikkia kummajaisia sitä maapäällään kantaa...

Vierailija
14/28 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vaihtoehtoja on nyt paljon.

Vierailija
15/28 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole syönyt lihaa 30 vuoteen. Suoraa vittuilua en ole ikinä kuullut, joskus jotakin vitsailuja kavereilta pupuilusta tms. En puutu toisten syömisiin eivätkä - tähän mennessä ainakaan - toiset minun. Hyvä näin.

Vierailija
16/28 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ja on hämmentävää. "Kun sulla on tuo outo ruokavalio". Mitä outoa on ihan simppelissä sekasyönnissä, johon ei kuulu eläimen liha?

"Kun sulla on tuota anemiataipumusta". Oli.  Yli kymmenen vuotta sitten raskaana. Rautalisät on olemassa ja tätä huolta kantaa tupakoiva, epäterveellisesti syövä läheinen. Joka tietenkin kilahtaa, jos hän edes kautta rantain tulkitsee, että joku kritisoi elämäntapojaan. Mutta mun lihattomuus on ikuinen ihmettelyn aihe. 

"Mutta kun tässä piirakassa on vain ihan vähän kinkkua, rapsutetaan pois vaan", "onko se nyt niin tarkkaa", "mikset sitten ole kokonaan vegaani häh?"

Totuuden nimessä on sanottava, että moni joka saa tietää (pidän tosiaan minäkin matalaa profiilia tämän syntini kanssa), on ihan neutraalikin, jopa myönteinen. Nuo ikävät kommentithan ne eniten mieleen jää ja kirpaisee.

Vierailija
17/28 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole syönyt lihaa pian 35 vuoteen ja en jaa kokemustasi.

Olen usein myös saanut kokkailla perheelle ja ystäville, on kuulemma ollut hyvää. Vuosien varrella kauppojen valikoimat ovat huikeasti monipuolistuneet. Perhejuhlillakin aina on ollut valinnanvaraa, aiemmin toin myös kaikille tarjolle omia vaihtoehtojani. Mitään ääntä en ole pitänyt, ihan luonnollisena on pidetty suurinpiirtein.

Ainahan ihmiset puhuvat, niin kuuluukin, mutta mitään murska-arvosteluja eiole korviin kantautunut.

Vierailija
18/28 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekikö ap tiukkaa olla edelliset 15 minuuttia kertomatta kenellekään?

Vierailija
19/28 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos huomauttaisit siitä vi**uilusta ja pitäisit puolesi. Ei sun ole pakko pysyä kaverina jos eivät sen vähän verran kunnioita tahtoasi. Jos taas olet urputtanut asiasta niin sitten se voi olla osin ansaittuakin. Yleensä asiat kannattaa kuitenkin yrittää sopia ensin.

Vierailija
20/28 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa kasvissyönti olla rankkaa kun joka päivä lukuisia avautumisia :)Oikeasti hei ketään ei kiinnosta teidän syömisenne ellette koko ajan toisi sitä esille.Olette säälittävää porukkaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme yhdeksän