En syö lihaa ja olen kuullut siitä pelkkää vttuilua, miksi?
En ole syönyt lihaa/kanaa 6-7 vuoteen. Kalaa kuitenkin (vielä) syön. Olen saanut tästä osakseni pelkkää vttuilua enkä kuollaksenikaan ymmärrä miksi. Mähän en syömisilläni satuta ketään (kirjaimellisesti), joten miksi tämä valintani on niin iso juttu lähipiirilleni? Esimerkki: käytiin veljen ja serkkuni kanssa hakemassa pizzat, en nyt muista mitä täytettä otin mutta tyyliin tonnikala, ananas, herkkusieni. Kun alettiin availemaan pizzabokseja serkkuni totesi mun pizzan kohdalla "täs on tää sun friikkipizza" ja nauroivat veljeni kanssa tälle. En ole ikinä puuttunut kenenkään lihan syöntiin, mulle aivan sama mitä muut syövät, MINÄ en halua syödä lihaa, joten en ymmärrä miksei se ole ihmisille fine? Aina jos menen äitini kanssa ravintolaan, hän kysyy vttumaiseen sävyyn että voidaankohan me nyt varmasti mennä tähän ravintolaan jos siellä ei ole sulle mitään syötävää. No aina on löytynyt mulle syötävää. Samoin on kysytty kauanko tämä "pelleilyni" kestää että millon alan taas syömään lihaa. Hoh hoijaa.
Muilla samanlaisia kokemuksia?
Kommentit (28)
Meidän kaveripiirissä on yksi pissaliisa joka tuo rehunsyöntiään joka paikkaan eikä sitä enään kutsuta yhteisiin illanviettoihin.Rasittavia ihmisiä
Vierailija kirjoitti:
Taitaa kasvissyönti olla rankkaa kun joka päivä lukuisia avautumisia :)Oikeasti hei ketään ei kiinnosta teidän syömisenne ellette koko ajan toisi sitä esille.Olette säälittävää porukkaa.
Täällähän saa ihan itse valita ne kiinnostavimmat ketjut mitkä sitten päättää avata ;D
Vierailija kirjoitti:
Tekikö ap tiukkaa olla edelliset 15 minuuttia kertomatta kenellekään?
Kertoa mitä?
Varmaan sinulla on mikroagressioita joita et edes havaitse kun vaikka päätät pizzan täytteet.
Niin makaa kuin petaa.
No niin, tulihan ne vittuilijat tähänkin ketjuun :D Itse olen ollut 15 v. syömättä lihaa ja yleensä en kerro siitä muuta kuin pakon edessä, siis kun esim. tarjotaan lihapataa että ota nyt. Nykyään en varsinaista vittuilua kuule mutta naljailua kyllä.
Se riittää, että sinä ja me muut kasvissyöjät kunnioitetaan valintaasi :)
V:t muista!
Vierailija kirjoitti:
Mulla on sitten käyny tuuri kun omat frendit sekä perhe on niin fiksuja ja kannustavia! Ruoka hommista ei tehdä koskaan mitään numeroa, silti muistavat aina esim. Vierailuilla varata mullekkin sopivaa ruokaa. Moni pikemminkin kyselee uusimpia vinkkejä kokkailuun, eli valmistavat nykyään mielellään kasvisruokaa myös itselleenkin kun kasvissyönti on yleistynyt niin paljon. Tosin 15 vuotta sitten muistan olleen toisin, silloin osui omallekkin kohdalle näitä ihmettelijöitä, että millois tämä ”vaihe” menee ohi ja rupeet sinäkin syömään sitä ”kunnon” ruokaa :D
Muuten sama, mutta yhtään ihmettelijää ei ole osunut kohdalle. Onneksi on ihana mies, joka syö kotona samaa ruokaa kuin minä. Eihän lihan poisjättäminen oikeastaan vähennä ruokailusta mitään pois.
Ettekö te kestä mitään loukkaantumatta?