Sosiaaliset säännöt vähän hukassa pikkupaikkakunnalla
On ilmeisesti joitain ihmisiä, joille en saisi puhua vaikka tilanne vaatisi reagoimaan jotenkin. Vähän verraten vaikka selliseen tilanteeseen, ettet saisi kertoa jääväsi pois bussissa, vaan sen sijaan pitää rykiä merkitsevästi. No menin puhumaan kuitenkin ja kulmakarvathan siinä monella kohosivat ja sain pahoja katseita. Olenko nyt ylittänyt sopivaisuuden rajat?
Kommentit (11)
Vierailija kirjoitti:
Totta kai on. Se on kuin paluu yläasteelle. Sillä isommissa kaupungeissa siinä vaiheessa kuviot alkaa muuttua, ja lopullisesti sitten kun lähdetään yliopistoon. Maalla näin ei ole, joten jäädään sosiaalisissa kuvioissa 15-vuotiaaksi.
Ainoa keino päästä sinne sisään, on avioitua jonkun hyväksytyn paikallisen kanssa.
Varmaan myös se on paha juttu, että olen muuttanut muualta tänne. 20 vuoden karanteeniaika on vielä kesken. ap
Miksei joillekin saisi puhua pienillä paikkakunnilla? Jotain paikallisia paarioitako? Hiekkalaatikko-leikkejäkö?
Pahoja katseita?? Kukaan ei sanonut mitään, sinä tulkitsit katsomisen pahaksi katseeksi😂 Lopeta nyt, et sinä niin erikoinen ole.
Ei kyllä kiinnostaisi jos joku pahoittaisikin mielensä jos on itse asiallisesti käyttäytynyt.
En yhtään ymmärrä mistä puhut. Olen asunut pienellä paikkakunnalla yli 20 vuotta enkä ole tuollaisista "säännöistä" kuullut. Parhaiten täällä tulee toimeen kun pitää huolen omista asioistaan. Sama varmaankin pätee kaupungissa, luulisin.
Ota ensi kerralla äänitorvi mukaan, vinguta sitä vähän ennen kun haluat jäädä bussista pois.
Vierailija kirjoitti:
Ei kyllä kiinnostaisi jos joku pahoittaisikin mielensä jos on itse asiallisesti käyttäytynyt.
Se on kyllä totta, että mitä siitä sitten. Armeijassa kysytään, että saako puhutella mutta siviilissä pitäisi olla vapaampaa.
Vierailija kirjoitti:
En yhtään ymmärrä mistä puhut. Olen asunut pienellä paikkakunnalla yli 20 vuotta enkä ole tuollaisista "säännöistä" kuullut. Parhaiten täällä tulee toimeen kun pitää huolen omista asioistaan. Sama varmaankin pätee kaupungissa, luulisin.
Nyt kyllä feikkaat. Kerro heti, että mitkä ne kirjoittamattomat säännöt ovat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mitään hajua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäpä kerron mitkä ne säännöt ovat: "Teet niin tai näin- aina väärinpäin."
Totta kai on. Se on kuin paluu yläasteelle. Sillä isommissa kaupungeissa siinä vaiheessa kuviot alkaa muuttua, ja lopullisesti sitten kun lähdetään yliopistoon. Maalla näin ei ole, joten jäädään sosiaalisissa kuvioissa 15-vuotiaaksi.
Ainoa keino päästä sinne sisään, on avioitua jonkun hyväksytyn paikallisen kanssa.