Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kävin pitkästä aikaa vaatekaupoilla ja järkytyin

Vierailija
12.10.2018 |

Olen 30 vuotias nainen.
En halua pukeutua teinien vaatteisiin, mutta en myöskään business-tyyliin tai "mummomaisesti".
Nämä tuntuvat olevan ainoita vaihtoehtoja vuonna 2018, jos et halua kulkea alasti.
Kaikki vaatteet ovat nykyisin joko muodottomia mustia säkkejä tai napapaitoja.
Lisäksi tuntuu että esim. H&M:n vaatekokoja on kutistettu viimeisen muutaman vuoden sisällä.
Kolmisen vuotta sitten koko 36 oli minulle alaosissa täysin istuva.
En ole lihonut, joten meinasi itku päästä sovituskopissa kun en saanut kyseisen koon farkkuja säärtä ylemmäs.
Päädyin kokoon 40 joka meni nipin napin päälle.
Samahan se periaatteessa on, mikä kokolappu siinä vaatteessa killuu, mutta hätkähdyttävä muutos entiseen vain hämmästytti.
Huppareitakaan ei enää löydy. Kaikki ovat oversize tai sitten niitä napamallisia.
Onko kukaan muu huomannut vastaavaa, vai asioinko yksinkertaisesti väärissä liikkeissä?
Ja tosiaan lähes kaikki Helsingin keskustan putiikit (sellaiset joihin pienituloisella on varaa) tuli kierrettyä läpi ja lähdin yksien farkkujen kanssa kotiin.

Kommentit (78)

Vierailija
1/78 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, ihan kamalia tätimäisiä liehukkeita, rumia värejä(esim. ripulin keltainen) ja kuoseja. Miksi ihmiset haluaa pukeutua rumiin vaatteisiin? Siksi kun jotkut blogistit tai huippumallit ovat keksineet että nätti nuori nainen kontrastina ruma vaate on tyylikästä?

Vierailija
2/78 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykymuoti on helkutin rumaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/78 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Oon 50v. Enkä vaan jaksa enää innostua ysäristä uudelleen. Se on eletty jo kertaalleen. Shoppaan siksi urheiluvaatekaupoissa, joissa on sentään uusiakin innovaatioita. En myöskään tarvitse business-tyyliä, joten paitapusero tai kamelinkarvatakki-kopio ei ole minusta uutuus.

Vierailija
4/78 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan voinut käyttää napapaitoja, koska mulla on isot tissit, jotka vetää paidan vieläkin lyhyemmäksi. Tunikaa en voi taas käyttää, kun mulla on kapea lantio. Tarvitsisin siis ihan peruspuseroita. Täytyy käydä omalla vaatekaapilla.

Vierailija
5/78 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mango tai Zara?

Vierailija
6/78 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei mene edes H&M koon L-paidat päälle useimmissa koissa. Farkkushortseja en löydä mistään kun eivät mahdu reisistä ylöspäin päälle vaikka olen kokeillut kokoa 40. Olen 165 cm, 67 kg eli ilmeisesti järkyttävä tankki nykypäivänä (no joo onhan mulla vähän ylipainoa toki). Järkytyksellä katson vaatteita jotka ovat kokoa XXS. Kuin lasten vaatteita!

Vierailija
7/78 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samaa mieltä. Minun on aina ollut vaikeuksia löytää vaatteita johtuen siitä että olen 155cm pitkä ja omenavartaloinen. Olen vanhempi kuin sinä mutta en ole ajatellut koskaan siirtyä mummovaatteisiin vaan pidän ajattoman nuorekkaista aikuisten naisten vaatteista. En tarvitse myöskään bisnesvaatteita mihinkään. Tässä maassa on lähes kaikissa kaupoissa samat ja samanväriset vaatteet. Mustaa, tummanpunaista jne.

Vierailija
8/78 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, ihan kamalia tätimäisiä liehukkeita, rumia värejä(esim. ripulin keltainen) ja kuoseja. Miksi ihmiset haluaa pukeutua rumiin vaatteisiin? Siksi kun jotkut blogistit tai huippumallit ovat keksineet että nätti nuori nainen kontrastina ruma vaate on tyylikästä?

"Kiva" kun leopardit ja tätiruudut ja mummokukat on muotia. Juuri muuta kuosia ei kaupoista löydy. Just eilen suunnittelin itselleni täydellistä kukkamekkoa. Onkohan pakko alkaa ompelemaan?

Vierailija
9/78 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mango tai Zara?

Niissäkin on tätä konttoritäti-lookia retromaustein.

Ostin just Zarasta samanlaisen paitapuseron, kun mulla oli kasarilla.  :)

Vierailija
10/78 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trivago vaikuttaa jo.

Vierailija
11/78 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilailen ulkomailta...

Vierailija
12/78 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mango tai Zara?

Ehkä olen wanha mutta ennen Zarasta ja Mangosta löytyi välillä jotain kivaa, nykyään siellä ei ole kuin muotibloggari-polyesterirättejä. Mitä tässä kymmenen vuoden aikana tapahtui? Muoti on nykyään susirumaa.

Vierailija
13/78 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehillä ihan sama.

Poikalapsille löytyy.

Skedelökäpöksypojille löytyy.

Kauluspaitoja löytyy.

Viiskymppiselle insinöörille löytyy suoria housuja ja slipovereja.

Yhteinen nimittäjä näille kaikille on se, että heille joko äiti tai vaimo ostaa ne vaatteet.

Maksukykyinen 35v 180/90 mies, joka ei halua olla teini, eikä ole konttorityössä, on aikamoinen väliinputoaja kivijalkaliikkeissä.

Vierailija
14/78 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvä, loppuu vaatteisiin törsääminen ja kulutetaan/korjataan vanhat loppuun.

Vierailija
15/78 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime vuosina muoti ei ole innostanut ostamaan oikeastaan mitään ja on ollut vaikeaa saada edes perus t-paitaa, kun pituus ei riitä vaan paidasta muodostuu laatikko. Olkapäät vievät enemmän minulla tilaa, joten yhdellä tietyllä leikkauksella saisin ottaa normikokoisen paidan, mutta muutenpa joudun sietämään telttoja.

Kokojen muutoksiin en ole kiinnittänyt sen enempää huomiota, koska aina pitää kuitenkin sovittaa kaikki vaatteet ja sovituskoppiin lähtee koot S - L, sillä jopa värien välillä voi olla eroa ja tuotemerkkien erot nyt on aina selvät.

Vierailija
16/78 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laadusta puhumattakaan?

Vierailija
17/78 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talouksien menestyminen ja heikentyminen näkyy myytyjen asioiden laadussa.

Tavarat vaan huononee koko ajan, ja palvelut. Näennäisesti on yhtä paljon tarjontaa, mutta kaikki muuttuu huonommaksi. Avaat telkkarin ohjelmat on pask.. avaat radion ohjelmat on p... menet kauppaan valikoimaa on mielin määrin mutta kaikki pas..

Ennen kuin huomaatkaan Kiina meni ohi ja sitten alkaa jo valikoimakin pienentyä. Miksköhän luulette että esim. globaalit pikaruokaketjut haluaa tänne, koska meillä ei ole enää varaa parempaan.

Vierailija
18/78 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

H&M on nykyään surkea, koot ovat minulle napapaita mallia ja ne samat alerätit löytyy rekistä pahimmillaan useamman vuoden. Mangosta kyllä löytyy muotirättien lisäksi ihan ajattomia ja hyvälaatuisia vaatteita, samoin Lindex kannattaa myös katsastaa.

Vierailija
19/78 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan voinut käyttää napapaitoja, koska mulla on isot tissit, jotka vetää paidan vieläkin lyhyemmäksi. Tunikaa en voi taas käyttää, kun mulla on kapea lantio. Tarvitsisin siis ihan peruspuseroita. Täytyy käydä omalla vaatekaapilla.

Millaisen naisen tulisi (voida) käyttää napapaitaa?

Vierailija
20/78 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tasa-arvoisia ollaan kirjoitti:

Miehillä ihan sama.

Poikalapsille löytyy.

Skedelökäpöksypojille löytyy.

Kauluspaitoja löytyy.

Viiskymppiselle insinöörille löytyy suoria housuja ja slipovereja.

Yhteinen nimittäjä näille kaikille on se, että heille joko äiti tai vaimo ostaa ne vaatteet.

Maksukykyinen 35v 180/90 mies, joka ei halua olla teini, eikä ole konttorityössä, on aikamoinen väliinputoaja kivijalkaliikkeissä.

Kerro tarkemmin mitä tarvitsisit ja mitä/mistä et muka löydä? Kokosi saattaa olla haastava koska olet painoosi nähden lyhyt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi seitsemän