Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuntosaleilu ahdistaa todella paljon

Vierailija
12.10.2018 |

Nyt ei enää kiinnosta käydä salilla ja ahdistaa jo valmiiksi mennä irtisanomaan sopimus kun henkilökunta ei puhu mitään siinä tilanteessa. Joudut seisomaan hoo moilasena vaan ja miettiä että pääseekö irti salista vai eikö. Kuntosali jossa käyn on inhottava ilmapiiri ja ihmiset kuvaa siellä joten en todellakaan vaan halua käydä siellä. Aina on olo kuin olisit suurennuslasin alla tarkkailussa että mitä teet ja mitä aiot tehdä.
Laitteita varataan ja ei anneta käyttää. Muutenkin paniikkihäiriöisenä on hankalaa mennä johonkin salille kun kaikki tuijottaa ja tämä ei ole keksittyä. Olen sen huomannut itse.
Kerrankin olin yhdessä laitteessa ja yksi mies tuli kyselemään vartalostani miksi se on tämmöinen kuulemma ei ole aiemmin kehdannut tulla sanomaan.
Nyt pidänkin todella pitkän tauon etten mene koska juuri tämän tunnelman takia mikä sieltä tulee. Salil nimeä ei voi laittaa kun tulisi vaan ongelmia ja en todella jaksa alkaa niitten kans tappelee.

Kommentit (67)

Vierailija
41/67 |
20.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaihda salia

Vierailija
42/67 |
20.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

beetamiehet on näitä ahdistelijoita.

Miksi ahdistelutapauksia on niin paljon nykyään.

puuttukaa te harvat kunnon miehet näihin oikeesti!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/67 |
20.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kdkdkdkdksksks kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kdkdkdkekwkwkw kirjoitti:

Treenailin salilla yli 15 vuotta. Mitä olen huomannut niin valtaosalla se salilla käyminen on aivan ajanhukkaa eikä siitä ole juuri mitään hyötyä.

Miten voit havainnoida tuollaista? On ihan tieteelliseti todistettu, että voimaharjoittelu ehkäisee monia sairauksia

Valtaosa ajasta menee johonkin turhanpäiväiseen läpsyttelyyn, treeni ei ole joko tehokasta, eli liian kevyttä mihinkään todellisiin hyötyihin taikka liian kuluttavaa esim nivelille jne. Monilla treeni on vieläpä vain ulkonäkökeskeistä tai keskittyy vain voimahankintaa. Olisi fiksumpaa treenata eri osa-alueita, voimaa, kestävyyttä, notkeutta ja myös syvien lihasten kuntoa.

Mulla ainakin alkoi tosissaan näkyä vasta parin vuoden treenin jälkeen se, että harrastan sekä salia että treenejä, joissa noita muita osa-alueita tulee petrattua (yksi kamppailulaji).  Salilla teen aina isoimmilla painoilla millä jaksan, mutta koska minulla on tiettyjä fyysisiä rajoitteita ja kroonisia kremppoja, joiden takia alun perin aloin treenata vuosia sitten, en nostaa sarjoissa painoja nopeasti seuraavalle tasolle. Jollain hyvin epätreenatun näköisellä voi olla sama juttu ja alkuvaiheessa, tulokset näkyvät vasta pitkän ajan kuluttua. Eihän sitä kukaan tiedä kuin omista treeneistään. 

Mä en tiedä miten sä treenaat, mutta mulla näkyi treeni jo 1kk jälkeen. Pari vuotta myöhemmin on jo eri ihmisen näköinen.

Vierailija
44/67 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm aika hintti sali tosiaan

Vierailija
45/67 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläkin lopahti sali into kokonaan kun joidenkin ihmisten salitreenit keskittyivät muiden tulosten, treenien, painojen, ulkomuodon vertailuun ja ivailuun. Ei tullut pieneen mieleenkään, että joillakin ihmisil voi olla vaiva joka estää treenaamasta juuri samalla tavalla kuin näillä arvostelijoilla. Muutenkin kaikilla on oma treeni ja tavoite, eivätkä välitä kilpailla toistenkanssa vaan haluaa keskittyä omaan treeniin.

Tuohon kastiin kuului naiset, bodaavat miehet, nuoret sun muut. Itsellä loppui hermo kun eräs nainen alkoi pätemään urheiluvaatetustani ja ulkomuotoani. Siihen jäi treeni ja nyt kärvistelen kipujenkanssa kun lääkärin määräämää liikunta ei maistu.

Vierailija
46/67 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaah, mikä pakko on käydä salilla? Liikuntaa voi harrastaa muuallakin, ajatelkaa sitä voi jopa tehdä kotona telkkaria katsellessa. 

Vierailija
47/67 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilla pitäs olla oikeus treenata just sillä salilla kun haluaaa ilman kene kää ahdistelua tai kiusaamista gogoexpressillä se ei ollut mahdollista

Vierailija
48/67 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläkin lopahti sali into kokonaan kun joidenkin ihmisten salitreenit keskittyivät muiden tulosten, treenien, painojen, ulkomuodon vertailuun ja ivailuun. Ei tullut pieneen mieleenkään, että joillakin ihmisil voi olla vaiva joka estää treenaamasta juuri samalla tavalla kuin näillä arvostelijoilla. Muutenkin kaikilla on oma treeni ja tavoite, eivätkä välitä kilpailla toistenkanssa vaan haluaa keskittyä omaan treeniin.

Tuohon kastiin kuului naiset, bodaavat miehet, nuoret sun muut. Itsellä loppui hermo kun eräs nainen alkoi pätemään urheiluvaatetustani ja ulkomuotoani. Siihen jäi treeni ja nyt kärvistelen kipujenkanssa kun lääkärin määräämää liikunta ei maistu.

Kannattaa ensin korjata alhainen itsetuntosi, sitten vasta lähteä salille.

Toisekseen itse kun treenaan aina kuulokkeet korvilla musiikkia kuunnelle, niin en edes tiedä mitä muut puhuvat.

Vierailija
49/67 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kummallisia saleja olette kyllä löytäneet. Minä olen käynyt 22 vuotta saleilla, useissa paikoissa ja kaupungeissa enkä ole koskaan törmännyt mihinkään tuollaiseen.

MT-potilaitahan nämä ovat suurin osa tai jotain erityisherkkiä. Itsellä myös vajaa parikymmentävuotta salia takana, enkä ole koskaan kokenut tai nähnyt mitään tuollaista. 

Vierailija
50/67 |
30.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No huhhu missä tämmöstä muka on

Vierailija
51/67 |
30.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdoin kellari tyyliseen saliin ja siellä ei soi mikään teinipoppi eikä muutenkaan oo mitään ihme porukkaa

Vierailija
52/67 |
30.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt ei enää kiinnosta käydä salilla ja ahdistaa jo valmiiksi mennä irtisanomaan sopimus kun henkilökunta ei puhu mitään siinä tilanteessa. Joudut seisomaan hoo moilasena vaan ja miettiä että pääseekö irti salista vai eikö. Kuntosali jossa käyn on inhottava ilmapiiri ja ihmiset kuvaa siellä joten en todellakaan vaan halua käydä siellä. Aina on olo kuin olisit suurennuslasin alla tarkkailussa että mitä teet ja mitä aiot tehdä.

Laitteita varataan ja ei anneta käyttää. Muutenkin paniikkihäiriöisenä on hankalaa mennä johonkin salille kun kaikki tuijottaa ja tämä ei ole keksittyä. Olen sen huomannut itse.

Kerrankin olin yhdessä laitteessa ja yksi mies tuli kyselemään vartalostani miksi se on tämmöinen kuulemma ei ole aiemmin kehdannut tulla sanomaan.

Nyt pidänkin todella pitkän tauon etten mene koska juuri tämän tunnelman takia mikä sieltä tulee. Salil nimeä ei voi laittaa kun tulisi vaan ongelmia ja en todella jaksa alkaa niitten kans tappelee.

Tiedän tuon fiiliksen. Minulle on muutaman kerran tultu sanomaan, että ohhoh onpas leidillä treenatut pakarat. Ai moi no mitäs sinä? Kiinostaisko lähtee treenin jälkeen jonnekkin. Ei kiinnosta. Olen vain treenaamassa. Enkä minä treenaa mihinkään missikisoihin tai fitness juttuihin vaan ihan omaa yleiskuntoa ylläpidän juoksun lisäksi. Todella ahdistavaa ja henkilökuntaa ei voisi vähempää kiinnostaa. Eniten ärsyttää nämä tuijottelija jos kyykkää. Sen katse porautuu takaraivoon ja se on vaan niin törkeetä.

Minulla jäsenyyttä 3kk jäljellä ja sitten häivyn ja annan sitä palautetta kunnolla sinä päivänä, kun pääsen eroon niistä.

Yksi asia minua helpottaa tällä hetkellä siellä ettei kukaan tule juttelemaan eikä kyttäile. Siellä on yksi mies, joka treenaa kovaa ja on entinen telinevoimistelija. Niin olen ihan tietoisesti hakeutunut hänen lähelle, kun hän ei kyttää eikä kysele, mutta neuvoo reiluna tyyppinä jos tarvii. Olen häneltä muutaman kerran kysynyt ohjeita, kun en ole saanut oikeaa tuntumaa. Moni luulee, että hän on minun mies. Ja olen parista tyypistä huomannut ettei tule enää lähelleni eikä sano mitään. Sen verran olen jutellut tämän miehen kanssa, että kerroin siitä salista kuinka huono ilmapiiri ja se ahdistelu. Hän sanoi, että kaverinsa avaa tammikuussa salin missä naisille oma puoli ja siellä puututaan tällaisiin asioihin. Aion vaihtaa sinne samalle salille.

Vierailija
53/67 |
30.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni ei tykkää treenata sellaisella salilla missä käy paljon hormonien käyttäjiä koska ne hormonit ilmeisesti sotkevat päätäkin niin paljon että hormonistien käytös on usein hyvin itsekästä ja pikkupoikamaista.

Vierailija
54/67 |
31.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi kyttääminen on kyllä kumma juttu miksi ette voi katsoa ennemmin omaa treenaamista kuin tuijottaa viattomia sivutreenaajia ja uskon että monikaan tyttö ei tule kyykkäämään pervojen kommenttien takii mutta toisilla saleilla on tärkeetä olla hirveeeen fitness että sopeutuu joukkoon onhan se kuntosali

Vierailija
55/67 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo kyl kivan kuulost

Vierailija
56/67 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muitakin liikuntamuotoja onneks on esim uiminen

Vierailija
57/67 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos periaatteessa kuitenkin tykkäisit tehdä salitreeniä, mutta olet vain huonon ilmapiirin takia lopettamassa, niin vaihda silloin salia, älä lopeta koko hommaa! Irtisanoessa voit sanoa myös, että vaihdat parempaan/halvempaan/lähemmäs kotia.

Mun kokemukseni mukaan parhaat salit on enemmän sellaisia punttisali kuin kuntosalityyppisiä. Sellaisia, missä treenaa isoja miehiä tosissaan. He keskittyvät omaan treeniin eivätkä jää kyttäämään toisten treenejä, toisin kuten sunnuntaitreenaajat ja teinilaumat. Sunnuntaitreenaajilla ja teineillä on salietiketti usein hakusessa (mm. laitteiden varailu, ei anneta/tarjota tehdä väliin, kuvataan, istutaan ja juorutaan turhaan, kamala pullistelu ja päteminen, heilutaan suurieleisesti liian isojen painojen kanssa väärällä tekniikalla, esim. heijataan koko kroppaa ja kyynärpäitä kun tehdään hauiksia, mutta tärkeintä että painot näyttää isoilta).

Naisten salit on musta muuten aika kamalia. Aikanaan kävin tutustumassa naisten salehin ja näin turhan paljon kyttäämistä ja laitteiden varailua. Ei myöskään annettu tehdä sarjoja väliin esim. jalkaprässiin vaikka pyysin nätisti.

Kannattaa muuten jonkun hyvän personal trainerin, liikunnanohjaajan tai muun asian osaavan kanssa opetella sellainen saliohjelma, jota voi tehdä pitkälle vapailla painoilla ja taljassa. Mitä vähemmän laitteita, sen parempi kun ei tarvi turhaan odotella laitteisiin.

Vierailija
58/67 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kdkdkdkdksksks kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kdkdkdkekwkwkw kirjoitti:

Treenailin salilla yli 15 vuotta. Mitä olen huomannut niin valtaosalla se salilla käyminen on aivan ajanhukkaa eikä siitä ole juuri mitään hyötyä.

Miten voit havainnoida tuollaista? On ihan tieteelliseti todistettu, että voimaharjoittelu ehkäisee monia sairauksia

Valtaosa ajasta menee johonkin turhanpäiväiseen läpsyttelyyn, treeni ei ole joko tehokasta, eli liian kevyttä mihinkään todellisiin hyötyihin taikka liian kuluttavaa esim nivelille jne. Monilla treeni on vieläpä vain ulkonäkökeskeistä tai keskittyy vain voimahankintaa. Olisi fiksumpaa treenata eri osa-alueita, voimaa, kestävyyttä, notkeutta ja myös syvien lihasten kuntoa.

Minä bodarinaisena varmaan menen tuohon kategoriaan, jotka treenaa liian yksipuolisesti. En juurikaan treenaa notkeutta enkä pitkäkestoista aerobista.  Ts. myönnän, että teen liian yksipuolista kehonrakennustreeniä notkeuden, liikkuvuuden yms. kustannuksella. Toisaalta olen äärimmäinen iloinen siitä, että olen löytänyt pitkän etsinnän jälkeen oman lajini ja ensimmäistä kertaa elämässäni liikunnan ilon. Olen nimittäin entinen liikunnan vihollinen ja mulla on pahat traumat koululiikuntatunneilta. Siten olen päättänyt, että vaikka bodaukseni ei kehitä koko kehon hyvinvointia maksimaalisella tavalla, en anna itseni syyllistyä siitä.. Toivon samaa tunnetta eli liikunnan iloa kaikille lukijoille. Ei pidä tuntea syyllisyyttä siitä, harrastaako liikuntaa ideaalilla tavalla, kunhan harrastaa omalle itselle iloa tuottavaa lajia, olipa se sitten enempi aerobista, lihaskuntoa tai notkeutta. Kaikki liikunta on aina kotiin päin eikä syyllisyys epätäydellisestä liikunnasta ainakaan auta yhtään. 

Tämä pitkä aasinsilta myös aiheeseen: jos ap sinulla ei ole enää salitreenin iloa syystä tai toisesta, jätä se hyvällä omalla tunnolla toistaiseksi tauolle ja kuulostele itseäsi, mikä liikuntamuoto on tällä hetkellä sinulle se oikea ja mieluisin tapa. Toisaalta jos koet salin edelleen oikeaksi, mutta paikka on väärä, niin varmasti Lahden kokoisesta kaupungista löytyy myös mukavia saleja.

Vierailija
59/67 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaihda salille, jossa ei tuijotella ja kuvata. Itse käyn salilla, jossa näkyy niin lihaskimppuja, tavallisia tallukoita kuin reilusti ylipainoisiakin, niin teinejä kuin vanhempiakin, kaikki sulassa sovussa toisilleen tilaa antaen.

Ihana sali! Tuollaisen kun löytäis.

Vierailija
60/67 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuntosalit nyt on täynnä itseään täynnä olevia kuvaaja instagram ihkuttelijoita #fitness#elänterveellisesti#likeforlike#squaaaaaaat#myweekongtym