Olen synnyttänyt neljä päivää sitten ja joku mies arvosteli mun "vyötärölihavuutta" kaupassa ja nyt mua itkettää
Kaikki synnyttäneet siis varmaan tietävät, että maha ei ole entisensä heti synnytyksen jälkeen, vaan siihen menee aikansa. Mun vauva syntyi neljä päivää sitten ja kävin tänään ensimmäisen kerran pikaisesti lähikaupassa. Joku mies sitten koki asiakseen sanoa mulle "Hyvä kun ostat niitä hedelmiä, kun sulla on nuoreksi naiseksi valtavan paljon ylimääräistä vyötäröllä". Olen siis nytkin ihan normaalipainoinen.
Mä en edes tiedä miksi mä otin tuon kommentin niin itseeni, että aloin itkemään kotona.
Kommentit (113)
Vierailija kirjoitti:
Hyviä vastauksia/reaktioita ensi kertaa varten: - Pitkä katse, joka arvioi miehen päästä varpaisiin. Sitten valitset sen ilmeisimmän vian (lihavuus, rumat vaatteet, kalju, iso nenä, aina löytyy jotain) ja sanot: "Ookoo. Sullakin on kyl aika iso toi maha/kiiltävä kalju jne." Sit jos se koittaa lässyttää jotain että älä nyt suutu, niin sanot rauhallisesti: "En mä suutukaan. Ethän säkään suutu siitä, että mä sanoin sua lihavaksi jne."
- Rypistä otsaa ja tuijota. Katseen tulee ilmaista suurta hämmennystä, aivan kuin katsoisit jotain tosi putoa, vaikka erikoista pelkkää. Sitten sanot: "Sä oot kyllä ihan tosi omituinen tyyppi, kun alat ventovieraan ulkonäköä täällä kaupassa kommentoimaan. Ihan todella erikoinen kyl tiiätkö." Sit jos mies vastaa mitään, niin jatkat samalla linjalla: "Ei kun mä vaan mietin. Et ootsä kyllä ihan tosi outo tyyppi."Tavallaan ei ole edes väliä mitä sanot. Tärkeintä on, että siirrät miehen ruotimisen ja kritisoimisen keskustelun keskiöön, pidät sen siinä ja annat ymmärtää, että tilanne on itsellesi aika yhdentekevä.
Onnea matkaan <3 Harjoitus tekee mestarin ja mielikuvaharjoittelu on kaiken a ja o.
Siis outoa ötökkää eikä putoa pelkkää :D
Vierailija kirjoitti:
Treenaa liskonkatse (kylmä tuijotus), se hiljentää ääliöt.
Resting bitch face! <3 <3 <3 Paras keksintö maailmassa. Toivoisin, että minulla olisi sellainen... mutta valitettavasti ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä massaa ei ilmesty tyhjästä.
Voisua, onko sulla lukihäiriö? Meni ihan ohi että ap oli raskaana vielä 4pvää sitten.
Fysiikan lait pätevät silti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisua, onko sulla lukihäiriö? Meni ihan ohi että ap oli raskaana vielä 4pvää sitten.
No juurihan ap kertoi että oli raskaana 4pvää sitten? Ihan "fysiikan lakien" mukaan vatsa ei vetäydy hetkessä normaaliksi itsekseen raskauden jäljiltä, muutos on niin nopea. Joillakin voi viedä pari päivää,joillakin jopa pari viikkoa. Joillakin se ei koskaan palaudukaan entiseksi itsekseen koska on tapahtunut peruuttamatonta vahinkoa,pahat vatsalihasten erkaumat ym.
Mullekin kerran juoppo, roikkuvaposkinen mies töksäytti että "läskiporsas!" ihan yhtäkkiä kaupan pihalla. :X Olin seitsemännellä kuulla raskaana. Esitin etten kuullut, mutta tottavie ihmettelin kuka kehtaa huudella ilman mitään syytä tollaista toiselle !
Inhottava kommentti.
Mun appiukko tuli kattomaan meidän vauvaa kuusi päivää synnytyksestä ja tokas ekana, että ”onks sielt jo toinen tulossa” viitaten mun mahaan, joka vielä pömpötti synnytyksen jäljiltä. Mies ei ollu kuulemassa, ois kuulemma heittäny ukon pihalle jos ois kuullut (kerroin tästä kommentista miehelle vieraiden poistuttua). Jälkikäteen tuli mieleen, että ois pitäny sanoa apelle, että kuule täs on sulle pojanpoikaa puskettu 2 vuorokautta maailmaan et nyt vähän kunnioitusta, mut ite tilanteessa tietty jäin vaan sanattomaksi, että miten joku voi olla noin törppö.
Onnea vielä vauvasta!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt unohdat jurpot, pysyt kotona ja hellit ihanaa vauvaasi.
Että sen takia koska joku sovinistisika päätti arvostella kesken kauppareissun,ap.n pitäisi "pysyä kotona"? Voi jessus. Jätä ap omaan arvoonsa ja elä elämääsi,hoidon tarpeessa se mies olisi. Se on aivan sama vaikka sulla olisi iso maha ilman raskautta edes,kellään ole oikeutta arvostella toisen kroppaa noin. Sinun arvosi ei riipu siitä,miltä näytät.
Ei tietenkään kukaan saisi arvostella kenenkään ulkonäköä. Mutta kaupoissa nyt vain kertakaikkiaan liikkuu kaikenmoisia avohoitopotilaita. Saa alapeukuttaa, mutta minun mielestäni juuri synnyttäneen paikka on läheistensä ympäröimänä ja hemmottelemana. Toki saa lähteä ulos mielen virkistystä hakemaan, mutta tämä tarina osoitti, että lähikaupasta sitä ei välttämättä kauheasti saa.
Mä olisin tullut hulluksi jos olisi pitänyt linnoittautua kotiin synnytysten jälkeen. Miksi kökkiä siellä kun olen aina ollut hyvässä kunnossa synnytysten jälkeen.
En ole ikinä nähnyt tai kuullut että päiväsaikaan kaupassa olisi kenenkään ulkonäköä vieras ääneen kommentoinut. Kuullostaa absurdilta.
Vierailija kirjoitti:
Mä en edes tiedä miksi mä otin tuon kommentin niin itseeni, että aloin itkemään kotona.
Tuota minäkin ihmettelen. Miksi naiset aina pillittää?
Olisin vain vilkaissut miestä jäänviileästi ja kysynyt, onko sulle jo kerrottu, mistä lapset tulee.
Eihän tuollaista kukaan fiksu, normaali ihminen sano. Ymmärrän, että olet nyt herkässä mielentilassa ja vartalosi on syystä sellainen kuin on, mutta toivottavasti saat karistettua tuollaisen "#% ihmisen sanat mielestäsi mahdollisimman pian. Jos hänellä itsellään olisi kaikki "hedelmät vaasissa", hän ei kommentoisi kenenkään ventovieraan ihmisen ulkonäköä mitenkään. Eli nautit nyt vain suloisesta lapsestasi ja olet ylpeä vartalostasi, joka loi sellaisen aarteen elämääsi. Sitäpaitsi, vartalosi taitaa olla se hunajaisin miehellesi, vai kuinka?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No juurihan ap kertoi että oli raskaana 4pvää sitten? Ihan "fysiikan lakien" mukaan vatsa ei vetäydy hetkessä normaaliksi itsekseen raskauden jäljiltä, muutos on niin nopea. Joillakin voi viedä pari päivää,joillakin jopa pari viikkoa. Joillakin se ei koskaan palaudukaan entiseksi itsekseen koska on tapahtunut peruuttamatonta vahinkoa,pahat vatsalihasten erkaumat ym.
Kyllä jos naisen sisältä lähtee vauva niin sitten vatsan pitäisi pienentyä välittämästi. Ei siellä tyhjiötä voi olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä jos naisen sisältä lähtee vauva niin sitten vatsan pitäisi pienentyä välittämästi. Ei siellä tyhjiötä voi olla.
Nimimerkillä "jonne 16v"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sun kannattaa vain tuijottaa tyhmän näköisenä eikä avata suutasi vahvistaen epäilyt.
Sain ihmekommentin appiukolta päivä synnytyksen jälkeen kun tulivat kattomaan ensimmäistä lastenlastaan. Oli kuulemma niin iso maha vielä, että oli kun en olisi vielä synnyttänytkään...Anoppi anto ukolleen kyllä semmosen katseen että tästä puhutaan vielä.Oletan että sai kuulla kunniansa.Sitä on aika tunteellinen just kun on saannut synnytettyä että ei kaikki viisastelut,tai leikinlaskut oikeen osu kohdalleen.
Onne sulle, äläkä laita energiaa tommosen hömpän puheisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt unohdat jurpot, pysyt kotona ja hellit ihanaa vauvaasi.
Että sen takia koska joku sovinistisika päätti arvostella kesken kauppareissun,ap.n pitäisi "pysyä kotona"? Voi jessus. Jätä ap omaan arvoonsa ja elä elämääsi,hoidon tarpeessa se mies olisi. Se on aivan sama vaikka sulla olisi iso maha ilman raskautta edes,kellään ole oikeutta arvostella toisen kroppaa noin. Sinun arvosi ei riipu siitä,miltä näytät.
Ei tietenkään kukaan saisi arvostella kenenkään ulkonäköä. Mutta kaupoissa nyt vain kertakaikkiaan liikkuu kaikenmoisia avohoitopotilaita. Saa alapeukuttaa, mutta minun mielestäni juuri synnyttäneen paikka on läheistensä ympäröimänä ja hemmottelemana. Toki saa lähteä ulos mielen virkistystä hakemaan, mutta tämä tarina osoitti, että lähikaupasta sitä ei välttämättä kauheasti saa.
Mä olisin tullut hulluksi jos olisi pitänyt linnoittautua kotiin synnytysten jälkeen. Miksi kökkiä siellä kun olen aina ollut hyvässä kunnossa synnytysten jälkeen.
Minäkin olen synnyttänyt kolme kertaa ja toipunut nopeasti. Ei nyt kotiin tarvitse kenenkään linnoittautua, mutta ihan käsittämätön ajatus, että elämän laatu on kiinni siitä, käykö lähikaupassa keskellä pahinta räkätautikautta kuuntelemassa jonkun idiootin v*ttuilua. Ja kanssamammat kilvan neuvovat, että miten onnistut sanomaan mahdollisimman loukkaavasti takaisin. Siitähän se olo paraneekin?
Ilmeisesti pointtini meni ohi, kun kaikki takertuivat tuohon kotona pysymiseen. Sanotaan sitten selvemmin: ap, elät nyt todella ihmeellistä ja ohitsekiitävää aikaa. Jätä se ukko omaan arvoonsa ja vältä jatkossa mahdollisuuksien mukaan tilanteita, joissa joku tuottaa sinulle pahaa mieltä.
Vierailija kirjoitti:
Eihän tuollaista kukaan fiksu, normaali ihminen sano. Ymmärrän, että olet nyt herkässä mielentilassa ja vartalosi on syystä sellainen kuin on, mutta toivottavasti saat karistettua tuollaisen "#% ihmisen sanat mielestäsi mahdollisimman pian. Jos hänellä itsellään olisi kaikki "hedelmät vaasissa", hän ei kommentoisi kenenkään ventovieraan ihmisen ulkonäköä mitenkään. Eli nautit nyt vain suloisesta lapsestasi ja olet ylpeä vartalostasi, joka loi sellaisen aarteen elämääsi. Sitäpaitsi, vartalosi taitaa olla se hunajaisin miehellesi, vai kuinka?
Siis mitä? täähän on provo selkeesti, mutta ihanasta lapsesta? vastasyntyneethän on vaan punaisia ja rumia myttyjä jotka ei muuta tee kun kitise ja p*sko. Ja jos mun muija synnyttäis ja maha jäis vaan roikkumaan ja olis täynnä jotain arpia niin ei todellakaan olis mikään hunajaisin. Vaihtoon lähtis. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis mitä? täähän on provo selkeesti, mutta ihanasta lapsesta? vastasyntyneethän on vaan punaisia ja rumia myttyjä jotka ei muuta tee kun kitise ja p*sko. Ja jos mun muija synnyttäis ja maha jäis vaan roikkumaan ja olis täynnä jotain arpia niin ei todellakaan olis mikään hunajaisin. Vaihtoon lähtis. :D
Kyllä varmaan. Sun pitäis vain löytää se ensimmäinenkin muikkeli jonka tuikkaat paksuksi. Älä pidätä hengitystäsi sitä odotellessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin mut kato kun se on tän fyysikon vaihtoehtoisessa todellisuudessa fysiikan lakien vastaista ettei normaalipainoinen nainen ole palautunut timmiin kuntoon 4 päivää synnytyksen jälkeen, ja naista voi, saa ja pitääkin siis siitä paheksua.
Näin syvälle on ulkonäkökriteerit uskostettu ihmisiin, randomin ohikulkijan löpinä ulkonäöstä musertaa. Sairaalavuoteellakin huolettaa kai eniten miltä näyttää. Huoh.