Olen synnyttänyt neljä päivää sitten ja joku mies arvosteli mun "vyötärölihavuutta" kaupassa ja nyt mua itkettää
Kaikki synnyttäneet siis varmaan tietävät, että maha ei ole entisensä heti synnytyksen jälkeen, vaan siihen menee aikansa. Mun vauva syntyi neljä päivää sitten ja kävin tänään ensimmäisen kerran pikaisesti lähikaupassa. Joku mies sitten koki asiakseen sanoa mulle "Hyvä kun ostat niitä hedelmiä, kun sulla on nuoreksi naiseksi valtavan paljon ylimääräistä vyötäröllä". Olen siis nytkin ihan normaalipainoinen.
Mä en edes tiedä miksi mä otin tuon kommentin niin itseeni, että aloin itkemään kotona.
Kommentit (113)
Minullekin tehtiin noin, mutta kuntosalilla.
Treenailin tyytyväisenä omissa ajatuksissani, kun viereen tuli joku ruma metroseksuaali mamuäijä, joka heitti "iha näti tytö muta liian iiso maaha!" ja teki samalla kumpumaista viittomaelettä vatsansa kohdalla. Menin lukkoon enkä tiennyt mitä sanoa tai edes miksi.
Täytyy myöntää, että ei tuntunut kovin hyvältä yli 10 v. rankan syömishäiriön ja dysmorfisen ruumiinkuvahäiriön jälkeen. Olen liiankin tietoinen ulkonäöstäni ja erityisesti isosta vatsastani, jolle en valitettavasti voi enää oikein mitään, sillä minulle puhkesi syömishäiriöstä elinikäinen sairaus, joka aiheuttaa painonnousua ja aivan erityisesti keskivartalolihavuutta. Vatsallani on myös paljon löysää ihoa laihtumisen seurauksesta.
En voi ymmärtää miksi niin monet miehet kuvittevat, että heillä on oikeus arvostella ketä tahansa naispuolista vastaantulijaa, tai että näitä vastaantulijoita kiinnostaa jotkut negatiiviset mielipiteet? En minä ainakaan käy salilla miehiä katsellakseni tai vittuilua kuunnellakseni, vaan puhtaasti kuntoilun ja hyvän olon vuoksi.
Saatan olla roteva, mutta nostan rautaa tosissani ja syön paljon terveellisemmin kuin ulkonäöstäni voisi päätellä, joten en ihan ymmärrä mitä tuollaisilla kommenteilla haetaan. Ilmeisesti tarkoitus on vain pahoittaa toisen mieli.
Miettisitte äijänkäppänät vähän mitä aivopieruja päästelette ulos
Käsittämätöntä idiotismia. Mitä se kellekään kuuluu miltä kukakin näyttää, varsinkaan jossain kaupan hedelmäosastolla.
Olisit sanonut, että neljä päivää sitten maha oli vieläpä moninkertainen, ihan vaan koska siellä kasvoi pieni ihminen.
Joo, ihan varmaan tulikin joku tuntematon mies tuolla tavalla kaupassa sanomaan.
Ja varmasti sanoit että olet synnyttänyt pari päivää sitten, eikä lihavuutesi muutenkaannkuulu jollekin urpolle lähikaupassa? Ai et? No et tietenkään, itkit vaan
En ymmärrä tuollaisia kommentoijia ollenkaan. Millä helvetin oikeudella puuttuvat vieraan ihmisen ulkonäköön? Minä olen ollut koko aikuisikäni ylipainoinen, 15 vuotta 130 kiloinen, eikä koskaan kukaan ole kaupassa sanonut mitään vaikka käyn monta kertaa viikossa kaupassa ja joka kerta ostan myös suklaata. Missä ne huutelijat on? Multa saisivat samalla mitalla takaisin.
Jätä tuollaiset idiootit omaan arvoonsa. Minulla ei ole lapsia mutta olen aina ollut omenavartaloinen vyötärölihava vaikka muuten olen normaalipainossa. Olen sen verran vanhempi että kukaan pahvi ei vaivaudu kommentoimaan minulle mitään. Nuoret naiset saavat kaikilta idiooteilta kommentteja milloin mistäkin. Onneksi olkoon vauvasta.
Mies aloitti mahan koon päivittelyn rv 20 ja appiukko sitten rv30 eteenpäin. Tiedoksi että olin tuolloin ja täälläkin hetkellä normaalipainoinen, hoikka ja mulle tuli vain se vatsa. Ei yhtään ylimääräistä.
Kuitenkin ei ollut pokkaa sanoa appiukolle et tästä pötsistä pääsee muutaman viikon päästä eroon mutta mitä ajattelit tehdä omalle mahallesi.
Vierailija kirjoitti:
Treenaa liskonkatse (kylmä tuijotus), se hiljentää ääliöt.
Tämä. Kun olin nuori, ihanne oli runotyttömäisen herkkä ja kiltti. Voitte uskoa että puolustuskyvyttömän oloinen on kuin luotu kiusaajien pilkan kohteeksi.
Kunnes vasta myöhemmin luin narsistisesta käytöksestä. Vihollinen vaanii heikkoa hetkeä. Syy ei ole apn mahassa, vaan olet ehkä ollut jotenkin toipilaan näköinen tms, ja nämä miehet joita on liikaa, näkee keneen osuu ja uppoaa.
Niitä vallanhaluisia kuvautuksia on liikaa. He siis haluavat nähdä että pystyvät saamaan jonkun ahdistuneeksi, kun eivät pärjää hyvällä. Niiden palkkio on saada reaktio aikaan. Mutta meidän ei tarvi reagoida mitenkään.
Jokainen nainen voi vaan kulkea ryhdikkäänä, tee itsellesi päämäärä. Opetelkaa voimakas katse ja ripeä meno, niin ne ei sano mitään.
Ne ei voi sanoa mitään, kun et jää kuuntelemaan tai näytä että kuulit.
Vierailija kirjoitti:
Joo, ihan varmaan tulikin joku tuntematon mies tuolla tavalla kaupassa sanomaan.
Usko pois, kyllä niitä sanojia riittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan varmaan riittää joo. Selvin päin tullaan ruokakaupassa noin sanomaan. Juuuuuuust!
Vierailija kirjoitti:
Mies aloitti mahan koon päivittelyn rv 20 ja appiukko sitten rv30 eteenpäin. Tiedoksi että olin tuolloin ja täälläkin hetkellä normaalipainoinen, hoikka ja mulle tuli vain se vatsa. Ei yhtään ylimääräistä.
Kuitenkin ei ollut pokkaa sanoa appiukolle et tästä pötsistä pääsee muutaman viikon päästä eroon mutta mitä ajattelit tehdä omalle mahallesi.
Olethan eronnut jo tuosta helmestä? Jos mies arvostelee naista, joka kantaa hänen lastaan, on henkisesti täysin tyhjä. Silloin täytyy juosta ja lujaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan varmaan riittää joo. Selvin päin tullaan ruokakaupassa noin sanomaan. Juuuuuuust!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voin toki olla väärässä, mutta vaikutat mahdollisesti aika solipsismiin taipuvaiselta henkilöltä.
Kertoihan tuossa joku jo että kuntosalillakin tullaan viisastelemaan, minullekin on tultu selluliiteista. Olin noin vuosi sitten viimeisenä kuntosalilla ennen sulkemisaikaa tuntemattoman herrasmiehen kanssa, joka päätti tulla ihan viereeni tirkistelemään ja neuvomaan kuinka syviä kyykkyjen tulee olla että nuo sellutkin saat sieltä jaloista palamaan ja lattaperseen pyöristymään. Tuohon päälle vielä silmänisku ja limainen hymy. Häiriintyneitä miehiä riittää tässä maassa, targetoivat varsinkin epävarmoja ja yksinäisiä naisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voin toki olla väärässä, mutta vaikutat mahdollisesti aika solipsismiin taipuvaiselta henkilöltä.
Kertoihan tuossa joku jo että kuntosalillakin tullaan viisastelemaan, minullekin on tultu selluliiteista. Olin noin vuosi sitten viimeisenä kuntosalilla ennen sulkemisaikaa tuntemattoman herrasmiehen kanssa, joka päätti tulla ihan viereeni tirkistelemään ja neuvomaan kuinka syviä kyykkyjen tulee olla että nuo sellutkin saat sieltä jaloista palamaan ja lattaperseen pyöristymään. Tuohon päälle vielä silmänisku ja limainen hymy. Häiriintyneitä miehiä riittää tässä maassa, targetoivat varsinkin epävarmoja ja yksinäisiä naisia.
Olet väärässä. Tiedän, että etenkin palstamammat rakastavat kertoa näitä kuvitteellsisia tarinoita, joissa miehet tekevät kaikkea älytöntä ja arkikokemuksen vastaista, ja he tietenkin itse ovat viattomia uhreja. Naisille tuo uhriutuminen tuntuu olevan jokin voimaannuttava kokemus, kun sitä täällä niin laajasti harrastetaan.
Tuo kuntosalitarinan saatan nippa nappa uskoakin, mutta tässä ruokakauppasadussa ei ollut mitään järkeä.
Vierailija kirjoitti:
Sitä massaa ei ilmesty tyhjästä.
Ei niin, vauva vaatii tilaa masussa ja äkkilähdön mukana ei nahka kyllä pysy vaikka mitä tekisi.
Kyllä noita haukkujia ihan oikeasti on. Olkaa onnellisia jos olette niin kauniita/komeita/ylväitä, ettei teille kukaan uskalla tulla mitään sanomaan. Itse olen huomattavan lyhyt, ja minua on ihan keskellä kirkasta päivää haukuttu kääpiöksi. Myös liian pientä rintavarustustani on haukuttu. Keskivartalolihavalle siskolleni vihjailtiin jatkuasti onko hän raskaana, jopa baaritiskillä, kun tilasi siideriä! Oli pallomaha kunnes kilpirauhasen vajaatoiminta löydettiin.
Mielisairaita pitäisi lähinnä sääliä eikä miettiä sen enempää. Kukaan terve ei varmasti noin sano.
Mun oma äiti tuli sairaalaan katsomaan esikoisen syntymän jälkeen ja päivitteli isoa mahaani vuorokausi synnytyksen jälkeen juuri tyyliin onko toinen vielä mahassa.
En tajua mikä ihme äitiini silloin meni, ei hän normaalisti ulkonäköäni kommentoi. Ja sitten noin herkässä tilassa...