Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen synnyttänyt neljä päivää sitten ja joku mies arvosteli mun "vyötärölihavuutta" kaupassa ja nyt mua itkettää

Vierailija
11.10.2018 |

Kaikki synnyttäneet siis varmaan tietävät, että maha ei ole entisensä heti synnytyksen jälkeen, vaan siihen menee aikansa. Mun vauva syntyi neljä päivää sitten ja kävin tänään ensimmäisen kerran pikaisesti lähikaupassa. Joku mies sitten koki asiakseen sanoa mulle "Hyvä kun ostat niitä hedelmiä, kun sulla on nuoreksi naiseksi valtavan paljon ylimääräistä vyötäröllä". Olen siis nytkin ihan normaalipainoinen.

Mä en edes tiedä miksi mä otin tuon kommentin niin itseeni, että aloin itkemään kotona.

Kommentit (113)

Vierailija
81/113 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi näemmä kulkea jatkuvasti joku salavideokamera mukana, kun ihmiset ei usko että jotkut meistä saa törkeitä kommentteja. Ap olen hyvin pahoillasi, että ensin sinua haukutaan ja sitten tällaisella palstalla ei uskota. Todennäköisesti nuo jotka ei usko on kuitenkin niitä jonneja tai palstalaasalaisia. Melkein kaikki naiset on saaneet haukkuja ulkonäöstään, ei auta vaikka olisit Sara Sieppi (häntäkin muuten haukuttiin lihavaksi täällä yhdessä ketjussa, voitteko kuvitella?). 

Vierailija
82/113 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuossa ei auta kun kasvattaa paksumpi nahka. Itse kuulen ex-mieheltäni vastaavaa todella usein. Erosimme toisen lapsen odotusaikana ja kun hän tuli minua katsomaan sairaalaan, hän kommentoi lähes heti valtavaa mahaani. Painosta tuli kommenttia lähes joka päivä synnytyksen jälkeen, kun hän kävi vauvaa katsomassa.

Mutta itse aiheeseen: Jos tuntematon ihminen kommentoisi minulle noin kaupassa, vastaisin todennäköisesti "No niinpä on ja ajatella millainen se oli 4 päivää sitten! Mutta sieltä se tyttö/poika sitten putkahti! Onkos sulla milloin laskettu aika, näyttää olevan aika pian?"

Tuollainen itsensä kovettaminen ei ole terveellistä. Olet varmasti todella tyhjä ihminen sisältä. Ei ole terveellistä olla aina valmiustilassa räkyttämään muille.

Jämäkkyys ei tarkoita tunnekylmyyttä. On mahdollista olla lempeä mutta luja. Kts Assertiivisuus

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/113 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, ihan varmaan tulikin joku tuntematon mies tuolla tavalla kaupassa sanomaan.

Usko pois, kyllä niitä sanojia riittää.

Ihan varmaan riittää joo. Selvin päin tullaan ruokakaupassa noin sanomaan. Juuuuuuust!

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, ihan varmaan tulikin joku tuntematon mies tuolla tavalla kaupassa sanomaan.

Ihan varmaan riittää joo. Selvin päin tullaan ruokakaupassa noin sanomaan. Juuuuuuust!

Voin toki olla väärässä, mutta vaikutat mahdollisesti aika solipsismiin taipuvaiselta henkilöltä.

Kertoihan tuossa joku jo että kuntosalillakin tullaan viisastelemaan, minullekin on tultu selluliiteista. Olin noin vuosi sitten viimeisenä kuntosalilla ennen sulkemisaikaa tuntemattoman herrasmiehen kanssa, joka päätti tulla ihan viereeni tirkistelemään ja neuvomaan kuinka syviä kyykkyjen tulee olla että nuo sellutkin saat sieltä jaloista palamaan ja lattaperseen pyöristymään. Tuohon päälle vielä silmänisku ja limainen hymy. Häiriintyneitä miehiä riittää tässä maassa, targetoivat varsinkin epävarmoja ja yksinäisiä naisia.

Olet väärässä. Tiedän, että etenkin palstamammat rakastavat kertoa näitä kuvitteellsisia tarinoita, joissa miehet tekevät kaikkea älytöntä ja arkikokemuksen vastaista, ja he tietenkin itse ovat viattomia uhreja. Naisille tuo uhriutuminen tuntuu olevan jokin voimaannuttava kokemus, kun sitä täällä niin laajasti harrastetaan. 

Tuo kuntosalitarinan saatan nippa nappa uskoakin, mutta tässä ruokakauppasadussa ei ollut mitään järkeä.

Ilkeät ja inhottavat ihmiset ovat kuvitteellisia. Oikeasti taskuvarkaita ei ole. Ketään ei ole koskaan pahoinpidelty nakkikioskilla, eikä seksuaalista häirintää oikeasti ole olemassa. Eikä todellakaan vieraat ihmiset kommentoi muiden ulkonäköä koskaan ilkeästi.

Missä ihmeen kuplassa sinä elät? Voisin muuttaa sinne.

Vierailija
84/113 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kätilö ov kirjoitti:

Älä valehtele. Nainen ei saa todellakaan nousta sängystä ylös ennen kuin noin 10-14 päivää ylös sängystä eikä todellakaan mennä kauppaan. Jos olisit synnyttänyt lapsen 4 päivää sitten, olisit yhä sairaalassa sängyssä lepäämässä.

Viidentenä päivänä lähetetään viimeistään monesti jo kotiin. Ei taida oikein tosiasiat olla hallussa.

Vierailija
85/113 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kerran parikymppisenä baarissa. Olin silloin hoikka. Joku vanhempi setä tuli siihen arvostelemaan, että sulla ei oo tissejä ollenkaan. Vastasin rauhallisesti että sulla ei oo järkeä ja näytät siltä ettei sulla oo mitään housuissakaan. Äijä häipyi kiroillen ja huoritellen paikalta.

Vierailija
86/113 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itkemisen sijasta tuommoiselle äijälle sanotaan topakasti suorat sanat! Että kai nyt ameebakin tajuaa että juuri synnyttäneen naisen vartaloa ei arvostella. Ja sanot myös että anna s***na olla viimeinen kerta kun tässä perheessä toisen ihmisen kohtelu vedetään tuolle tasolle.

Itkut on noille tyypeille vaan polttoainetta lisäloukkauksiin. Niille pitää tehdä kunnolla selväksi mikä käy ja mikä ei käy.

Vierailija
87/113 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä noita haukkujia ihan oikeasti on. Olkaa onnellisia jos olette niin kauniita/komeita/ylväitä, ettei teille kukaan uskalla tulla mitään sanomaan. Itse olen huomattavan lyhyt, ja minua on ihan keskellä kirkasta päivää haukuttu kääpiöksi. Myös liian pientä rintavarustustani on haukuttu. Keskivartalolihavalle siskolleni vihjailtiin jatkuasti onko hän raskaana, jopa baaritiskillä, kun tilasi siideriä! Oli pallomaha kunnes kilpirauhasen vajaatoiminta löydettiin. 

Minä olen ruma nainen. Kasvoissani on aknea ja aknearpia vaikka muille jakaa (en meikkaa, koska en jaksa), painan tällä hetkellä 105kg (pit. 165cm) ja suurin osa massasta on vatsan kohdalla ja leuan alla heltta ja niskassa rasvakyhmy. Olen myös painanut aikoinaan 140kg. Sairastan kilpirauhasen vajaatoimintaa näin sivuhuomutuksena...

Ihan oikeasti, koskaan ei kukaan ole kommentoinut ulkonäköäni, ei edes silloin kun kävin painavimmillani ravintoloissa 'juhlimassa'.  

En sitten tiedä onko katseeni/ulkonäköni niin vittumaisen/ärhäkän oloinen vai mikä, mutta nälvimisiä yms. ei ole korviini koskaan kantautunut. Voi tietenkin olla, että en ole kuullut tai mennyt jotenkin muuten ihan ohi, jos joku on jotain kommentoinutkin. En ole myöskään koskaan missään kohdannut kenenkään huudelleen jollekin toiselle ulkonäöstä. Vaikeaa on todellakin uskoa, että tällainen olisi yleistä ja normaalia jossain päin...

No ehkä se vaatii sitten sellaisen ”hyvän ulkonäön”, mutta joka olisi ”pienellä” korjauksella parannettavissa jonkun mielestä.

Se kommentointi on monesti sellaista tyyliin. ”Olisit kaunis, jos sinulla ei olisi noin iso nenä”. ”Sä olisit muuten ihan hyvä, jos sulla ois isommat rinnat”. ”Muuten hyvä, mut liian lihavat reidet”. ”Kuinka jollain voikin olla noin leveä takamus”

Kyllä, olen ollut jopa itse todistamassa tuollaisia kommentteja. Ei ne nyt jokapäiväisiä kenellekään ole, mutta kyllä tuota tapahtuu.

Vierailija
88/113 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hormonihuuruja.

Hyvä vastaus olisi ollut: no onneksi vyötärölihavuudesta pääsee halutessaan eroon, toisin on tuollaisen myötäsyntyisen tyhmyyden kanssa.

Vierailija
89/113 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voin toki olla väärässä, mutta vaikutat mahdollisesti aika solipsismiin taipuvaiselta henkilöltä.

Kertoihan tuossa joku jo että kuntosalillakin tullaan viisastelemaan, minullekin on tultu selluliiteista. Olin noin vuosi sitten viimeisenä kuntosalilla ennen sulkemisaikaa tuntemattoman herrasmiehen kanssa, joka päätti tulla ihan viereeni tirkistelemään ja neuvomaan kuinka syviä kyykkyjen tulee olla että nuo sellutkin saat sieltä jaloista palamaan ja lattaperseen pyöristymään. Tuohon päälle vielä silmänisku ja limainen hymy. Häiriintyneitä miehiä riittää tässä maassa, targetoivat varsinkin epävarmoja ja yksinäisiä naisia.

Olet väärässä. Tiedän, että etenkin palstamammat rakastavat kertoa näitä kuvitteellsisia tarinoita, joissa miehet tekevät kaikkea älytöntä ja arkikokemuksen vastaista, ja he tietenkin itse ovat viattomia uhreja. Naisille tuo uhriutuminen tuntuu olevan jokin voimaannuttava kokemus, kun sitä täällä niin laajasti harrastetaan. 

Tuo kuntosalitarinan saatan nippa nappa uskoakin, mutta tässä ruokakauppasadussa ei ollut mitään järkeä.

Ilkeät ja inhottavat ihmiset ovat kuvitteellisia. Oikeasti taskuvarkaita ei ole. Ketään ei ole koskaan pahoinpidelty nakkikioskilla, eikä seksuaalista häirintää oikeasti ole olemassa. Eikä todellakaan vieraat ihmiset kommentoi muiden ulkonäköä koskaan ilkeästi.

Missä ihmeen kuplassa sinä elät? Voisin muuttaa sinne.

Kaikki nuo mainitsemasi (taskuvarkaudet, pahoinpitelyt, seks. häirintä) ovat tilastoituja asioita. Onko sulla esittää tilastoja ruokakaupassa neljä päivää sitten synnyttäneiden naisten vartalon arvostelusta, vai mikä tuon vertauksesi pointti oli? En missään vaiheessa sanonut, että ilkeitä ihmisiä ei olisi, vaan että tämä aloituksen tarina oli keksitty.

Vierailija
90/113 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin kerran parikymppisenä baarissa. Olin silloin hoikka. Joku vanhempi setä tuli siihen arvostelemaan, että sulla ei oo tissejä ollenkaan. Vastasin rauhallisesti että sulla ei oo järkeä ja näytät siltä ettei sulla oo mitään housuissakaan. Äijä häipyi kiroillen ja huoritellen paikalta.

Ja sitten kaikki baarissa olleet nousivat seisomaan ja taputtivat raivokkaasti. 

Vierailija
91/113 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisko olna parempi jos joku täti-ihmine ois sanonut saman? Eli ku mies sanoo, ni se on jotekin pahempi asia?

Vierailija
92/113 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sitten kaikki baarissa olleet nousivat seisomaan ja taputtivat raivokkaasti. 

Mikä sun ongelma on? Luuletko ettei kukaan koskaan oikeasti osaa/uskalla antaa samalla mitalla takaisin loukkauksiin? Kukaan ei noussut seisomaan saati taputtanut, tuskin kukaan muu edes kuuli mitä tapahtui. Itse ainakin sain sen verran mehevän tyydytyksen omasta nokkeluudestani, että muistan sen näin yli 20 vuotta myöhemminkin.

Vierailija
93/113 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut ihmiset möläyttelevät ihan kamalia. Minun kävelytyyliäni matki ja arvosteli rumasti nuori nainen: "Hyi *ittu! En kehtaisi kävellä tolla tavalla kuin tuo *itun vammanen. Kaikkea sitä joutuu kestämään julkisella paikalla." Itkin kyllä kanssa kotona. Ei se ole minun vikani, että sain aivoinfarktin n. 20-vuotiaana. Tiedän, että pitäisi olla välittämättä. Silti se loukkaa. 

Vierailija
94/113 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkoisen helmen olet löytänyt. :D

Vierailija
95/113 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä noita haukkujia ihan oikeasti on. Olkaa onnellisia jos olette niin kauniita/komeita/ylväitä, ettei teille kukaan uskalla tulla mitään sanomaan. Itse olen huomattavan lyhyt, ja minua on ihan keskellä kirkasta päivää haukuttu kääpiöksi. Myös liian pientä rintavarustustani on haukuttu. Keskivartalolihavalle siskolleni vihjailtiin jatkuasti onko hän raskaana, jopa baaritiskillä, kun tilasi siideriä! Oli pallomaha kunnes kilpirauhasen vajaatoiminta löydettiin. 

Minä olen ruma nainen. Kasvoissani on aknea ja aknearpia vaikka muille jakaa (en meikkaa, koska en jaksa), painan tällä hetkellä 105kg (pit. 165cm) ja suurin osa massasta on vatsan kohdalla ja leuan alla heltta ja niskassa rasvakyhmy. Olen myös painanut aikoinaan 140kg. Sairastan kilpirauhasen vajaatoimintaa näin sivuhuomutuksena...

Ihan oikeasti, koskaan ei kukaan ole kommentoinut ulkonäköäni, ei edes silloin kun kävin painavimmillani ravintoloissa 'juhlimassa'.  

En sitten tiedä onko katseeni/ulkonäköni niin vittumaisen/ärhäkän oloinen vai mikä, mutta nälvimisiä yms. ei ole korviini koskaan kantautunut. Voi tietenkin olla, että en ole kuullut tai mennyt jotenkin muuten ihan ohi, jos joku on jotain kommentoinutkin. En ole myöskään koskaan missään kohdannut kenenkään huudelleen jollekin toiselle ulkonäöstä. Vaikeaa on todellakin uskoa, että tällainen olisi yleistä ja normaalia jossain päin...

No ehkä se vaatii sitten sellaisen ”hyvän ulkonäön”, mutta joka olisi ”pienellä” korjauksella parannettavissa jonkun mielestä.

Se kommentointi on monesti sellaista tyyliin. ”Olisit kaunis, jos sinulla ei olisi noin iso nenä”. ”Sä olisit muuten ihan hyvä, jos sulla ois isommat rinnat”. ”Muuten hyvä, mut liian lihavat reidet”. ”Kuinka jollain voikin olla noin leveä takamus”

Kyllä, olen ollut jopa itse todistamassa tuollaisia kommentteja. Ei ne nyt jokapäiväisiä kenellekään ole, mutta kyllä tuota tapahtuu.

Ihmeellista että jotkut kieltäytyvät uskomasta että tätä ihan oikeasti tapahtuu. Seuraavat ovat jääneet erityisesti muistiin (miksihän)?

- olisit ihan täydellinen jos sulla olisi vähän vähemmän tässä (ensimmäinen poikaystävä, lanteita silittäen. Olin tosi hoikka.)

- sun kannattaisi käyttää piilareita niin olisit nätimpi (tuntematon mies kadulla)

- hymyile! älä näytä noin nyrpeältä (tuntematon mies kadulla)

.... ja on käyty ihan rintoihin kiinnikin, tuntemattomat känniset miehet. Enkä ole isorintainen. n45

Joten joo, voin tosiaan kuvitella että ap:n kuvailema tilanne on ihan tosi.

Vierailija
96/113 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä välitä siitä! Ja opettele sanomaan vastaan sillä tulet vielä monesti kokemaan samaa kun alat liikkumaan lapsesi kanssa. Lapsen itku häiritsee, imetät, et imetä, kärräät etkä kävelytä, väärin puettu jne.

Jep! Itselleni kävi kerran niin, että kaupassa taaperoni alkoi itkeä (ei saanut jotain haluamaansa tms.), niin lähellä seissyt mies alkoi pilkallisesti matkia lapseni itkua.

Sanoin kuuluvasti lapselleni, että katsotaan tuota setää nyt oikein myötätuntoisesti. Kaikilla kun valitettavasti ei kulje hissit ylös asti.

”Oho, katsopa kulta, tuolla sedällä on känkkäränkkäpäivä.”

Vierailija
97/113 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä? Viattomia uhreja? Sinun mielestäsi on siis oikein arvostella tuntemattomia? Mitäs on sellainen kuin on. Sinähän tässä uhriudut. Kukaan ei ole syyttänyt kaikkia miehiä tuollaisesta. Jotkut ovat kirjoittaneet myös naisilta saamistaan törkeistä kommenteista. Ihan sen takia, että sinä tajuaisit, että kysymys on huonosta käytöksestä. Silloin sukupuoli on toisarvoinen asia.

Vierailija
98/113 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa rohkeasti sanoa että on just synnyttänyt. Tollaisia idiootteja pitää oikasta. Ja vaiks olis muuten vaa extraa vatsalla niin mitä se sille kuuluis muutenkaan

Vierailija
99/113 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Urpo ukko, älä pahoita mieltäsi. Jotkut sovinistipaskat katsovat olevansa niin jumalaisia että heillä on oikeus arvostella.

Toki olisit voinut vastata että ”eihän tää vielä mitään, olisitpa nähnyt neljä päivää sitten”, mutta ymmärrän että tuossa ei osaa sanoa mitään nasevaa. Arvostelu ääneen on sen verta törkeä.

Lohdutuksen sana; mulla on iso pömppö neljännen lapsen jälkeen 1v synnytyksestä. Jäi paha erkauma mihin kuntoutuskaan ei auttanut. Oon siis ”vyötärölihava” minäkin.

Kai tuon erkauman voi leikkauttaa?

Vierailija
100/113 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sitten käytät vyötäröläskit paljastavia vaatteita. Ok, sinulla on naisena oikeutus ja blaa blaa..