Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen synnyttänyt neljä päivää sitten ja joku mies arvosteli mun "vyötärölihavuutta" kaupassa ja nyt mua itkettää

Vierailija
11.10.2018 |

Kaikki synnyttäneet siis varmaan tietävät, että maha ei ole entisensä heti synnytyksen jälkeen, vaan siihen menee aikansa. Mun vauva syntyi neljä päivää sitten ja kävin tänään ensimmäisen kerran pikaisesti lähikaupassa. Joku mies sitten koki asiakseen sanoa mulle "Hyvä kun ostat niitä hedelmiä, kun sulla on nuoreksi naiseksi valtavan paljon ylimääräistä vyötäröllä". Olen siis nytkin ihan normaalipainoinen.

Mä en edes tiedä miksi mä otin tuon kommentin niin itseeni, että aloin itkemään kotona.

Kommentit (113)

Vierailija
61/113 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5

Vierailija
62/113 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdenlaista mansplainingia tuokin, että ei uskota kun joku nainen kertoo saamistaan ulkonäköhaukuista. Hieno juttu, jos et ole itse haukkuja tai et ole todistanut koskaan tuollaista tilannetta. Mutta osa meistä naisista saa jatkuvasti skeidaa niskaan sen takia ettei olla kauneusihanteiden mukaisia ulkonäöltämme. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/113 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä välitä siitä! Ja opettele sanomaan vastaan sillä tulet vielä monesti kokemaan samaa kun alat liikkumaan lapsesi kanssa. Lapsen itku häiritsee, imetät, et imetä, kärräät etkä kävelytä, väärin puettu jne.

Vierailija
64/113 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Törkeä kommentti.

Parasta on olla provosoitumatta ja tuijottaa näitä toopeja tonnin seteli-ilmeellä.

Vierailija
65/113 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä valehtele. Jos olisit todella synnyttänyt 4 päivää sitten, niin et olisi todellakaan vielä siinä kunnossa, että voisit käydä kaupassa. Johan sen sanoo järkikin, että naisen on maattava sängyssä lepäämässä ainakin 2 viikkoa synnytyksen jälkeen ennen kuin hän voi nousta sieltä ylös.

Vierailija
66/113 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa ei auta kun kasvattaa paksumpi nahka. Itse kuulen ex-mieheltäni vastaavaa todella usein. Erosimme toisen lapsen odotusaikana ja kun hän tuli minua katsomaan sairaalaan, hän kommentoi lähes heti valtavaa mahaani. Painosta tuli kommenttia lähes joka päivä synnytyksen jälkeen, kun hän kävi vauvaa katsomassa.

Mutta itse aiheeseen: Jos tuntematon ihminen kommentoisi minulle noin kaupassa, vastaisin todennäköisesti "No niinpä on ja ajatella millainen se oli 4 päivää sitten! Mutta sieltä se tyttö/poika sitten putkahti! Onkos sulla milloin laskettu aika, näyttää olevan aika pian?"

Vierailija
67/113 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä valehtele. Nainen ei saa todellakaan nousta sängystä ylös ennen kuin noin 10-14 päivää ylös sängystä eikä todellakaan mennä kauppaan. Jos olisit synnyttänyt lapsen 4 päivää sitten, olisit yhä sairaalassa sängyssä lepäämässä.

Vierailija
68/113 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuossa ei auta kun kasvattaa paksumpi nahka. Itse kuulen ex-mieheltäni vastaavaa todella usein. Erosimme toisen lapsen odotusaikana ja kun hän tuli minua katsomaan sairaalaan, hän kommentoi lähes heti valtavaa mahaani. Painosta tuli kommenttia lähes joka päivä synnytyksen jälkeen, kun hän kävi vauvaa katsomassa.

Mutta itse aiheeseen: Jos tuntematon ihminen kommentoisi minulle noin kaupassa, vastaisin todennäköisesti "No niinpä on ja ajatella millainen se oli 4 päivää sitten! Mutta sieltä se tyttö/poika sitten putkahti! Onkos sulla milloin laskettu aika, näyttää olevan aika pian?"

Tuollainen itsensä kovettaminen ei ole terveellistä. Olet varmasti todella tyhjä ihminen sisältä. Ei ole terveellistä olla aina valmiustilassa räkyttämään muille.

Vierailija
69/113 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä noita haukkujia ihan oikeasti on. Olkaa onnellisia jos olette niin kauniita/komeita/ylväitä, ettei teille kukaan uskalla tulla mitään sanomaan. Itse olen huomattavan lyhyt, ja minua on ihan keskellä kirkasta päivää haukuttu kääpiöksi. Myös liian pientä rintavarustustani on haukuttu. Keskivartalolihavalle siskolleni vihjailtiin jatkuasti onko hän raskaana, jopa baaritiskillä, kun tilasi siideriä! Oli pallomaha kunnes kilpirauhasen vajaatoiminta löydettiin. 

Minä olen ruma nainen. Kasvoissani on aknea ja aknearpia vaikka muille jakaa (en meikkaa, koska en jaksa), painan tällä hetkellä 105kg (pit. 165cm) ja suurin osa massasta on vatsan kohdalla ja leuan alla heltta ja niskassa rasvakyhmy. Olen myös painanut aikoinaan 140kg. Sairastan kilpirauhasen vajaatoimintaa näin sivuhuomutuksena...

Ihan oikeasti, koskaan ei kukaan ole kommentoinut ulkonäköäni, ei edes silloin kun kävin painavimmillani ravintoloissa 'juhlimassa'.  

En sitten tiedä onko katseeni/ulkonäköni niin vittumaisen/ärhäkän oloinen vai mikä, mutta nälvimisiä yms. ei ole korviini koskaan kantautunut. Voi tietenkin olla, että en ole kuullut tai mennyt jotenkin muuten ihan ohi, jos joku on jotain kommentoinutkin. En ole myöskään koskaan missään kohdannut kenenkään huudelleen jollekin toiselle ulkonäöstä. Vaikeaa on todellakin uskoa, että tällainen olisi yleistä ja normaalia jossain päin...

Vierailija
70/113 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen myös muuten aika laiha, mutta minulla on silti vyötärössä ylimääräistä, vaikka en ole edes saanut lasta. Tuttua on minullekin kaikenlainen ulkonäön arvostelu ja monesti saan kuulla olevani ruma ja ällöttävä.Siinä mielessä minua ei enää yllätä mikään. Ja tähän ovat molemmat sukupuolet syyllistyneet. Välillä on minullakin ihan hirveä olo tuon jälkeen, mutta toisaalta en jaksa enää edes välittää. Ja en ole se 100-kiloinen hirviönaamainen kammotus kuitenkaan. Ehkä vaan vähän erikoisen näköinen, mutta sille en voi mitään ja muuten ihan normaalisti pukeutuva. Ja tietenkään ketään ei saisi arvostella, vaikka olisi kuinka erikoinen.

Vierailija
71/113 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Typerä äijä.Olisit kysynyt että arvosteletko myös vammaisia.Asiat joille et itse voi mitään  eivät ole arvostelun aiheita.

Vierailija
72/113 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En usko tätä todeksi. Jos olisi noin urpo mies, niin haukkuisi suoraan läskiksi ilman mitän sinulla on liikaa vyötäröllä juttuja. Hedelmät sitäpaitsi lihottaa.

Muuten samaa mieltä kanssasi, mutta hedelmät ei kyllä lihota.

Vierailija
73/113 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkeen tekin lankeatte. Täähän on ihan selvä miesvihaajan Provo😂😂

Vierailija
74/113 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäisiä nämä "miehet" on, jotka kommentoi randomien ihmisten ulkonäköä yhtään mihinkään suuntaan?

Ei nimittäin ole sen asiallisempaa kommentoida sen enempää wau kuin hyikään. Jos hyväksyy waun, on hyväksyttävä myös hyi, koska samasta asiasta on kyse - asiattomasta kommentoinnista.

Vierailija
75/113 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5. En usko ollenkaan tähän.

Vierailija
76/113 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä massaa ei ilmesty tyhjästä.

Voi kuule, raskaana olevalle kyllä tulee. Mä olen luonnostani hoikka. Raskausaikanakaan mulle ei tullut muuta kuin maha. Mutta kyllä se maha oli vielä 4 päivää synnytyksen jälkeenkin. Mulla meni varmaan 2 viikkoa ennen kuin vatsa katosi. Näin kävi molemmissa raskauksissa.

Mutta siis ihmisellä pitää olla kohtuullisen huono itsetunto ja älykkyysosamäärä huomattavasti kengännumeroa pienempi, jos tuollaisia suustaan päästelee. Ap:n vatsa palautuu kyllä. Nauti vauvasta, äläkä välitä typeristä, ilkeistä ja kateellisista ihmisistä. Tosi monet on täysiä kusipäitä!

Mutta ap, mä varoitan sua etukäteen: seuraavaksi se ukko tulee antamaan sulle kasvatusvinkkejä ja kertomaan kuinka sinun tulee pukea ja syöttää lastasi. Varaudu, että sun vauvalla on vuoroin liian vähän tai liikaa vaatetta päällä, ja pienintäkään vauvan älähdystä ei sitten kaupassa saa kuulua. Ja olet ihan hirveä äiti jos vauvan kanssa ulkona edes liikut. Mun naapurin mummon mukaan me ei oltaisi saatu liikkua aurinkoisella, eikä lämpimällä säällä, koska silloin on kuuma ja aurinko paistaa silmiin. Sateella ja tuulisella säällä vauvan tulee taas kylmä, saati sitten pakkasella. Siis sellaista säätä ei maapallolta varmasti löydy missä sen mummelin mukaan olis voinu vauvan kanssa ulkoilla. Että tiedät varautua etukäteen.

Vierailija
77/113 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka monta kertaa aiot vielä hokea tuota 0/5?

Vierailija
78/113 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä välitä siitä! Ja opettele sanomaan vastaan sillä tulet vielä monesti kokemaan samaa kun alat liikkumaan lapsesi kanssa. Lapsen itku häiritsee, imetät, et imetä, kärräät etkä kävelytä, väärin puettu jne.

Jep! Itselleni kävi kerran niin, että kaupassa taaperoni alkoi itkeä (ei saanut jotain haluamaansa tms.), niin lähellä seissyt mies alkoi pilkallisesti matkia lapseni itkua.

Sanoin kuuluvasti lapselleni, että katsotaan tuota setää nyt oikein myötätuntoisesti. Kaikilla kun valitettavasti ei kulje hissit ylös asti.

Vierailija
79/113 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kätilö ov kirjoitti:

Älä valehtele. Nainen ei saa todellakaan nousta sängystä ylös ennen kuin noin 10-14 päivää ylös sängystä eikä todellakaan mennä kauppaan. Jos olisit synnyttänyt lapsen 4 päivää sitten, olisit yhä sairaalassa sängyssä lepäämässä.

Juupa juu. Nykyään revitään heti sektionkin jälkeen välittömästi pystyyn, vaikka on yksi isoimmista avoleikkauksista mitä ihmisille ylipäätään tehdään. Mene valekätilö muualle. 

Vierailija
80/113 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka monta kertaa aiot vielä hokea tuota 0/5?

Se ajattelee että saa sillä tavalla totuuden miesten harjoittamasta naisvihasta katoamaan? :D