Olen synnyttänyt neljä päivää sitten ja joku mies arvosteli mun "vyötärölihavuutta" kaupassa ja nyt mua itkettää
Kaikki synnyttäneet siis varmaan tietävät, että maha ei ole entisensä heti synnytyksen jälkeen, vaan siihen menee aikansa. Mun vauva syntyi neljä päivää sitten ja kävin tänään ensimmäisen kerran pikaisesti lähikaupassa. Joku mies sitten koki asiakseen sanoa mulle "Hyvä kun ostat niitä hedelmiä, kun sulla on nuoreksi naiseksi valtavan paljon ylimääräistä vyötäröllä". Olen siis nytkin ihan normaalipainoinen.
Mä en edes tiedä miksi mä otin tuon kommentin niin itseeni, että aloin itkemään kotona.
Kommentit (113)
Olisit vastannut että sinun aluskalsarisi surkastumaan ei edes hedelmien syönti auta.
Urpo ukko, älä pahoita mieltäsi. Jotkut sovinistipaskat katsovat olevansa niin jumalaisia että heillä on oikeus arvostella.
Toki olisit voinut vastata että ”eihän tää vielä mitään, olisitpa nähnyt neljä päivää sitten”, mutta ymmärrän että tuossa ei osaa sanoa mitään nasevaa. Arvostelu ääneen on sen verta törkeä.
Lohdutuksen sana; mulla on iso pömppö neljännen lapsen jälkeen 1v synnytyksestä. Jäi paha erkauma mihin kuntoutuskaan ei auttanut. Oon siis ”vyötärölihava” minäkin.
Olet hormonihuuruissa ja siksi herkillä. Jätä tuollaiset sivistymättömät elämän koululaiset omaan arvoonsa. Näkispä herra mun keskivartaloni näin kaksosten jälkeen..
Vierailija kirjoitti:
Nyt unohdat jurpot, pysyt kotona ja hellit ihanaa vauvaasi.
Miksi pitäisi pysyä kotona? Koska äitiys?
En usko tätä todeksi. Jos olisi noin urpo mies, niin haukkuisi suoraan läskiksi ilman mitän sinulla on liikaa vyötäröllä juttuja. Hedelmät sitäpaitsi lihottaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi pysyä kotona? Koska äitiys?
Koska vuoden pahin flunssa-aika. Hienoa toki, että on kyllin hyvässä kunnossa käydäkseen kaupassa neljä päivää synnytyksen jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Että sen takia koska joku sovinistisika päätti arvostella kesken kauppareissun,ap.n pitäisi "pysyä kotona"? Voi jessus. Jätä ap omaan arvoonsa ja elä elämääsi,hoidon tarpeessa se mies olisi. Se on aivan sama vaikka sulla olisi iso maha ilman raskautta edes,kellään ole oikeutta arvostella toisen kroppaa noin. Sinun arvosi ei riipu siitä,miltä näytät.
Ole ollut ylipainoinen noin 10 vuotta. Koskaan ei ole kukaan kommentoinut painoani. Liikun Stockalla, Prismassa, Cittarilla, museoissa, teatterissa ja ulkomaillä.
Olen ehkä sitä tyyppiä jolle ei uskalleta huudella.
Vierailija kirjoitti:
Sitä massaa ei ilmesty tyhjästä.
Voisua, onko sulla lukihäiriö? Meni ihan ohi että ap oli raskaana vielä 4pvää sitten.
Vierailija kirjoitti:
En usko tätä todeksi. Jos olisi noin urpo mies, niin haukkuisi suoraan läskiksi ilman mitän sinulla on liikaa vyötäröllä juttuja. Hedelmät sitäpaitsi lihottaa.
Eikä lihota.
Hyi mikä "mies". Kunnon käytöstavaton, sovinistinen moukka. Kuka menee ruokakaupassa kuittailemaan ventovieraalle tämän vartalosta, tai ulkonäöstä?
Suurimmalla osalla ihmisistä katukuvassa ei ole mallin vartaloa, ei naisilla eikä varsinkaan miehillä. Silti ei tulisi mieleenkään alkaa siitä heille kommentoida. Turpaanhan vaan tulisi jossain vaiheessa. Tuo "mies"on pelkuri, koska valitsi alkaa aukoa päätään naiselle. Tiesi, että voi sanoa mitä vaan ja ei tule seurauksia. Ensi kerralla voisi viedä kommenttinsa jollekin kunnon kaljamahaiselle lähipubin körmylle ja katsoa miten käy.
Hyviä vastauksia/reaktioita ensi kertaa varten: - Pitkä katse, joka arvioi miehen päästä varpaisiin. Sitten valitset sen ilmeisimmän vian (lihavuus, rumat vaatteet, kalju, iso nenä, aina löytyy jotain) ja sanot: "Ookoo. Sullakin on kyl aika iso toi maha/kiiltävä kalju jne." Sit jos se koittaa lässyttää jotain että älä nyt suutu, niin sanot rauhallisesti: "En mä suutukaan. Ethän säkään suutu siitä, että mä sanoin sua lihavaksi jne."
- Rypistä otsaa ja tuijota. Katseen tulee ilmaista suurta hämmennystä, aivan kuin katsoisit jotain tosi putoa, vaikka erikoista pelkkää. Sitten sanot: "Sä oot kyllä ihan tosi omituinen tyyppi, kun alat ventovieraan ulkonäköä täällä kaupassa kommentoimaan. Ihan todella erikoinen kyl tiiätkö." Sit jos mies vastaa mitään, niin jatkat samalla linjalla: "Ei kun mä vaan mietin. Et ootsä kyllä ihan tosi outo tyyppi."
Tavallaan ei ole edes väliä mitä sanot. Tärkeintä on, että siirrät miehen ruotimisen ja kritisoimisen keskustelun keskiöön, pidät sen siinä ja annat ymmärtää, että tilanne on itsellesi aika yhdentekevä.
Onnea matkaan <3 Harjoitus tekee mestarin ja mielikuvaharjoittelu on kaiken a ja o.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Että sen takia koska joku sovinistisika päätti arvostella kesken kauppareissun,ap.n pitäisi "pysyä kotona"? Voi jessus. Jätä ap omaan arvoonsa ja elä elämääsi,hoidon tarpeessa se mies olisi. Se on aivan sama vaikka sulla olisi iso maha ilman raskautta edes,kellään ole oikeutta arvostella toisen kroppaa noin. Sinun arvosi ei riipu siitä,miltä näytät.
Ei tietenkään kukaan saisi arvostella kenenkään ulkonäköä. Mutta kaupoissa nyt vain kertakaikkiaan liikkuu kaikenmoisia avohoitopotilaita. Saa alapeukuttaa, mutta minun mielestäni juuri synnyttäneen paikka on läheistensä ympäröimänä ja hemmottelemana. Toki saa lähteä ulos mielen virkistystä hakemaan, mutta tämä tarina osoitti, että lähikaupasta sitä ei välttämättä kauheasti saa.
Hyi! Olipa kamala kommentti.