Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Makuasioita vai tyytymistä?

mieskyseleeasioita
10.10.2018 |

Usein puhutaan Prisma-testistä todisteena että makuja on monia. Mutta onko niitä?

Jos miehenä ajattelen asioita joita pidetään stereotyyppisinä ihanteina, kuinka moni pitää niiden vastakohtaa ideaalina? Lyhyet ja hintelät miehet pariutuvat, vaan kuinka monelle naiselle se on ihanne? Tai jotain muuta vaikka pikkuk:n listalta (korkea ääni, alistuva luonne, tms)?

Ainakin itse olen huomannut että mitä lähempänä kauneusihannetta nainen on, sitä lähempänä ihannetta hänen miehensä on. Ja myös siten että naiset jotka vaikka jumppaavat kropan timmimmäksi, alkavatkin katsella lähempänä stereotyyppistä ihannetta olevia miehiä muutenkin kuin urheilullisuuden osalta.

Ennen kuin äänestätte poistoon, tämä ei ole dissausketju. Kysyn siksi koska en halua olla stereotyyppinen ihannemies. Mutta koska olen sellaisesta kaukana ulkonäön osalta, näyttää selältä että saadakseni naisen joudun kompensoimaan vahvuuksilla muilla osa-alueilla. Eli joudun ottamaan roolin jota en koe omakseni.

Voinko löytää elämänkumppanin omana itsenäni, vai elänkö haavemaailmassa?

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis näyttää siltä, ei selältä :D

Vierailija
2/28 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä aihe. Olen samassa tilanteessa kuin sinä ap.

Olen lyhyt ja hoikka, en kovin miehekäs ulkonäöltäni.

Joskus naiset kiinnostuvat, mutta vain jos otan tosi selkeästi perinteisen miehen roolin. Olen itsevarma ja jämäkkä, turvaan ja liidaan. Kävelen edellä raflaan ja raflasta ulos, olen aloitteellinen, reagoin valppaasti.

Oikeasti haluaisin olla mukava, lempeä ja keskusteleva pehmomies. Nainen voisi olla vahva, ja selkeästi dommaava tapaus petipuuhissa.

Onko sellaisia naisia? Varmasti. Mutta löytäminen yhden eliniän aikana lienee epätodennäköistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap sä oot oikeasti se mies 29 + jotain pohtii -tyyppi, mutta jostain syystä esiinnyt nyt ilman rekkautumista.

Vierailija
4/28 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä tämä ei ole hyvä aihe vaan täysin absurdin irrelevantti. Mä en ole koskaan ajatellut, millainen mun miesihanne on, tunnen vaan vetoa joihinkin. Niiden ulkonäkö on täysin mitä sattuu, laidasta laitaan. vetovoima syntyy puheesta, joka kuvastaa tietyntyyooistä ajattelua ja huumorintajua.

Vierailija
5/28 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap sä oot oikeasti se mies 29 + jotain pohtii -tyyppi, mutta jostain syystä esiinnyt nyt ilman rekkautumista.

Enpäs olekaan :D

Vierailija
6/28 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säälittää ja surettaa nämä tyypit, jotka jahkaa jotain yhtälöitä akselilla hintelä - lyhyt - pieni leuka - kimeä ääni, ihan kuin kaikki riippuisi pelkästään ulkoisista asioista. Kun normaalit ihmiset tietävät, että ihan kaikki muu kuin ulkokuori merkitsee silloin, kun on tunteet ja tosi kysymyksessä.

Ruman ja hintelän miehen vaimo ei välttämättä ole "tyytynyt", vaan hän on voinut saada elämänsä saaliin (itsekin olen tuommoisesta kisannut ja jäänyt tappiolle, mikä kirvelee vieläkin).

Toisaalta, ehkä he ovat niitä, joille itselleen millään muulla kuin pinnalla ei ole merkitystä, joten säälini menee todennäköisesti hukkaan. Eli jatka vaan hedelmätöntä "pohdintaasi", syvällisempään tunteiden tuntemiseen ei sinusta taida ollakaan.

Vierailija
7/28 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä tämä ei ole hyvä aihe vaan täysin absurdin irrelevantti. Mä en ole koskaan ajatellut, millainen mun miesihanne on, tunnen vaan vetoa joihinkin. Niiden ulkonäkö on täysin mitä sattuu, laidasta laitaan. vetovoima syntyy puheesta, joka kuvastaa tietyntyyooistä ajattelua ja huumorintajua.

Näin juuri.

Vierailija
8/28 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No katso vaikka rapa-alkkisten tarinoita, niitä jotka pääsivät lehtiin rakkaussaduksi: myös vaikeuksia kokeneet löytävät toisensa yhteisen taustan yhdistämänä...

Naamakuvat lehdessä näyttää vain rankan juomisen, ei mitään prinssejä & prinsessoja.

Vain esimerkkinä.

Vierailija
9/28 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos Hjalluksella tai Halla-aholla on naisia pari kerrallaan, huomaat varmaan että kyse ei ole ulkonäöstä.

Vierailija
10/28 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on minusta oikeassa.

Jos tehtäisiin lista miehessä toivottavista ominaisuuksista, niin lähes kaikkien naisten mielestä ne olisivat toivottavia ominaisuuksia.

Isot erot on siinä mitä ominaisuuksia nainen painottaa ja mistä voidaan joustaa.

Esimerkiksi yhdelle voi olla ehdoton kynnyskysymys että mies on pitkä. Toinen voi ajatella että lyhytkin saa olla mutta ei hintelä. Kenenkään mielestä lyhyt ja hintelä ei kuitenkaan ole ideaali. Joku voi toki miettiä että molemmista voi joustaa kunhan mies on...jne.

Jostain syystä tämä menee niin että miesten naismaku vaihtelee huomattavasti enemmän. Mies ajatellaan kuin koirarotuna jossa kuuluu olla tietyt ominaisuudet.

Vierailija
11/28 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

hmmmmmm kirjoitti:

Ap on minusta oikeassa.

Jos tehtäisiin lista miehessä toivottavista ominaisuuksista, niin lähes kaikkien naisten mielestä ne olisivat toivottavia ominaisuuksia.

Isot erot on siinä mitä ominaisuuksia nainen painottaa ja mistä voidaan joustaa.

Esimerkiksi yhdelle voi olla ehdoton kynnyskysymys että mies on pitkä. Toinen voi ajatella että lyhytkin saa olla mutta ei hintelä. Kenenkään mielestä lyhyt ja hintelä ei kuitenkaan ole ideaali. Joku voi toki miettiä että molemmista voi joustaa kunhan mies on...jne.

Jostain syystä tämä menee niin että miesten naismaku vaihtelee huomattavasti enemmän. Mies ajatellaan kuin koirarotuna jossa kuuluu olla tietyt ominaisuudet.

Minkäs me naiset sille mahdamme että te miehet ajattelette asian näin vaikka teille mitä sanoisi. Aivan samaa voisin minä väittää naisena miesten naismausta: pitää olla isot rinnat, pitkät hiukset, hoikka vyötärö, pyöreä peppu, kauniit kasvot. Missään tapauksessa ei saa olla läski.

Oikeesti valoja tauluun siellä: mitä ihmeen jankkaamista jostain ideaalista. Ei kai kukaan aikunen ihminne jahtaa jotain ulkonäköideaalia vaan etsii ihmistä, jonka kanssa voi elää ja jota ilman ei voi elää.

Vierailija
12/28 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kun kyse ei ole ihanteista eikä ideaaleista. Kyse on siitä, että kaksi ihmistä kohtaa ja ihastuu näkee toisissaan jotain, mihin ihastuu.

Tuo sinun ajatusmaailmasi on niin pielessä, ettet edes ymmärrä kuinka pielessä se on. Ihmiset eivät ole listoja ominaisuuksista, vaan sillä pienellä miehellä voi olla vaikka maailman hurmaavin hymy, nauravat silmät tai joku positiivisella tavalla huomion herättävä maneeri.

Mutta minun puolestani saatte pysyä itse tekemässänne vankilassa jatkossakin, en ole enää aikoihin tuntenut tippaakaan myötätuntoa tai ymmärrystä teitä kohtaan.

Vierailija
13/28 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Säälittää ja surettaa nämä tyypit, jotka jahkaa jotain yhtälöitä akselilla hintelä - lyhyt - pieni leuka - kimeä ääni, ihan kuin kaikki riippuisi pelkästään ulkoisista asioista. Kun normaalit ihmiset tietävät, että ihan kaikki muu kuin ulkokuori merkitsee silloin, kun on tunteet ja tosi kysymyksessä.

Ruman ja hintelän miehen vaimo ei välttämättä ole "tyytynyt", vaan hän on voinut saada elämänsä saaliin (itsekin olen tuommoisesta kisannut ja jäänyt tappiolle, mikä kirvelee vieläkin).

Toisaalta, ehkä he ovat niitä, joille itselleen millään muulla kuin pinnalla ei ole merkitystä, joten säälini menee todennäköisesti hukkaan. Eli jatka vaan hedelmätöntä "pohdintaasi", syvällisempään tunteiden tuntemiseen ei sinusta taida ollakaan.

Minä olen kyllä sitä mieltä, että ulkokuori ratkaisee myös. Olen ollut netin kautta solmituilla treffeillä monenlaisten miesten kanssa ja jos heti ensireaktio on ollut, että toista ei voisi kuvitellakaan haluavansa pussata, halata saati rakastella, niin ei se siitä enää muuksi ole muuttunut.

Olennaista on tajuta, että kyse ei ole siitä, että vain "klassisen komea" mies olisi haluttava. Jokaisessa ihmisessä on jotain, joka on jonkun silmään kaunista/komeaa ja haluttavaa.

Vierailija
14/28 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoh, aina on ehkä muutamia tyyppejä joille se ulkonäkö on se kaikki kaikessa ja nämä sitten pariutuu keskenään. Heille se suhde perustuu yleensäkin siihen ulkonäköön ja siihen kuinka paljon kehtaa toista esitellä somessa ja kadulla.

Sitten on oikeat ihmiset, jotka oikeasti rakastuu ihmisiin ihmisinä. Tottakai, ulkoiset piirteet vaikuttaa, tuskin kukaan sellaisen kanssa alkaa kuka ei yhtään seksuaalisesti kiinnosta tai ole ollenkaan omaa tyyppiä (tai jos näin on, niin onnea vaan!). Oikeasti, kaikilla on ne omat mieltymykset tottakai, kaikkea ei tietenkään voi saada ja se on ihan realismia. Ja en tiedä onko kyse tyytymisestä vai vaan realismista kun ihminen valitsee seurakseen yleensä kaltaisensa ihmisen, sellaisen jonka kanssa tunee myös itsensä hyväksi ja joka herättää oman kiinnostuksen mutta jonka ei tarvi olla mikään seksisymboli. Ei se ole sitä kaikilla, että no kunhan tuohon nyt tyydyn kun en voi sitä hunksia saada... Eikä itseä kannata sellasten takia alkaa muuttaa ihan kokonaan toiseksi ihmiseksi. Jos haluaa olla timmikroppainen seksisymboli ja ettii sellasta seurakseen niin siitä vaan, mut ei se tarkoita etteikö muutenkin ihan tavallinen tallaaja vois toisen tavan tallaajan kanssa olla ihan yhtä (ellei enmmänki) tyytyväinen ja rakastunut.

Vierailija
15/28 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

hmmmmmm kirjoitti:

Ap on minusta oikeassa.

Jos tuo ajatusmaailma tekee sinut onnelliseksi niin pidä kaikin mokomin siitä kiinni.

Vierailija
16/28 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

hmmmmmm kirjoitti:

Ap on minusta oikeassa.

Tosin naiset rakastuu enemmän muihin asioihin kun noihin ulkoisiin seikkoihin, mihin ajattelin ainakin alotuksen viittaavan parinmuodostuksessa. Näistä aina unohdetaan se että (yleistetysti) naiset kuitenkin on tunteellisempia ja tekee ratkaisut henkisenpuolen kautta enemmän kuin miehet joille ulkonäkö on tärkeempi. Siksi he sit olettaa että myös naisille se ulkonäkö on kaikki kaikessa. Ei ole.

Vierailija
17/28 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

hmmmmmm kirjoitti:

Ap on minusta oikeassa.

Jos tuo ajatusmaailma tekee sinut onnelliseksi niin pidä kaikin mokomin siitä kiinni.

Eipä nämä leuka-ääni-pituusjankkaajat järin onnellisilta vaikuta. Mutta ihailtavan sinnikkäästi kyllä silti pitävät ajatushimmelistään kiinni, sille peukut. 👍

Vierailija
18/28 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

hmmmmmm kirjoitti:

Ap on minusta oikeassa.

Eipä nämä leuka-ääni-pituusjankkaajat järin onnellisilta vaikuta. Mutta ihailtavan sinnikkäästi kyllä silti pitävät ajatushimmelistään kiinni, sille peukut. 👍

On varmaan helpompaa sanoa itselleen, että en saa kumppania, koska leukani on vääränlainen, kuin siksi, että en ole tarpeeksi älykäs, mukava tai hauska. Jotka siis ovat oikeasti naisten arvostamia ominaisuuksia.

Vierailija
19/28 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

hmmmmmm kirjoitti:

Ap on minusta oikeassa.

Minkäs me naiset sille mahdamme että te miehet ajattelette asian näin vaikka teille mitä sanoisi. Aivan samaa voisin minä väittää naisena miesten naismausta: pitää olla isot rinnat, pitkät hiukset, hoikka vyötärö, pyöreä peppu, kauniit kasvot. Missään tapauksessa ei saa olla läski.

Oikeesti valoja tauluun siellä: mitä ihmeen jankkaamista jostain ideaalista. Ei kai kukaan aikunen ihminne jahtaa jotain ulkonäköideaalia vaan etsii ihmistä, jonka kanssa voi elää ja jota ilman ei voi elää.

No enpä tiedä tuosta.

Kun täällä oli se ketju johon postattiin kauniita naisia, ei päästy alkuunkaan yhteisymmärrykseen siitä onko pitkä vai lyhyt nainen suositumpi. Jotenkin luulen että jos äänestetään miesten pituudesta, niin äänet ei mene 50-50.

Tissien koostakaan ei päästy yhteisymmärrykseen, eikä siitä onko kurvikas vai hoikka nätimpi.

Minun postaamani kaunis nainen haukuttiin transseksuaaliksi, erityisesti naisten toimesta.

Okei ylipainosta kyllä ollaan samaa mieltä, mutta se on sikäli eri asia että painoon voi vaikuttaa (vrt. pituus)...ja onko se nyt väärin jos terveelliset elämäntavat ovat naisessa plussaa?

Naisten kriteerit miehelle tuntuvat olevan sellaisia joihin ei voi vaikuttaa. Eli pituus, luontainen raamikkuus, hiusten tuuheus, jne.

Vierailija
20/28 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

hmmmmmm kirjoitti:

Ap on minusta oikeassa.

Tosin naiset rakastuu enemmän muihin asioihin kun noihin ulkoisiin seikkoihin, mihin ajattelin ainakin alotuksen viittaavan parinmuodostuksessa. Näistä aina unohdetaan se että (yleistetysti) naiset kuitenkin on tunteellisempia ja tekee ratkaisut henkisenpuolen kautta enemmän kuin miehet joille ulkonäkö on tärkeempi. Siksi he sit olettaa että myös naisille se ulkonäkö on kaikki kaikessa. Ei ole.

Joo mutta tässä unohdetaan että se toimii molempiin suuntiin. Ja tää on tutkittua. Hauska luonne komistaa, mutta yhtä lailla komeus parantaa luonnetta (tai raha ja status).

Tutkimuksissa on huomattu että pitkä mies koetaan älykkäämmäksi, matalaääninen mies hauskemmaksi, leveäkasvoinen (sanotaan nyt vaikka jykeväleukainen) kyvykkäämmäksi turvaajaksi, jne.

Sellainenkin tutkimus on että naiset arvioi miesten ulkonäköä ja seuraavalle porukalle näytettiin samat kuvat, mutta vaihdettiin ammatti ja tulot. Arviot ulkonäöstä muuttui ihan totaalisesti.

Nainen ehkä kokee rakastuneensa luonteeseen (komea mies) tai kenties tavallisuuteen (Kimi Räikkönen)...mutta taustalla oli muutakin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kahdeksan