Migreeni raskausaikana
Sain eilen kamalan migreenikohtauksen ja jäin miettimään mitenköhän jos mitenkään tuo sikiö sen kokee? Vatsassa alkaa tuntumaan liikkeitä yleensä aamupäivästä ja vilkastuu siitä sitten iltaa kohden (rv 18). Eilen aamupäivällä tunsinkin pieniä potkuja, mutta kun pää alkoi jyskyttämään hiljeni maha. Pieniä liikkeitä tunsin hetkellisesti vasta puolenyön aikoihin, jolloin olin ollut jo liikkeellä ja syönytkin useaan otteeseen. Migreeni siis kesti pahimmillaan vain noin 6 tuntia jonka jälkeen nousin ylös. Tänäänkin on tuntunut olevan hyvin hiljainen päivä tuolla vatsan puolella. Onko jotain kokemuksia, että meneekö tämä vain sen piikkiin, että tyyppi potkiskelee selkärangan puolelle, vai voisiko kovalla päänsäryllä olla jotain vaikutuksia. Ainakin se saa äidin puoli kuoliaaksi kivusta.. :(
Kommentit (2)
heips
mulla oli pahat mikreenit rv 8-15 ajalla. nyt olen rv 25 eikä ole ollut kohtauksia. ei siinä mikään auta..pakko vaan kestää ja jäädä saikulle. kyllä mahaasukki aina hiljeni kun oli oikein kovat päänsäryt, mutta nyt niin terhakkaasti potkiskelee...
tsemppiä. ja toivotaan ettei tule särkyjä
Minulla oli murrosiässä pahoja migreenikohtauksia ja olin monta vuotta estolääkityksellä. Lääkitys lopetettiin noin. 5 vuotta sitten ja nyt ei ole ollut vuosiin, paitsi raskausaikana oli pari kertaa ja meinas kuolema tulla kun en uskaltanut muita lääkkeitä ottaa kuin panadolia. Päänsäryt taitavat olla erittäin yleinen raskausoire. Kuulemma johtuu jostain hormonaalisesta jutusta.
Toivon että sinulle ei tule niitä enää uudestaan! :)