Yrityskylä -onko teidän lapset käyneet?
Kommentit (35)
Joo on ja en ite tieda kun en ole kaynyt
Kiva paikka, lapset yleensä tykkäävät kovasti.
Täyttä aivopesua. Ihme lahko kyseessä. Käynnin jälkeen lapsesi ei varmasti ole entisensä ja luopuu uskostaan Jumalaan. Älä päästä sinne tai suunta on kohti kadotusta.
Vierailija kirjoitti:
Täyttä aivopesua. Ihme lahko kyseessä. Käynnin jälkeen lapsesi ei varmasti ole entisensä ja luopuu uskostaan Jumalaan. Älä päästä sinne tai suunta on kohti kadotusta.
Hih.hulit on pahimpia.
Tosi kiva. Ollaan kauppiaita, lääkäreitä, eri firmojen työntekijöitä ja saadaan siitä palkkaa. Ammatit on etukäteen koulussa jaettu. Lapset tykkää kovasti.
Vierailija kirjoitti:
Tosi kiva. Ollaan kauppiaita, lääkäreitä, eri firmojen työntekijöitä ja saadaan siitä palkkaa. Ammatit on etukäteen koulussa jaettu. Lapset tykkää kovasti.
Ei ole kiva, että osa on menestyjiä ja sitten yksi on siivooja. Tosin opettaahan se luokkajakoa ja varmaan kokkareille sopii.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole kiva, että osa on menestyjiä ja sitten yksi on siivooja. Tosin opettaahan se luokkajakoa ja varmaan kokkareille sopii.
Just ja arvata saattaa, että duunarien lapset leikkii siellä siivoojia ja muita duunareita ja rikkaiden lapset saa ne kivat hommat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Just ja arvata saattaa, että duunarien lapset leikkii siellä siivoojia ja muita duunareita ja rikkaiden lapset saa ne kivat hommat.
Tästä just huomaa kuinka vanhempien asenne on jo päin v*ttua, mikään ei voi olla hauskaa!
Meidän koulusta ei mennä mihinkään kiitos tämnöisten kus*pää vanhempien.
Höpöt, ei ainakaan Uudenmaan yrityskylässä ollu siivojia. Kahvila oli ja suosittu paikka mihin monet halus. Hieno kokemus oli kaikille osallistujille.
Lähettivät kuulema isoja laskuja toisilleen. Muka tehdyistä töistä. Hyvää harjoitusta.
Vierailija kirjoitti:
Joo, ei kannata päästää, lapsestasi voi vielä tulla yrittäjä ;) Voiko pahempaa kohtaloa olla. 😂
Vierailija kirjoitti:
Eikös opetuksen pitäisi olla tunnustuksetonta, eli tällainen uskonharjoittaminen ei kuulu kouluun. Virsien laulaminenkaan ei ole nykylakien mukaista, vaan joka kerta kun koulussa lauletaan virsi, rukoillaan tai pidetään uskonnollinen aamunavaus, rikkovat opettajat lakia. Milloin jollain olisi munaa haastaa koulu oikeuteen?
Oikeasti tosi kiva ja hyödyllisen kuuloinen juttu, mitä lapset ( x 3) ovat kertoneet.
Hyvä on opettaa lapsille jo pienestä pitäen, että elämä ei ole aina tasa-arvoista ja reilua. Toiset syntyvät kultalusikka suussaan ja ovat jo vauvana tuomittu elämään, jossa ei tarvitse rahoja laskea. Toiset on tuomittuja siivoamaan rikkaiden sotkut.
Yrityskylässä monet niistä oppilaista, joita ei tavanomainen koulunkäynti kiinnosta, innostuvat kovasti ja ovat täysillä mukana.
Kyse on siis pienoisyhteiskunnasta, missä pelataan roolipeliä. Oppilaat leikkivät aikuisen elämää, käyvät töissä ja saavat palkkaa, äänestävät jne. Oppilaat ovat itse hakeutuneet niihin ammatteihin, missä he työskentelevät Yrityskylä-päivän ajan.
Yhteiskunnan toiminta avautuu heille konkreettisesti roolipelin kautta.
Vierailija kirjoitti:
Yrityskylässä monet niistä oppilaista, joita ei tavanomainen koulunkäynti kiinnosta, innostuvat kovasti ja ovat täysillä mukana.
Kyse on siis pienoisyhteiskunnasta, missä pelataan roolipeliä. Oppilaat leikkivät aikuisen elämää, käyvät töissä ja saavat palkkaa, äänestävät jne. Oppilaat ovat itse hakeutuneet niihin ammatteihin, missä he työskentelevät Yrityskylä-päivän ajan.
Yhteiskunnan toiminta avautuu heille konkreettisesti roolipelin kautta.
Tuohan toimii siten, että oppilaat hakevat ammatteihin ja opettaja tekee lopullisen päätöksen kuka saa minkäkin ammatin. Ja opettajakunta tiedetään. Duunarin lapsi pysyköön lestissään ja parhaat ammatit menevät silmäätekevien lapsille.
Täällä monet kuvittelevat, että keskimääräinen lapsi hinkuu sitä kunnanjohtajan paikkaa. Kun mä olin lapsi, oli mun suuri haaveeni päästä maitokaapin työntekijäksi. Vaikutta äärimmäisen jännittävältä työltä. Tuollaisessa paikassa olisi tasan kiinnostanut enemmän joku kahvila, kauppa tai roskakuski kuin joku mulle täysin tuntematon energiayhtiön johtaja. Lapset eivät arvota ammatteja yhteiskuntaluokkiin samaan tapaan kuin happamat aikuiset.
Vierailija kirjoitti:
Täällä monet kuvittelevat, että keskimääräinen lapsi hinkuu sitä kunnanjohtajan paikkaa. Kun mä olin lapsi, oli mun suuri haaveeni päästä maitokaapin työntekijäksi. Vaikutta äärimmäisen jännittävältä työltä. Tuollaisessa paikassa olisi tasan kiinnostanut enemmän joku kahvila, kauppa tai roskakuski kuin joku mulle täysin tuntematon energiayhtiön johtaja. Lapset eivät arvota ammatteja yhteiskuntaluokkiin samaan tapaan kuin happamat aikuiset.
Niin mutta opettajat arvottaa senkin edestä. Kyllä sen taas kohta huomaa joulutodistuksista, kuka on herran penska ja kuka duunarin penska.
Oma poika kävi kuin oli kuutosella. Ehkä koko lukukauden kohokohta. Monet asiat tuli selväksi kuten palkkaero, brutto ja netto palkka, progressiivinen verotus, eri toimi-alat ja että lounastaullakin voi tulla kiireellinen työtehtävä :)
Juttuja ja keskusteltava kotona riitti päiviksi.
On ja olen itsekin, hauska paikka.