Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olet mitä syöt: kahvinjuonti tulisi lopettaa klo 14 aikaan

Vierailija
10.10.2018 |

Olet mitä syöt ohjelman mainoksessa kerrotaan että kahvinjuonti tulisi lopettaa päivällä klo 14 aikaan ettei sillä olisi vaikutusta yöuneen. Mihin aikaan juot viimeisen kahvikupillisesi?

Kommentit (58)

Vierailija
41/58 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juon päivin öin.

Vierailija
42/58 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuakin juuri ennen nukahtamista juotu kahvi vain nukuttaa, mutta kauan ei kannata sen jälkeen valvoa tai pilaa yöunet. Juon töissä viimeiset kahvit klo 14 enkä normaalisti harrasta iltakahveja.

Ihmetyttää ketjussa useiden kommentoijien maininta, että jos joku asia ei vaikuta itseen, niin ei sitten kehenkään muuhunkaan. Ystävälläni on paniikkihäiriö ja kahvi aiheuttaa paniikkikohtauksia helposti, samoin hän on muutenkin todella herkkä kofeiinille. Kofeiini on piriste, en minäkään väitä, että pähkinäallergia on kuvittelua, vaikka omakohtaista kokemusta ei ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/58 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

iltakahvi niin uni maistuu paremin

Vierailija
44/58 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Herätessä ja 18-19, töissä en enää nykysin juo, maistuu siellä lähinnä kuravedelle.

Kuravedelle ei maistu mikään, koska se ei ole ihminen, mutta ihmisen mielestä joku voi maistua kuravedeltä.

Vierailija
45/58 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kofeiini ei taida juurikaan vaikuttaa minuun. Juon kahvin kotona klo 6 ja kahvilassa klo 9. Yleensä en sen jälkeen enempää, mutta voin juoda vaikka klo 22 ja mennä siitä suoraan nukkumaan. Viikonloppuna juon yleensä kotona 3 kuppia pitkin päivää tai iltaa.

Vierailija
46/58 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön illallisen noin klo 21, ja aina otan jälkiruokaa johon kuuluu myös kahvi. Olen näin tehnyt yli 20 vuotta. Tiedän, että asiantuntijoista on suorastaan kamalaa jos ihminen syö noin myöhään pääaterian, syö päivittäin makeaa ja juo vielä kahviakin. Olen hoikka ja terve, joten ei kiinnosta ”asiantuntijan” mielipide :)

Vierailija
47/58 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen lopettanut kahvin juomisen päivällä ja juon nykyään vain aamulla kaksi kuppia. Jos juon kahvia myöhemmin, esimerkiksi joskus kylässä 15-18 aikaan, on vaikutus uneen selkeä ja joudun pyörimään hereillä melkein aamuyöhön. Unettomuus on sen verran inhottavaa, että en halua riskeerata uniani liian myöhäisellä kahvinjuonnilla.

Vierailija
48/58 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilla kofeiini ei vaikuta nukahtamiseen, vaan voi myös herätellä aamuyöstä. En yleensä juo enää lounaan jälkeen itse, vaikuttaa selkeästi uneen ja olen muutenkin huono nukkumaan.

Sanoisin, et suomalaisempaa on tehdä tostakin joku protesti. Jos nukkuu hyvin niin mikäs siinä, juo yölläkin kahvia, mut jos ei niin fiksu kokeilee edes, onko kofeiinin välttämisellä omaan kroppaan vaikutusta.

Vierailija
49/58 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kahvi oikeasti piristäisi tai aiheuttaisi vieroitusoireita kuten huumausaineet niin se olisi kiellettyä  laissa.

Turha höpistä että kahvi piristäisi. Voi juoda ihan ennen unille menoakin.

Korvienvälissä se on vikaa jos ei uni tule. Ette taida olla kovinkaan terveitä monikaan.

Vierailija
50/58 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltakahvit savossa kirjoitti:

Jos kahvi oikeasti piristäisi tai aiheuttaisi vieroitusoireita kuten huumausaineet niin se olisi kiellettyä  laissa.

Korvienvälissä se on vikaa jos ei uni tule. Ette taida olla kovinkaan terveitä monikaan.

Taitaa olla ennemmin Porvoossa päin nämä kahvittelut? Koska huumausaineet, kuten alkoholi ja tupakka, on toki kaikki kiellettyjä laissa.

Vierailija
51/58 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikilla kofeiini ei vaikuta nukahtamiseen, vaan voi myös herätellä aamuyöstä. En yleensä juo enää lounaan jälkeen itse, vaikuttaa selkeästi uneen ja olen muutenkin huono nukkumaan.

Sanoisin, et suomalaisempaa on tehdä tostakin joku protesti. Jos nukkuu hyvin niin mikäs siinä, juo yölläkin kahvia, mut jos ei niin fiksu kokeilee edes, onko kofeiinin välttämisellä omaan kroppaan vaikutusta.

Minäkin nukahdan hyvin, mutta aamuöinen heräily kyllä on ongelma. Kahvin määrä ja juomisen ajankohta vaikuttavat paljonkin. Parhaiten nukun, jos juon kahvia viimeisen kerran lounaan jälkeen,

Vierailija
52/58 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä joka syöt illallisen klo 21, monen aikaan menet nukkumaan?

Vierailija
53/58 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Iltakahvit savossa kirjoitti:

Taitaa olla ennemmin Porvoossa päin nämä kahvittelut? Koska huumausaineet, kuten alkoholi ja tupakka, on toki kaikki kiellettyjä laissa.

Ne on ne maksakiirroosit ja keuhkosyövät korvien välissä, minunkin Porvoon-setäni eli 150-vuotiaaksi ja poltti viisi askia päivässä ja joi pari pulloa viinaa.

Vierailija
54/58 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän kahden jälkeen enää mitään kahvia juoda. Viinaa siihen aikaan jo pitää lasissa olla.

Vierailija
55/58 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu päivästä, mutta usein klo 17- 18 välillä. En ole huomannut eroa niihin päiviin, jolloin olen korvannut kahvin teellä. Ellen nukahda ajoissa, niin se johtuu yleensä murheista tai stressistä.

Vierailija
56/58 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastahan mie herään silloin. yleensä juon viimeisen kahvikupillisen siinä puolen yön maissa.

Vierailija
57/58 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Illalla ennen nukkumaanmenoa. Nukun hyvin. Olen ADHD ja teen kaiken täysillä, myös lepäämisen, jos tällä nyt on jotain vaikutusta.

Voin olla myös ilman kahvia, sillä juon sitä kerrallaan vain vähän, eikä tule vierotusoireita, jos siirryn esim teehen.

Ootsä tiennyt että kahvi auttaa adhd potilaita? Katoppa googlesta ”adhd caffeine”

Vierailija
58/58 |
24.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa kyllä tosi aikaiselta. Eihän sitä enää ehdi sitten edes töitten jälkeen päiväkahveja keittää. Välillä saatan juoda 18 aikaankin. Työpäivinä kyllä vältän.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän yhdeksän