Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olet mitä syöt: kahvinjuonti tulisi lopettaa klo 14 aikaan

Vierailija
10.10.2018 |

Olet mitä syöt ohjelman mainoksessa kerrotaan että kahvinjuonti tulisi lopettaa päivällä klo 14 aikaan ettei sillä olisi vaikutusta yöuneen. Mihin aikaan juot viimeisen kahvikupillisesi?

Kommentit (58)

Vierailija
21/58 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo näin sen täytyy olla, ei kahvia klo 14 jälkeen eikä ruokaa klo 18 jälkeen. Taas laadittu ohjeet niin kuin kaikki tekisivät töita ma-pe 8-16. Ihan kuin mitään muita työelämänmuotoja ei olisikaan. Mutta tähän on jo niin tottunut. Kyllä uhmaan tuota ja juon töissä kahvia vielä 02.00, että pysyn aamuun asti hereillä. Ja kamala, ruokaakin syön pitkin yötä.

Vierailija
22/58 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan siinä kymmenen aikoihin illalla. Eipä tuolla kahvilla ole mitään vaikutusta meikän yöuniin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/58 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sillä ole yöuneen vaikutusta viakka joisi illemmallakin. Pissalle voi joutua heräämään.

Vierailija
24/58 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole vuoteen juonut kahvia, koska olen paniikkihäiriöstä kärsivä eikä kofeiini sitä aainakaan helpota.

Vierailija
25/58 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti keittää kupillinen kahvia tämän keskustelun takia.

Vierailija
26/58 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

PohjoisKarjalassa juodaan kahvit heti Saunan jälkeen klo 21 niin saa paremmin unet illalla. KAhvia juodaan kyllä pitkin päivää joka aterian ja välipalan välissä.

Jos kahvia käyttää paljon niin vaikutus on pikemminkin sedatiivinen kuin stimuloiva.

Eli roskaa tuo tieto klo 14 asiasta.

Vierailija
27/58 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juon viimeisen joskus kymmen maissa illalla. Nukkumaan siitä pari tuntia myöhemmin. Yöuniin ei vaikutusta, ihan hyvin nukun ja hyvin menee päivät ilman kahviakin jos ei tee mieli. Välillä pitkin päivää monta kuppia, välillä ei lainkaan.

Vierailija
28/58 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä joskus kuuden aikaan juon vikat kupilliset. Uskon kyllä että ei enää siihen aikaan pitäisi.

Vierailija
29/58 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Iltakahvit" oli ennen kai ihan tavallinen juttu. Tosin työkin oli silloin maalla aika rankkaa ja päivät pitkiä, että varmaan väsytti.

Vierailija
30/58 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herätessä ja 18-19, töissä en enää nykysin juo, maistuu siellä lähinnä kuravedelle.

Vierailija
31/58 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos juon klo 14.00 viimeisen kahvikupillisen niin saan unta klo 24.00-0.30.

Olen töissä jatkuvasti väsynyt ja olen miettinyt, että jos joisinkin viimeisen kahvikupillisen lounaalla niin saisin pidemmät yöunet ja väsymykseni vähenisi.

Vierailija
32/58 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä joskus kello 19. Sillä pysyn hereillä edes iltakymmeneen asti joten kuten.

Vierailija
33/58 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juon pitkin päivää. Auttaa mulla ainakin lievään masennukseen ja piristää sen verran että tulee jätettyä useammin ne herkut syömättä joilla aiemmin lohdutin itseäni. Ei vaikuta mulla yöuneen mutta voi olla että muullakin on joku diagnosoimaton neurologinen poikkeama.

Mulla sama. Olen masentunut ja väsynyt, joten juon kahvia pitkin päivää aina iltaa myöten, eikä se vaikuta yöuniin millään lailla. Mässäilykin on jäänyt pois, kun juo kahvia.

Vierailija
34/58 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin juuri reilut 8 kuppia tulemaan ja aion juoda kaiken itse.

Vierailija
35/58 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö se enemmänkin riipu siitä monelta laittaa nukkumaan? 18 jälkeen en enää juo kahvia (enkä mustaa teetä), koska olen huomannut, että olen hiukan kofeiiniherkkä nykyään (tulee levoton olo ja pientä vapinaa, jos juo pientä kahvikupillista enemmän),  ja laitan nukkumaan 12-1 aikaan. Yleensä kuitenkin se ainut kuppi kahvia minkä juon on aamulla, harvoin juon sitäkään. 

Aikoinaan join kahvia aivan turhan paljon pieneksi ihmiseksi, mutta kun sitten kerralla lopetin kahvinjuonnin niin huomasin ettei tullut mitään vieroitusoireita. Tämäkin ilmeisesti yksilöllistä...?

Vierailija
36/58 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just nyt juon iltakahvia, 6dl menee paraikaa.

Vierailija
37/58 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En juo kahvia enää klo 14 jälkeen koska ihan henk koht kokeilu on opettanut että ei saa unta jos juo myöhemmin vielä. Aika kofeiiniherkkä muutenkin, esim isosta energiajuomasta (joskus nykäissyt sellaisen aamupäivästä) voi tulla takykardia.

Vierailija
38/58 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myöhimmillään uskallan juoda klo 15-16 aikoihin. Joskus sillä ei oo mitään vaikutusta yöuniin, mut joskus taas pyörin tuntikausia sängyssä vaikka oisin klo 14 juonu viimesen kupillisen. Siksi juonkin yleensä vaan yhen kupin päivässä. Aamukahvi kuitenkin pakko saada, vaikka kofeiinille herkkä olenkin :)

Vierailija
39/58 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"The only thing we have to fear is fear itself".

Suurin osa unettomuudesta johtuu alitajuisesta unettomuuden pelosta. Kahvin välttäminen on eräs rituaali sen pelon poistamiseen.

Vierailija
40/58 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri ennen nukkumaamenoa. Uskokaa tai älkää mutta minua kahvi rentouttaa ja mm.laskee sykettä. Asperger löytyy, en tiedä onko sillä vaikutusta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän yhdeksän